Miksi viiniä juovat luulevat olevansa sivistyneempiä kuin siideriä juovat?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kuullut moisesta. Itse pidän oluesta ja viinistä enemmän kuin siideristä. Siideri mielestäni liian makeaa.
Varmaankin näin, sikäli kun ainoa siideri on se muovipullosta suoraan juotu sweet perry.
Ja tuo "siideri" ei ole nähnytkään siideriä, vaan on useimmiten vedellä laimennettua, sokerilla ja makuaineilla kyllästettyä viiniä.
Kuivimmissa oikeissa siidereissä on sokeria 1 g litrassa, joten makeaksi niitä ei todellakaan voi kutsua. Alkoholipitoisuuskin on tyypillisesti jossain 7 % kieppeillä.
Vierailija kirjoitti:
Juon viiniä koska sen tykkää siideristä ja siinä on enemmän voltteja.
Poikaystävä ei anna juoda kirkkaita.
Jos poikaystävä sinun puolestasi päättää mitä saat juoda niin suosittelen jättämään sen sian.
Vierailija kirjoitti:
Juon viiniä koska sen tykkää siideristä ja siinä on enemmän voltteja.
Poikaystävä ei anna juoda kirkkaita.
Poikaystäväkö määrää mitä juot,en katselisi päivääkään sellaista äijää.
Mä juon sitä mistä tykkään.
Mitä siideriä ap:lla just nyt lasissa? Monesko pullollinen menossa? Vieläkö illalla kauppaan lasti hakemaan?
Viini on viisasten juoma ja siideri valaiden.
Vierailija kirjoitti:
Jeah baby miten vaan että voi ottaa the kuppia. Humalainen mies oli viisastunut alkoholista niin paljon että teki pommiuhkauksen junaan. Hyvin on valittu ainoa laillinen päihde. Eikä haitatkaan maksa kuin miljardeja vuodessa. Skool finskinautit, otetaan sille.
Vierailija kirjoitti:
Viina on viisasten juoma, ei viini.
Viinat ovat ne mitkä enemmän tuhoaa aivosoluja ja tyhmyyteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kuullut moisesta. Itse pidän oluesta ja viinistä enemmän kuin siideristä. Siideri mielestäni liian makeaa.
Et sitten ole kuullut kuivista siidereistä?
Mulla sekä viini että siideri auheuttaa närästystä, olut ei.
Tuttuni lipittää viiniä joka mutkassa, mutta on mielestään absolutisti kun ei juo viinaa! Ehkä sitä viiniä ei mielletä alkoholiksi ja siideri mielletään?
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni lipittää viiniä joka mutkassa, mutta on mielestään absolutisti kun ei juo viinaa! Ehkä sitä viiniä ei mielletä alkoholiksi ja siideri mielletään?
Kovan linjan absolutistit juovat vain absolut vodkaa.
En sano että sivistyneempiä, mutta onhan viinissä monta hyvää asiaa siideriin verrattuna:
-Maku (nämä tietenkin makuasioita, mutta omaan suuhun siiderit maistuvat liian sokerisilta/esanssisilta, toki oikeat siiderit astetta parempia, mutta ne taas liian "happaman omenamaisia")
-Humalatila, 1 tai 2 lasia viiniä saa mukavan rennon olon, siideriä pitää litkiä saman vaikutuksen saamiseen paljon enemmän -> tulee SOKERIpöhnäinen olo, mahaan sattuu jos juo 2-3 tuopillista
-Vessassa ramppaaminen: viiniä siemaillessa ei juuri vessassa tarvitse juosta, siideriä juovat ovat "koko ajan" pissalla.
-Krapula: viiniä juutua ei tule krapulaa, omalla kohdalla siihen vaikuttaa pari asiaa, 1. jos juo siideriä (tai olutta) mahaan ei "mahdu" vettä (krapula on usein nestehukkaa) viiniä juodessa maha ei täyty, ja vettä tulee juotua rinnalla.
2. syy on se "makeus" tulee äklö olo pitkäksi aikaa, vähän samaan tapaan jos söisi kertaistumalta kilon karkkia tmv.
Mmm.. krapulantekojuomaa nam, nam.
Vierailija kirjoitti:
Mmm.. krapulantekojuomaa nam, nam.
Ap kävi välillä kaupassa. Nice.
Tähänkin ketjuun ilmestyi heti ap:n kuvaamia ihmisiä.
En luule. En vain voi juoda mitään hiilihappopitoisia juomia, alkoholittomiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia siinä lopulta tavoitellaan vereen, oli se missä muodossa tahansa. Sama kun jotkut miehet puhuvat käsityöläisoluista, mutta kännin takia niitäkin vain vedetään. Oikeasti nekin maistuu ihan kuralta, vaikka ehkä aavistuksen paremmalta kuin bulkkiolut.
Humaltuminen lievästi hyvän makuisella oluella on kivempaa kuin bulkkikurapaskalla, jolla juodaan vain räkäkännit.
Vierailija kirjoitti:
En luule. En vain voi juoda mitään hiilihappopitoisia juomia, alkoholittomiakaan.
Aitoja siidereitä ei ole hiilihapotettu..
Hieno on ihminen ja onnekas kuka jaksaa aina veivata selvinpäin. Olisi hienoo jos noin menisi homma
Vierailija kirjoitti:
Myynnissä on myös täyskuivaa siideriä.
Samoin kuin makeita ja puolimakeita, puolikuivia ja kuivia viinejä ja kuohuviinejä
Olen huomannut saman. Kaveripiirissäni on muutama ns. hienostuneempi tyyppi, joka siemailee erilaisia viinejä pikkurilli pystyssä iltaisin. Kauhean tärkeileviä ja pitävät itseään täydellisenä.