HUSin päivystykset pysähtymässä
Kertoo Yle. Jorvissa pahin tilanne, 10 päivään ei ole voitu tuoda yhtään potilasta ambulanssilla. Päivystyksen arvioitu kokonaiskesto 21 tuntia, pahimmillaan 110 tuntia. Suurin syy on jatkuva pula sairaanhoitajista.
Kommentit (9)
Rahalla ratkaistava asia, kuten Hernesniemikin totesi. Jotkut vaan tykkää hakata päätä seinään ja lyödä lappua luukulle.
Onko näin? Irtisanoituiko niin moni hoitaja sen palkkakiistan takia, että tässä näemme lopputuloksen?
Jorvissa todettiin että on huonoa johtaminen jo kymmenen vuotta sitten, mutta mitään ei ole tehty. On totisesti johdon syy jos on tuohon pisteeseen on ajauduttu!
Nyt niiden, joilla on rahaa, pitäisi mennä yksityissairaaloihin.
Vai leviääkö korona hallitsemattomasti? Selvästi terveydenhuollon kantakyky on ylittynyt.
Mutta ei hätää, nyt keksittiin tapa piilottaa tilastot.
Vierailija kirjoitti:
En pääse töihin, kun en ole ottanut kaikkia vaadittavia korona- ja influenssarokotuksia, enkä myöskään aio ottaa. Olen silti hyvä käyttämään maskia ja pesemään käsiäni.
Ja mitenköhän alapeukuttaja meinasit kiristää ja vaatia, että minä ottaisin aina vain lisää kausirokotteita, kun et velvoita kaikkia suomalaisia samalla tavalla työpaikan menettämisenkin uhalla niitä ottamaan? Eiköhän hoitajat tiedä paremmin kuin maallikot, että miten potilaita suojataan ilman rokotteitakin?
Mä voin palata sairaanhoitajaksi sitten kun peruspalkka on vähintään 3800e. Siihen asti pysyn nykyisessä työssäni risteilylaivalla. Nykyisellään sairaanhoitajan palkka on suunnilleen sama kuin minun nykyinen palkkani. Ehkä vähän parempikin. Sairaanhoitajan työ on kuitenkin niin rankkaa ja vastuullista, että katson parhaaksi vaikka vähän hävitä rahassa. Mutta tottakai, jos jossain vaiheessa oikeasti tarpeeksi palkka nousisi, niin kyllähän sitä rahan vuoksi on valmis antamaan itsestään enemmän. Tosin en usko että koskaan, ainakaan minun aikanani, hoitoalan palkat nousee riittävästi.
En pääse töihin, kun en ole ottanut kaikkia vaadittavia korona- ja influenssarokotuksia, enkä myöskään aio ottaa. Olen silti hyvä käyttämään maskia ja pesemään käsiäni.