Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi perheenäiti ylpeilee sillä kun heidän lapset on aina vapaa-ajan kotona

Vierailija
13.12.2022 |

Teinitkin viikonloput yksin huoneissaan.
Omasta mielestäni heistä on kasvamassa sosiaalisesti syrjäytyneitä aikuisia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä "kotona viihtyviä" on nähty. Jos ei ihan kouluampujia tule, niin syrjäytyneitä kuitenkin.

Kehuskelua näistä peräkammarin pojista en kylläkään ole nähnyt oikeassa elämässä. Pikemminkin vanhemmat ovat huolissaan.

Vierailija
2/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin on hyvä viihtyä, mutta kuulostaa surulliselta kun lapsilla ei taida olla kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lähiössä kaikkien yh:iden lapset ovat opettelemassa sosiaalisia taitoja paikallisissa jengeissä

Vierailija
4/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyin koko murrosikäni omassa huoneessani eikä minusta tullut sen paremmin kouluampujaa kuin syrjäytynyttäkään. Tosin minä olinkin tyttö.

Vierailija
5/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan se ap:n tuttu. En kyllä mitenkään ylpeile asialla, olen vaan maininnut että mieluummin tuo että ovat kotona kuin että pyörisivät kaupungilla illat ja yöt. Ja on niillä lapsilla kavereitakin.

Vierailija
6/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni oli aina kotona ja minä taas en olisi edes syömässä malttanut käydä. Sama perhe ja samat olosuhteet.

Kummastakaan ei tullut syrjäytynyttä vaan hyvin samanlaiset kuviot on ollut aikuisena molemmilla: opiskelut, työpaikat, perhe jne.

Vierailija
7/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ja toisaalta. Ei ole aina ihan fiksuimmista päästä ne nuorten hommat porukassa. Surullisin esimerkki Koskelan tapaus, siinähän isä patisti pojan ulos kavereiden kanssa ettei nyhjötä vain kotona.

Omat nuoret ovat illat kotona ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
8/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin teininä olla omassa huoneessa viikonloput. Ostin herkkuja, lainasin kasan kirjoja ja lehtiä kirjastosta, kuuntelin musiikkia. Introverttinä sain tarpeeksi kavereiden kanssa olemista koulussa. Ei musta syrjäytynyttä tullut, kerkesin baareissakin juoksemaan kun ikä tuli täyteen ja nykyään olen työssäkäyvä perheenäiti.

Vierailija
9/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun tyttö opiskelee ja todellakin on paljon kotona.

Paljon parempi kun heilua kännissä pullokourassa kylillä.

Vierailija
10/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidän lähiössä kaikkien yh:iden lapset ovat opettelemassa sosiaalisia taitoja paikallisissa jengeissä

Aina tämä vastakkainasettelu. Jos nuori ei vain pelaa huoneessaan, niin on ryöstöjengissä kadulla.

Normaali nuori näkee vapaa-ajalla kavereitaan, harrastaa ja on vaikka jonkin yhdistyksen toiminnassa.

Vierailija
11/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Kade mamma tästäkin asiasta. Taitaa oman skidin ystävien kanssa hengailu olla somessa tyrkkykuvien julkaisua ja viikonloppu humalanhakua .

Eikö mee jakeluun, että ihmisiä on erilaisia. Toiset haluaa keskittyä opiskeluun, toiset haluaa olla yksin sosiaalisen päivän jälkeen yms.

Ps. Yleensä ne eniten masentuneet ovat niitä iloisia ja sosiaalisia. Ei yksin viihtyminen,tarkoita että on mielenterveys ongelmia.

Vierailija
12/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on ehkä vain tämä toinen vaihtoehto. Jo tuo "kylillä" paljasti asuinpaikaksi jonkin Hattuvaaran.

Kaupungeissa on varmasti muutakin kuin pullo kourassa heiluminen.

Vierailija
13/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä öyhöttävän putinistimamman lapset eivät muiden pilkan takia uskalla mennä ulos?

Vierailija
14/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan eläisitte ja antaisitte toistenkin elää.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa.

Vierailija
15/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tämä vastakkainasettelu. Jos nuori ei vain pelaa huoneessaan, niin on ryöstöjengissä kadulla.

Normaali nuori näkee vapaa-ajalla kavereitaan, harrastaa ja on vaikka jonkin yhdistyksen toiminnassa.

Sinäkö määrittelet mikä on normaali? Ja eikö yksin kotona voi harrastaa? Keksin kymmeniä harrastuksia mitä voi toteuttaa kotona.

Vierailija
16/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps. Kade mamma tästäkin asiasta. Taitaa oman skidin ystävien kanssa hengailu olla somessa tyrkkykuvien julkaisua ja viikonloppu humalanhakua .

Eikö mee jakeluun, että ihmisiä on erilaisia. Toiset haluaa keskittyä opiskeluun, toiset haluaa olla yksin sosiaalisen päivän jälkeen yms.

Ps. Yleensä ne eniten masentuneet ovat niitä iloisia ja sosiaalisia. Ei yksin viihtyminen,tarkoita että on mielenterveys ongelmia.

Voitko linkittää tähän mielenkiintoiseen tutkimukseen, jonka mukaan masentuneet ovat näitä iloisia ja sosiaalisia?

Vierailija
17/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla on ehkä vain tämä toinen vaihtoehto. Jo tuo "kylillä" paljasti asuinpaikaksi jonkin Hattuvaaran.

Ihan kuule asutaan stadissa. Että nyt ei sun kristallipallo oikein pelitä 🤣

Vierailija
18/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö määrittelet mikä on normaali? Ja eikö yksin kotona voi harrastaa? Keksin kymmeniä harrastuksia mitä voi toteuttaa kotona.

Tuo on kyllä jännä juttu, että joidenkin ihmisten mielestä harrastuksiksi lasketaan vain sellainen toiminta, mitä tehdään ohjatusti ja yleensä ryhmässä, ja muualla kuin kotona.

Vierailija
19/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo. noita vihreiden käyttöhuoneitahan varmaan pian valmistuu kaupunkeihin

Vierailija
20/22 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on eletty sellaisia aikoja koronan ja Ukrainan sodan kanssa ja ilmastonmuutosahdistukset vielä

kaupan päälle, että pidän ihan normaalina ja hyvänä asiana jos nuori haluaa olla kotona ja vanhempien seurassa. Todella mullistavia asioita, ja lapset ja nuoret vielä käsittelevät asioita keskenään usein aika kärjistetysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi