Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joihin suhtaudutaan aina hyvin myrkyllisesti joka puolelta?

Vierailija
12.12.2022 |

Lue, kiltti, hieman pidemmälle, ennen kuin riennät kertomaan mielipidettäsi miten kaikki riippuu vain itsestä ja omasta asenteestasi. Ja ennen kuin kommentoit jotain rakentavaa, niin huomioi, että kaikki on kokeiltu asenteesta perusilmeeseen, olen käsitellyt asiat itseni kanssa moneen kertaan, käynyt psykologilla, pitänyt kiitollisuuspäiväkirjaa ja todella yrittänyt, mutta mikään ei vain tunnu ikinä riittävän. Älä myöskään kommentoi, että tämä kaikki olisi vain omaa tulkintaani, koska en ole tyhmä ja on mullakin silmät päässäni.

Työelämä, ihmissuhteet ja perhe aiheuttaa harmaita hiuksia kaikki yhtä aikaa. Luonnollisinta on aloittaa ihmissuhteista, mutta kärsin hirveästi yksinäisyydestä. Kaveripiiri on, mutta olen havahtunut siihen, että minua käytännössä haukutaan kaiken aikaa. Vakituiset teemat pyörivät sen ympärillä, miten en osaa käyttäytyä, olen röyhkeä tai ilkeä. Tuo kuulostaa todella erikoiselta, koska valtaosa noita kommentteja sanoneista ovat itse osanneet olla todella ilkeitä tahallaan ja olen kuitenkin ihmisenä todella ujo. Sen lisäksi yritän olla empaattinen, olen kohtelias ja koitan huomioida kaikki, eli esimerkiksi kun kutsuskelen ihmisiä luokseni en jätä ketään ulkopuolelle jne. Olen työstänyt tätä todella, ja silti ihmiset kutsuvat minua ylimieliseksi ja hankalaksi. En koskaan ole kenenkään mielestä mukava. Ei sillä, että käyttäytyisin saadakseni kuulla niin.

Siihen päälle minua rasittaa työttömyys. Olen etsinyt työpaikkaa puoli vuotta pääsemättä jatkoon kertaakaan. Minut on raakattu pois mitä ihmeellisimmin sanakääntein, milloin hakemuksesta puuttuu jotain olennaista tai kysellään sellaisten taitojen perään mitä ei alkuperäiseen hommaan edes vaadita. Olen aivan väsynyt yrittämään varsinkin kun puoliso hiillostaa taustalla, linkkailee minulle jatkuvasti uusia paikkoja ja häärää melkein puolestani miten pitää hakea sinnetännejatuonne. Kun sitten haen puolimotivaatiolla paikkoja, joihin tiedän ettei edes kokemus riitä, niin soppa on valmis. Itkettää.

Työelämästä taas itselläni on todella vaikeita kokemuksia. Milloin työpaikoilla on ollut se yksi kyttä, joka on valvonut jokaista liikettäni ja milloin siellä on unohdeltu maksella palkkoja tai lisiä tai peruttu lomia yksipuolisella päätöksenteolla. Pahinta on, että minua on pidetty lähtökohtaisesti tyhmänä ja ihmisenä, joka ei hoida hommiaan. Tuon kuuleminen oli isku palleaan, koska stressasin tuolloin jo hirveästi suoriutumistani ja näin jo painajaisia, miten en saa hommaa ajoissa lähtemään, ja sitten joku tulee ja kertoo suurena totuutena vitsin varjolla miten sekoitan koko paikan (eli en tehnyt hänen määräämällään tavalla asioita). Kun olen yrittänyt puhua tästä, niin sain kuulla että olen herkkänahkainen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaisin että sulla voi olla asperger ja siksi et ymmärrä perus sosiaalisia asioita.

Aika tyypilliseltä naisautistilta minustakin vaikuttaa. Tosin nenttien "perus sosiaaliset asiat" ovat kyllä sellaisia, etteivät ne lähempää tarkastelua kestä. Miljardi kirjoittamatonta sääntöä, jotka vaihtuvat lennosta ilman mitään säännönmukaisuutta.

Tutustu ap naisten autismiin. Jos et koe sitä omaksi jutuksesi, niin ainakin se on pois vaihtoehdoista, ja voit yrittää etsiä muualta vastausta. 

Vierailija
22/29 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vi t un pitkä aloitus! Ei täällä ihmisillä ole aikaa lukea mitään raamattuja. Tiivistä tuo kahteen riviin ja palaa sitten asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaisin että sulla voi olla asperger ja siksi et ymmärrä perus sosiaalisia asioita.

Aika tyypilliseltä naisautistilta minustakin vaikuttaa. Tosin nenttien "perus sosiaaliset asiat" ovat kyllä sellaisia, etteivät ne lähempää tarkastelua kestä. Miljardi kirjoittamatonta sääntöä, jotka vaihtuvat lennosta ilman mitään säännönmukaisuutta.

Tutustu ap naisten autismiin. Jos et koe sitä omaksi jutuksesi, niin ainakin se on pois vaihtoehdoista, ja voit yrittää etsiä muualta vastausta. 

Liian hyvä sarkasmintaju ja liian hyvä aistimaan ihmisten mielentiloja jopa rivienvälistä, joten tämä sulkeutuu pois. Olen jopa saanut lokaa niskaani siitä, että näen liian selvästi ihmisten läpi. Ap 

Vierailija
24/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo sama kokemus lapsuudessa jo omilta vanhemmilta, sukulaisilta, kavereilta, sitten myöhemmin parisuhteissa. 

Ainoa paikka jossa minua on kunnioitettu ja jonka suhteen omaan hyvän itsetunnon, on työpaikka. Siellä siis on mahtava ilmapiiri jossa jokainen saa olla omanlaisensa ja pomo antaa mahdollisuuksia jne.

En ymmärrä mikseivät lähipiirini ihmiset suhtaudu minuun samoin.

Jep, aivan sama listaus ja käsitit heti mistä puhun! Olen kerran myös ollut tuollaisella työpaikalla, ja se oli mahtavaa. Harmi että sopimus loppui. :D 

Eniten myös ihmettelen ihmisissä miksi kohtelias käytös aiheuttaa sellaista yläaste-efektiä. Jos olen asiallisesti ja täysin neutraali, niin ihan kuin se kannustaisi ihmisiä käyttäytymään todella huonosti. 

Vierailija
25/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvä sarkasmintaju ja liian hyvä aistimaan ihmisten mielentiloja jopa rivienvälistä, joten tämä sulkeutuu pois. Olen jopa saanut lokaa niskaani siitä, että näen liian selvästi ihmisten läpi. Ap 

Mutta itselle olet ihan sokea. "Ihmisten läpi näkeminen" kertoo näin sivusta, että olet aika töksäyttelevä ja tilannetajuton, ja kovin ihastunut itseesti. Jep, kun muut ei yhtä innoissaan, niin he ovatkin ne keljut....

Vierailija
26/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi tuntuu pyörivän oman napasi ympärillä ja varsinkin sen ympärillä, miten ihmiset suhtautuvat sinuun (tai miten luulet ihmisten suhtautuvan sinuun).

"Kutsuskelemisten" sijaan ole suoraselkäinen ja rehellinen oma itsesi, kuuntele ja osoita kiinnostusta muita sekä ympäröivää maailmaa kohtaan.

Jätä toisten ihmisten ylianalysoiminen. Vastaat omista teoistasi ja sanoistasi, muut omistaan.

Ongelma tuntuisi olevan siinä, että kun elämäni ei varsinaisesti oman navan ympärilläni pyöri ja silloin kun pyörii, niin sekin on ongelma. Tunnun olevan aina se, joka joutuu skippaamaan omat tarpeensa ja halunsa ja kun kerrankin ilmaisen niitä, niin "Olet huonokäytöksinen ja töykeä, et koskaan ajattele toisia". En myöskään ymmärrä miksi en voisi välillä pysähtyä tunnustelemaan miten toiset suhtautuvat minuun ja sekin on asia mikä on hyvä kohdata. 

Loppuun en edes tiedä mitä sanoa, koska tuntuu, ettet nyt ihan ymmärtänyt pointtia. En ylianalysoi mitään, vaan saan melko huonoa kohtelua osakseni ihan pyytämättäkin. Oli kivaa kun entinen työkaveri kävi suoranaisesti v..massa minulle entisellä työpaikallani ja perusteli sitä sillä, että saisi minut tekemään elämälläni jotain. Ei kukaan terve käyttäydy noin ja juurihan yritin kysellä vinkkejä miten tällaiseen suhtautua! Ap 

Toisekseen hirveästi ei jää luulotteluun varaa, koska on mulla silmät päässä ja korvat tallella. 

Vierailija
27/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itselle olet ihan sokea. "Ihmisten läpi näkeminen" kertoo näin sivusta, että olet aika töksäyttelevä ja tilannetajuton, ja kovin ihastunut itseesti. Jep, kun muut ei yhtä innoissaan, niin he ovatkin ne keljut....

Alat kuulostaa lähipiiriltäni ja toistat samaa kaavaa oikeastaan: kerrot millainen olet ja teet sen saman aivan itse. Jos ei auennut, lue uudelleen. Ap 

Vierailija
28/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat kuulostaa lähipiiriltäni ja toistat samaa kaavaa oikeastaan: kerrot millainen olet ja teet sen saman aivan itse. Jos ei auennut, lue uudelleen. Ap 

olen*

Vierailija
29/29 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaistoavat jotenkin (energian tasolla) ettet itse arvosta itseäsi ja kohtelevat sinua sen mukaisesti. Ala laittaa itsesi etusijalle ja kohdella itse itseäsi hyvin. Sinun ei tarvitse mitenkään käytökselläsi yrittää todistella arvoasi. Kun muutat omaa ajatteluasi niin muutos tapahtuu ympäristössäsikin.

Tämä on totta. Ihmiset ovat kuin haikalat, heikkous on heille kuin veri haille - haistavat saaliin. Sen lisäksi Ap lopeta hyväksynnän hakeminen idiooteilta. Tuttavapiirisi tulee koostua ihmisistä jotka haluavat sinulle vain hyvää.

Tämä on hyvin sanottu, "lopeta hyväksynnän hakeminen idiooteilta". Mitä enemmän yrität olla empaattinen ja huomioida näitä niin kutsuttuja ystäviäsi, sitä aggressiivisemmin he sinua sättivät ja kyykyttävät. Osa todennäköisesti testaa sinua tahallaan, että missä vaiheessa pinnasi oikeasti katkeaa heidän käytökseensä. Tähän ansaan älä astu, koska se vain antaa heille lisää vettä myllyyn ja lisää syitä haukkua sinua hankalaksi ja ilkeäksi. Ala mieluummin ottaa reilusti etäisyyttä tähän porukkaan. Niihin ok-tyyppeihin voit pitää yksitellen jatkossakin yhteyttä, jos haluat mutta ne loput kannattaa jättää kokonaan elämästäsi pois.

Sen verran on pakko sanoa tuohon työnhakuun liittyen, että siinä tuskin on mitään henkilökohtaista taustalla siinä, millaisia vastauksia olet saanut. Tuo on ihan normimenoa nykypäivänä, että työnantajat jättävät vastamatta hakemuksiin kokonaan (eivät aina edes kuittaa, että hakemus on saapunut perille), työnkuva on haastattelussa aivan erilainen kuin mitä hakemuksessa annettiin ymmärtää ja hylsyt perustellaan jollain mitättömällä (teko)syyllä malliin "hakemuksesi fontti ei ollut tarpeeksi nuorekas". Tätä tapahtuu koko ajan ja ihan kaikille. Syy ei ole sinussa vaan siinä, että työnhakumarkkinat ovat nykyään omituista pelleilyä. Kovasti ollaan hakemassa hyvää tyyppiä ja "pöhinää" mutta edes alkeellisimpia käytöstapoja saati visiota siitä, millaista tekijää oikein haetaan ja miksi ei tunnu monenkaan paikan edustajalla olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme