Jos käteisen käyttö lakkautettaisiin, miten se vaikuttaisi sun elämään?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei oppisi rahan käyttöä. Pienilläkin pitäisi olla omat pankkikortit koulun myyjäisiin/välipalan ostoon ym.
Itse nostan Suomessa käteistä kun lähden ulkomaille ja vältän pankkikortin käyttöä takseissa/pikkukaupoissa.
Täydennys* pelkään siis kortin kautta rahan varastamista
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei oppisi rahan käyttöä. Pienilläkin pitäisi olla omat pankkikortit koulun myyjäisiin/välipalan ostoon ym.
Itse nostan Suomessa käteistä kun lähden ulkomaille ja vältän pankkikortin käyttöä takseissa/pikkukaupoissa.
Tietenkin lapset oppivat rahan käytön, koska tulevaisuudessa tottuvat maksamaan jo karkki ostoksensa kortilla.
Kannattaisi jokaisen, jolla on pieniä lapsia, lueskella joskus visioita tulevaisuuden yhteiskunnasta.
Ei mitenkään. Välillä käyn nostaa rahaa siltä varalta, että kortti hukkuisi tai menisi rikki rmrai pankk tökkisi jotenkin. Ei ole tarvinnut kuitenkaan kokea tuollaisia tilanteita. Kortilla maksan kaiken.
Huumeet pitäisi maksaa jollain toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lapset oppivat rahan käytön, koska tulevaisuudessa tottuvat maksamaan jo karkki ostoksensa kortilla.
Kannattaisi jokaisen, jolla on pieniä lapsia, lueskella joskus visioita tulevaisuuden yhteiskunnasta.
Kyllähän lapset oppisivat korttia vinguttamaan mutta rahan arvon ymmärtäminen on vaikeampaa ilman konkreettista käteistä
Tänäänkin käytän käteistä. Maksan naapurille, joka tulee auraamaan pihani ja pihatieni.
Ei mitenkään. Olen nostanut jonkin verran käteistä, jos kortit tai maksupäätteet eivät toimi. Mutta maksan aina kortilla.
Vaikuttaisi niin, etten saisi ostettua edes ruokaa tulevien sähkökatkojen aikana, nyt saan tietyistä paikoista ruokaa ja juomaa käteisellä, joten ei tule katastrofia meille.
Käytän todella vähän käteistä rahaa. Vaikuttaisi elämääni lähinnä niin, että stressi lisääntyisi, kun pankissa häiriöitä tai kun tulisi jokin poikkeustilanne. Itselläni on aina käteistä näitä tilanteita varten.
Lisäksi ihan periaatteesta kannatan anonyymejä tapoja maksaa. En halua kohdennettuja mainoksia ostoshistoriani vuoksi tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono luottamus laitteisiin kun nykyisin on tapana että asiakas testaa puolivalmiit tekeleet ja mitään ei ehdi viimeistellä oikeasti toimivaksi ja luotettavaksi, koska täytyy saada markkinoille aina se seuraava tyrkky. Siksi olis ainakin alkuun vähän epämukava olo.
On noita kortteja jo jokunen tovi testailtu...
Ois ihanaa <3 Käteinen on oikeasti niin vastenmielistä, täynnä eritteitä ja muuta saastaa, vaikka ei päälle näkyisi! Käytän pelkästään Google Payta ja HSL-appia, kotoa mukaan otan vain puhelimen ja avaimet!
Ei mitään vaikutusta. Ostoskärryynkin kelpaa poletti. Muualla en käy, missä käteiselle olisi tarvetta.
Mä käytän todella vähän käteistä rahaa. Mulla on aina n. 50 euroa käteistä lompakossa. Edellisen kerran käytin sieltä viime kesänä, kun taksiin ei käynyt kortti. Siis hetkellinen häiriö ja kuski sanoi jo lähtiessä, että onko mulla käteistä vai kurvataanko automaatin kautta. Mulla oli!