Maaginen klo 17 on käsillä, kaikkien aikojen lumimyrsky alkaa Helsingissä!
Menettekö ulos tai olitteko? Kokemuksia? Seuranta tässä ketjussa!
Kommentit (65)
Mä lähdin duunista jo kolmelta ja kerkesin alta pois. Oli moni muu selkeesti ajatellut samaa, kun kehät oli hitaita silloin jo.
Äsken sitten kävin koiran kanssa ulkona. Tuo tykkää mennä möyriä lumessa ja "sukeltaa" lumeen.. Oli hippasen vaikea seurata välillä, että missä se menee, kun lunta tulee poikittain ja tuolla tuulella. Melkoista pöllyä. Onneksi ei tarvii enää ajaa.
Voihan sitä kukin pohjosemmasta tulla testaamaan sitä autolla ajolla liittymiin ja kehille. Miten se suu nyt sitten laitetaan? Normaalisti kesällä ei heitä saa ajamaan siellä, mutta lumimyrskyssä kyllä? ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kotiin, ajelin isoja teitä ja lumi pöllysi niin, että ei näkynyt tietä. Edellä ajavan auton takavaloja seuraten eteenpäin. Välillä tuli sivulta tuuli ja lumi niin, että ei nähnyt senkään vertaa eteen. Ja tulin ennen lumimyrskyä kotiin.
Kannattaa tosiaan olla ajelematta tuolla kelillä.
Meidän on pakko, meillä on täällä pohjoisessa talvella viikottain tuommoiset kelit. Mutta me osataan ajaa.
Aina näitä. Olen maalta etelään muuttanut ja täytyy sanoa että talvimyrskyt on etelässä Suomen pahimmat. Tulkaa kokeilemaan. Onneksi näitä on todella harvoin. Lunta tulee kerralla enemmän kuin missään muualla Suomessa tolvanat.
Meren äärellä tuulee aina enemmän kuin sisämaassa. Täällä meren luona on märkää ja tuulee. Jossain muualla on kovemmat pakkaset, mutta tyynempää, eikä kosteaa, niin ei se niin haittaa.
Huvittaa nämä säästä otsikoita repivät. Ihan normi talvimyräkkä. Ei ollut edes rrityisen kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kotiin, ajelin isoja teitä ja lumi pöllysi niin, että ei näkynyt tietä. Edellä ajavan auton takavaloja seuraten eteenpäin. Välillä tuli sivulta tuuli ja lumi niin, että ei nähnyt senkään vertaa eteen. Ja tulin ennen lumimyrskyä kotiin.
Meidän on pakko, meillä on täällä pohjoisessa talvella viikottain tuommoiset kelit. Mutta me osataan ajaa.
Joku raja pitäisi olla valehtelussakin. Et ole ainoa pohjoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä säästä otsikoita repivät. Ihan normi talvimyräkkä. Ei ollut edes rrityisen kylmä.
Oletko jo huomisessa? Myräkkä on ennusteen mukaan vasta tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole valehtelua, vaan sitä kuuluisaa Lapin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin alkava myräkkä tuntui Pirkanmaalla jo viime yönä, joten mitä vielä tulossa?!
Täälä pirkammaalla tunnukku tuuli vähä
Meikäläiseltä lähti kamat lentoon parvekkeelta viime yönä, mutta tarkemmin ajatellen ehkä asialla olivat paikallisen rakennusliikkeen edustajat.
🤭
Juuri tulin töistä kotiin kävellen
Tuulee joo
Ei oo myrsky
Lunta ei tule paljon
Turhaa pöhinää
Kyllä keskuspuistossa voi joku puu kaatua
Että elä hiihtele lahojen puiden vieressä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä. Olen maalta etelään muuttanut ja täytyy sanoa että talvimyrskyt on etelässä Suomen pahimmat. Tulkaa kokeilemaan. Onneksi näitä on todella harvoin. Lunta tulee kerralla enemmän kuin missään muualla Suomessa tolvanat.
Meren äärellä tuulee aina enemmän kuin sisämaassa. Täällä meren luona on märkää ja tuulee. Jossain muualla on kovemmat pakkaset, mutta tyynempää, eikä kosteaa, niin ei se niin haittaa.
Ensimmäinen etelän talvi oli aikoinaan järkytys. Mittarissa saattoi olla viitisen pakkasastetta mutta oli todella kylmää. Pahinta alussa ettei osannut varoa petollista säätä vaan ajattelin olevan sellaista mihin olin tottunut. Nykyisin tiedän että asun kaupungissa missä tuulee aina ja kylmästi.
No Joo tuulinen talvisää
Tuuli kinostaa lunta paikoin mutta ei sitä tule ainakaan vielä paljon
Nautin katsoa myräkkää ikkunasta. Villasukat ja kotinuttu . Kyllä tää voimakkain myrsky on tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Pysyykö naiset pystyssä korkokenkiensä kanssa? Takertuuko huivi tuuleen miehillä? :D Vai kehtaatteko "suuressa" kaupungissa kävellä talvikengillä? ;)
Näytti pysyvän, just kävin (talvicrocseilla :D) koiran lenkittämässä. Kovasti tuulee, mutta pysy pikkukoiraki matkassa.
Mun mielestä vielä normaalia napakkaa talvisäätä, ei pitäs olla yllätys et meren lähellä voi tuulla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole valehtelua, vaan sitä kuuluisaa Lapin lisää.
Lapin lisässä on aina järki mukana.
Pyydän itselleni vapautusta helsinkiläisille asetusta ulkonaliikkumiskiellosta. Olen muuttanut Helsinkiin Pohjois-Suomesta. Minulle tämä ei ole ensimmäinen kerta elämässäni, kun olisin menossa ulkoilemaan normaalissa suomalaisessa talvisäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyykö naiset pystyssä korkokenkiensä kanssa? Takertuuko huivi tuuleen miehillä? :D Vai kehtaatteko "suuressa" kaupungissa kävellä talvikengillä? ;)
No kuules maalainen, mä lenkitin koiran ja kävin kaupassa Kuomat jalassa.
Tuliko koirasta hyvää lenkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon lumimyräkkä ei ole mitään "leikkiä" jota seurataan tässä kejussa. Mies on töissä kiinteistönhoitajana ja jo nyt on vaikeuksia kun lumi kinostuu liikekiinteistön ulko-ovien väliin ja ovat eivät mene kiinni. Ärsyttää kun kaikesta yritetetään tehdä "someviihdettä".
No on tämä aika harmitonta viihdettä. Minusta on mukavaa olla vilttien alla ja lueskella uutisia ja seurata tilannetta videoklipeistä.
Olin itsekin alkuillasta tuolla lumimyräkässä kulkemassa. Erikoinen sää.
Kävin ennen neljää kaupassa, ja kyllähän ulkona tietysti tuuli ja lunta satoi. Kinostunutta lunta oli, paikoittain ei oikein nähnyt, mihin olisi astunut. Kaikki jäljet pyyhkiytyvät nopeasti uuden lumen alle. Mutta ei se ilma ainakaan vielä siihen aikaan niin kovin kylmältä tuntunut.
Olen asunut nuorempana Rovaniemellä, eihän se toki ihan pohjoisessa ole. En kyllä muista, että ihan viikoittain tämmöistä olisi ollut. Meri on täällä etelässä vielä avoin, joten semmosta kuivaa pakkasta on turha odottaa.