Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako julkisen sairaanhoidon alennustilasta enää keskustella?

Hyvin väsynyt
12.12.2022 |

Olen toiminut julkisen sektorin sairaanhoidossa noin 10 vuotta. Koko tämän ajan olen yrittänyt puuttua niihin epäkohtiin, joita näen ja koen lähes päivittäin. Kukaan ei ole kiinnostunut, ei esimiehet eivätkä heidän esimiehensä. Olen todistanut selkeitä hoitovirheitä ja jopa virheistä seuranneita kuolemia. Eikä mitään. Mikään EI ole muuttunut eikä näköjään muutu tämän hyvinvoitialue yhdistymisen jälkeenkään. En enää kestä olla vain hiljaa ja kärsiä siitä suunnattomasta epäpätevyyden katselemisesta, jota joudun päivittäin katselemaan. Uusia tulokkaita ei perehdytetä kunnolla eikä henkilökuntaa ole vain tarpeeksi.
Nyt olen uupunut ja hain sairaslomaa vedoten loppuunpalamiseen, ja kun ilmoitin asiasta lähi- esihenkilölle, hän vieläpä muistutti, että minulla on vaitiolovelvollisuus, enkä saa kertoa työhömme liittyvistä asioista kenellekkään ja mikäli teen sellaista, on se välittömän irtisanomisen selkeä peruste. (uhkailua)
Voi, kunpa minulla olisi voimia ja uskallusta kertoa kaikki tämä julkisesti vaikka jollekkin lehdelle tai tv:lle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta pitäisi olla enemmän julkista keskustelua.

Vierailija
2/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu, siinä mielessä että hyvinvointialuesopan jälkeen sama kaaos saavuttaa koko laajuudessaan ykityisen sektorin, joka ottaa julkkarin ylivuodot vastaan. Nyt jo myydään ei-oota osassa maata samaisen resurssipulan vuoksi. Joillain ihmisillä on vielä lapsenusko siihen, että rahalla saa ja pääsee. Ehkä vielä hetken.

Vierailija
4/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varsin B- luokan sairaalalta koko touhu. Menkää yksityiselle.

Vierailija
5/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on surullista katsoa suomalaisen terveydenhuollon ja koko pohjosimaisen hyvinvointivaltion murenemista, ennen nämä ovat olleet asioita, mistä on voinut olla aidosti ylpeä. Pohdin juuri tänään, mitä tekisin kädessäni olevalle ihottumalle, terveyskeskuksesta ei ole mitään toivoa saada aikaa, ainoastaan pää kainalossa voi olla toivetta päästä lääkärille siellä. Työterveyshuolto hoitaa minimin, ei todellakaan mitään ihottumia, ja satasta en viitsisi pulittaa yksityiselle. Eli en tee mitään.

Vierailija
6/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan julkisesti vaikka jollekin lehdelle. Älä välitä esimiehen uhkailusta. Törkeä esimies! Ja kerro vainajien omaisille hoitovirheistä.

Vierailija
7/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maailman paras julkinen terveydenhuolto ja etenkin sairashoitajat, ei saa krikettisoida meitä, me tehdään nisklimassa töitä ja saadaan paskapalkkaa, sit nää toimistoissa istuvat haukkuu ja saa hirmupalkan ja myyjät saa soppailla koko päivän ja niille maksetaan siitä.Sitten tuleevat hoitajalle midän pitäs palvoo niitä.

Vierailija
8/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on surullista katsoa suomalaisen terveydenhuollon ja koko pohjosimaisen hyvinvointivaltion murenemista, ennen nämä ovat olleet asioita, mistä on voinut olla aidosti ylpeä. Pohdin juuri tänään, mitä tekisin kädessäni olevalle ihottumalle, terveyskeskuksesta ei ole mitään toivoa saada aikaa, ainoastaan pää kainalossa voi olla toivetta päästä lääkärille siellä. Työterveyshuolto hoitaa minimin, ei todellakaan mitään ihottumia, ja satasta en viitsisi pulittaa yksityiselle. Eli en tee mitään.

Ehkä apteekkihenkilökunta osaa auttaa voiteen valinnassa? Jos reseptivapaissa rasvoissa on riittävästi apua.

Vierailija
9/9 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettää olla nykyään  julkisella hoitoalalla töissä. Jos juku uusi tuttavuus kysyy niin vastaan että olen vain terveydenhoitoalalla, enkä kerro työnantajaani, joka on siis julkisen terveydenhuollon työnantaja.

T. Hoitaja jo vuodesta 2001

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi