Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olette eksien kanssa tekemissä eron jälkeen?

Vierailija
12.12.2022 |

En ole itse eronnut aikaisemmin. Ensimmäinen vähän vakavampi treffailu päättyi viikonloppuna. Mies jutteli, että hän viettää kotonaan joulun ja uudenvuoden. Ei tässä mitään, tottakai ihminen saa viettää joulunsa ja muun aikansa missä haluaa. Se, missä itselläni tuli suru oli kun hänen eksänsä on kuulemma hänen seuranaan ja he viettävät kahdestaan pyhät. Heidän erostaan on ilmeisesti neljä kuukautta nyt. Ihmettelen tätä, että vietetään eksän kanssa aikaa noin tiiviisti eron jälkeen, että joulut ja muut pyhät. En halunnut sekaantua heidän eroonsa enempää, joten sanoin etten halua jatkaa tapailua ja perustelin kuten edellisessä lauseessa. Tuli olo, että eivät ole eronneet ja mies on vain käyttänyt minua. Seuraava ajatus oli, että olen ihan tyhmä kun tälläistä ajattelen, tottakai eronneet voivat myös viettää aikaa keskenään. Joskus lokakuussa mies sanoi, että ei halua kutsua minua hänen luokseen sillä naisen tavaroita on edelleen asunnossa: takkeja naulakossa, vaatteita kaapeissa ja kenkiä, myös jotain kosmetiikkaa. Sen jälkeen emme ole puhuneet, että kävisin hänen luonaan, koska sanoin etten ole tulossa harrastamaan seksiä asuntoon, jossa on naisen tavaroita.

Kysyn teiltä, arvon raati, että miten te olette olleet väleissä eron jälkeen? Käsittääkseni heidän eronsa sujui ihan nätisti ja mitään dramaattista ei ole tapahtunut. Ihmetytti vain tuo, että eksän tavaroita on edelleen eron jälkeen ja viettävät pyhiä yhdessä. Kauanko teillä on mennyt muuttaa asunnosta pois ja kuinka paljon vietätte aikaa eron jälkeen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät eronneet!

Vierailija
2/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun exä 15 vuoden takaa ollaan parhaat ystävät oltu erosta asti. Molemmilla on ollut kumppaneita toistemme jälkeen ja hän on nykyään naimisissakin, mutta ystävyys jatkuu. 

Muiden eksien kanssa en niin usein ole tekemisissä, vaan enemmän kaveri tai hyvänpäiväntuttu. Mutta kun nyt tuo yksi oli oikea sielunkumppani, vaikkei yhdessä asuen parisuhteessa sovittukaan yhteen, niin en näe mitään syytä sulkea ihanaa ihmistä pois elämästäni vain siksi, että yritettiin joskus seurustelua eikä se toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no seksiä harrastetaan muutama kerta vuoteen, muuten nähdään tai soitellaan pari kertaa viikossa. Nykyinen mies on paska ja ei tykkää et tehdään näitä aikuisten juttuja viellä.

Vierailija
4/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ja mun exä 15 vuoden takaa ollaan parhaat ystävät oltu erosta asti. Molemmilla on ollut kumppaneita toistemme jälkeen ja hän on nykyään naimisissakin, mutta ystävyys jatkuu. 

Muiden eksien kanssa en niin usein ole tekemisissä, vaan enemmän kaveri tai hyvänpäiväntuttu. Mutta kun nyt tuo yksi oli oikea sielunkumppani, vaikkei yhdessä asuen parisuhteessa sovittukaan yhteen, niin en näe mitään syytä sulkea ihanaa ihmistä pois elämästäni vain siksi, että yritettiin joskus seurustelua eikä se toiminut.

Yrititte seurustelua, joka se ei onnistunut, silti läheinen ystävyyt sujuu? Vaikuttaa tosi oudolta.

Vierailija
5/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrititte seurustelua, joka se ei onnistunut, silti läheinen ystävyyt sujuu? Vaikuttaa tosi oudolta.

En ole sama, mutta siis seurusteluun liittyy yleensä seksi jne. Ystävyyteen mielestäni ei. Eli seurustelussa yritetään luoda ns. parisuhdetta, (jotkut kuulemma useammankin kanssa kuin vain parina), ystävyydessä on muita motivaattoreita pitää yhteyttä.

Vierailija
6/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk eron jälkeen on ihan normaalia, että vietetään pyhiä yhdessä, silloin ei ole vielä päässyt irti suhteesta (olettaen, että kyseessä on pitempi ja vakava suhde). Mutta ei silloin vielä ole valmis seurustelemaan vakavasti kenenkään kanssa, laastarisuhteesta kyse, tosin laastarisuhde saattaa myöhemmin kehittyä ihan hyväksi suhteeksi ja johtaa vaikka mihin. Mutta alkuvaiheessa, jos erosta on noin lyhyt aika, se ei ole vielä vakava ja jos et tahdo sellaisessa olla, niin ihan hyvä, että lopetit suhteen.

En sinua silti ole välttämättä käytetty hyväksi, jos mies on ollut avoin ja rehellinen exästään - ei ole väärin hakea itselleen uutta suhdetta,  vaikka ei vielä ole kunnolla päässyt irti vanhasta, kunhan on rehellinen siitä, mitä tekee ja ketä tapaa. On sitten sen uuden osapuolen tehtävä joko hyväksyä asia tai olla olematta tällaisessa suhteessa. 

Vierailija
7/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä exän kanssa vaikka olimme yhdessä todella pitkään. 

Vierailija
8/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen vielä eksän kanssa. Ei asuta yhdessä mutta seksi kelpaa.

Vierailija
9/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joku laki, jossa on määritelty, että vuoteen eron jälkeen ei saa aloittaa uutta suhdetta..

Vierailija
10/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että eivät ole vielä päässeet yli toisistaan, tiedä mitä haluavat. Mulla oli aikoinaan lyhyeksi jäänyt suhde miehen kanssa, joka oli hyvä kaveri exänsä kanssa. Erosta yli puoli vuotta. Noh, kun mies kertoi tälle exälleen meidän seurustelusta niin tämä ex tajusikin vielä haluavansa olla exänsä kanssa. Mies oli sitten tästä sekaisin ja tajusi itsekin haluavansa olla vielä exänsä kanssa. Että kivat niille. Ehdoton red flag itselleni sen jälkeen nämä hyvät ystävyydet exän kanssa. Etenkin jos erosta suht lyhyt aika.

Vierailija
11/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron syy oli miehen bipolaarihäiriö, joka aiheutti aika raskasta käytöstä. Maniassa joi, veti huumeitakin jos niitä jostain sai, petti, uhkapelasi, oli ärtyisä eikä nukkunut ollenkaan öisin. Sitten kun meni masennukseen niin makasi sängyn pohjalla katumassa niitä manian tekojaan ja hautomassa itsem urhaa. Ja kuitenkin taas tuli pian uusi mania ja mentiin taas. En jaksanut elää tuollaisessa ja lähdin. Mutta kun ei asuta yhdessä eikä olla parisuhteessa, voidaan olla yhteyksissä rajoitetummin, silloin kun hänen mieliala on suht normaali. Eikä se kyllä niin paljon haittaa puhelimen päästä, jos vaikka siellä mania-öyhää tai valittaa masennustaan, kuin että se olisi 24/7 päällä omassa kodissa.

Vierailija
12/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun elää vaan omaa elämäänsä, en koskisi edes pitkällä tikulla ja oli ensimmäisenä puhelimen estolistalla-sitten tulivat liittymä-, sähkö-, lehtimyyjät yms.

Vierailija
13/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävi näin, että olit laastari.

Vierailija
14/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron syy oli miehen bipolaarihäiriö, joka aiheutti aika raskasta käytöstä. Maniassa joi, veti huumeitakin jos niitä jostain sai, petti, uhkapelasi, oli ärtyisä eikä nukkunut ollenkaan öisin. Sitten kun meni masennukseen niin makasi sängyn pohjalla katumassa niitä manian tekojaan ja hautomassa itsem urhaa. Ja kuitenkin taas tuli pian uusi mania ja mentiin taas. En jaksanut elää tuollaisessa ja lähdin. Mutta kun ei asuta yhdessä eikä olla parisuhteessa, voidaan olla yhteyksissä rajoitetummin, silloin kun hänen mieliala on suht normaali. Eikä se kyllä niin paljon haittaa puhelimen päästä, jos vaikka siellä mania-öyhää tai valittaa masennustaan, kuin että se olisi 24/7 päällä omassa kodissa.

Kuulostaa mun exältä. Erosin siitä kun paljastui tuollaiseksi tuuliviiri sekopääksi. Olisi halunnut olla vielä "kaveri" eli ottaa rusinat pullasta halutessaan. Kumma vaan että en suostunut. Muutenkin oli omille kavereilleenkin kusipää niin ei sellaista jaksa sietää ja katsella. Pthyi.

Vierailija
15/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron ainoa hyvä puoli on ettei tarvitse olla enää tekemisissä sen exän kanssa. Ihmiset on outoja.

Vierailija
16/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävi näin. Harmittaa todella paljon, mutta minkäs sille voi. On olemassa niitä kunnolla vapaita miehiä myös. Käsittääkseni mies oli/on yhdessä ollut tuon naisen kanssa neljä vuotta, joista kolme saman katon alla.

Näköjään on aivan erilaisia päätöksiä, osalla on enemmänkin ystävyyttä ja osalla ei ole. Nämä ovat mukavia lukea, että ei ole sitä yhtä ainoaa tapaa laittaa ero vireille ja sen jälkeisiä aikoja viettää. Itse en todellakaan halua olla mikään varakappale ja kokeilla noin heikolla pohjalla olevaan mietintään sitä, että olisin parisuhteessa.

Vierailija
17/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa vaihdon yhteydessä vaihdetaan lasten kuulumiset, soitetaan jos jotain tosi akuuttia tulee kuten päivystysreissu tms.

Vierailija
18/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän exääni yhtenä parhaimpana ystävänäni. Kun erottiin pitkästä suhteesta, oli pakko ottaa etäisyyttä eikä oltu silloin tekemisissä melkein vuoteen. Haluttiin molemmat päästä yli erosta rauhassa. Pikkuhiljaa pystyttiin taas olla kavereita ja vuosien saatossa ystäviä. Meillä on paljon yhteisiä ystäviä ja on ollut hienoa kun välit on niin hyvät. Ei toki ole mitään romantiikkaa, seksiä eikä ihan viikottain tavata. Ja kummankin uudet kumppanit on aina olleet tervetulleita kaveriporukkaan tai ei mitään kahden keskeisiä jouluja ainakaan.

Ap n tapauksessa kuulostaa että eivät ole päässet yli toisistaan tai ehkä eronneetkaan.

Vierailija
19/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan. Kenenkään kanssa.

Jos olisin, mksi olisimme eronneet?

En halua olla osana enää elämäänsä enkä toivo häneltä mitään yhteydenpitoa.

Kaikkien kohdalla sama.

Vierailija
20/32 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän kuin mahdollista.

Harmi, että lasten takia on pakko olla tekemisissä sen sekopään ihmisen kanssa. Pakko mikä pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi