Uusi ilmiö: sähkönkäyttökateus
Nyt ei enää kytätä naapurin kallista Mersua, onko rahoituksella ostettu vai ei, nyt ymmärretään, että pelkkä rahareikä se on kaikkine kustannuksineen, vaan käyttääkö naapuri liikaa sähköä. Onko naapurilla jouluvalot päällä turhaan? Istuuko turhan usein terassilla pyyhe lantiolla ja saunakalja kädessä --> sähkösaunaa on käytetty!! Onko naapurilla 5 c soppari vielä kaksi vuotta, kun minä maksan 50 c?!!
Tervetuloa 2023!
Kommentit (17)
Vanha juttu. Mulla on ollut nyt pari vuotta halkokateus. Aina kun näen jossain ison pinon poltettavaa puutavaraa, ihastun ensin, ja sitten tulen kateelliseksi.
Sosialismissa kaikilla pitäisi olla yhtä kurjaa, paitsi osalla vielä kurjempaa.
Omistusasumisellehan punikkihallitus jo kaavaili ylimääräistä asuntotuloveroa, koska perkeleet asuvat halvemmalla kuin vuokralla olevat.
Samalla tavalla pitäisi määrätä sähkötulovero, jos kulutus on pienempi kuin Kansanhuollon määrittämä normikulutus.
No kyse on aika vakavasta asiasta jos sähköverkko on romahduspisteessä. Ei tietysti hyödytä kytätä mutta kyllä jotain tartteis tehdä.
Ei tarvitse kytätä, kausivaloni on näkynyt lokakuun alusta ja pörssisähkö on. Mersun kyydissä olin edellis syksynä viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanha juttu. Mulla on ollut nyt pari vuotta halkokateus. Aina kun näen jossain ison pinon poltettavaa puutavaraa, ihastun ensin, ja sitten tulen kateelliseksi.
Tuttua. Ennen ne epämääräiset halkorakennelmat ihmisten pihoissa näytti rumilta. Nyt olen lähes ylpeä omasta halkoviritelmästäni.
Jos on niin hoopo, että hankkii sähkökiukaan okt:oon niin kyllä sen käytöstä pitää olla valmis maksamaan.
Suomi ei ole tasa-arvoinen maa, kaukana siitä!!!!
Haluan pois täältä!
Siis nää omakotihullut polttaa nyt jouluvalojakin kaiken päälle kun kitisevät ettei ole muka varaa lämmittää torppaa. Ja minunlaiset pihistelijät joutuu sitten maksaa näiden sähkötukiaiset. Alkaahan se vähän kyrsimään.
Vierailija kirjoitti:
No kyse on aika vakavasta asiasta jos sähköverkko on romahduspisteessä. Ei tietysti hyödytä kytätä mutta kyllä jotain tartteis tehdä.
kaikki vihreiden äänestäjät voivat laittaa sähköt poikki.
No nyt kun ei voi enää kytätä naapureiden koronakaranteeneja niin kytätään sitten sähkön käyttöä.
Aina pitää olla jotain kytättävää.
En osaa ottaa vakavasti tälläisiä keinotekoisia ongelmia. Typeriä on Suomalaiset kun antaa hallitukset tehdä kaikkea kurjistamista mitä ne tekee, viedään korvaukset jos käyttää yksityisiä terveydenhoitopalveluja jne. Kaikki sitä Marin paskaa. Laittomia päätöksiä. Mutta en ole heitä sinne äänestänytkään ketkä nyt vallassa ovat eipä ole minua edustava hallitus.
Jouluvalojen käyttö on ilmaista, näin minulle kerrottiin juuri äsken.
Naapurilla on halpa sähkö ja kaikki sähkövempeleet päällä. Lisäksi sen Volvon tuulilasi on rikki.
Rakennellaan kivaa ilmiantosysteemiä.
Vähän niin kuin stasin aikana.