Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte hammaskivenpoistossa?

Vierailija
12.12.2022 |

Itse kävin juuri tänään. Kerran vuodessa pakko ainakin käydä kun kertyy niin paljon. Pitäisi muistaa käyttää hammasväliharjaa mutta masennuksen vuoksi ei ole vain kiinnostusta eikä voimia tedä muuta kuin pestä iltaisin hampaat. :/

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kun käyttää hammaslankaa niin miksi ette käytä hammasväliharjoja tai niitä silikoniharjoja? Vai onko välit niin ahtaat että vain lanka menee sinne? Puhdistuuko langalla välit? Ilmeisesti se vaatii oikean tekniikan? ap

Vierailija
22/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kerran vuodessa tai vähän harvemmin.

Ymmärrän, että masennus alentaa toimintakykyä, mutta joskus noista itsensä hoitamiseen liittyvistä jutuista voi saada myös voimaa. Päätä vaikka, että käytät hammaslankaa/hammasväliharjaa tiettyinä päivinä viikosta. Mä inhoan hampaiden lankausta, joten viikonloppuisin pidän siitä vapaata. No, tää on tietysti eri asia, mutta suosittelen kuitenkin, että kokeilet. Esim. päätät, että huollat hampaasi huolellisemmin keskiviikkona ja perjantaina. 

Kiitos viestistäsi. Itsellä vaan sellainen joko tai-ajattelutapa epävakaan pers.häiriön vuoksi, musta-valko ajattelu. Jos en joka päivä jaksa hammasvälejä putsata, sitten turha putsata niitä edes keskiviikkoisin ja perjantaisin. :/ Vaikka onhan tuo 2 krt viikossa parempi kuin ei ollenkaan.. ap

No just tuo joko-tai-ajattelu on tässä huono :) Muista mua, kun mietit uusia rutiineja (ota tämä huumorilla, en tietenkään ole mikään auktoriteetti sun elämässä). Aloita tuosta kahdesta päivästä, ja kun siihen tulee rutiini, mieti, voisitko lisätä päiviä. Mutta ei tosiaan kannata pyrkiä täydellisyyteen. Mulle on ihan hyvin toiminut tää, että viikonloppuisin pidän vapaata.

Toki tuosta mustavalkoisesta ajattelusta on vaikea luopua, kun se on iso osa omaa persoonaa, mutta siihen voi myös yrittää vaikuttaa rutiineilla ja päätöksillä. Ymmärrän oikein hyvin tuon, mistä kirjoitat.

Jatkan vielä: mulle on itse asiassa tärkeää se, että mun ei tarvitse langata niitä hampaita joka päivä. Jaksan paremmin pitää yllä sitä rutiinia, kun ajattelen, että vielä kaksi iltaa ja sitten saan pitää lomaa :D En tiedä, onko tämän kirjoittamisesta sulle hyötyä, mutta laitan nyt kuitenkin. 

Kiitos kivasta viestistäsi. :) Kyllä tuo saattaisi auttaakin jos aloittaisi vaikka 2krt viikko huoltamaan hammasvälit. Tämä musta-valkko ajattelu on todella rasittavaa ja kuluttavaa kun vaikuttaa moniin asioihin. ap

Ihan varmasti on. Joitain asioita voi kuitenkin yrittää muuttaa – alkuhan sulla on jo hyvällä mallilla, kun tunnistat asian noin hyvin. Tsemppiä hampaidenhoitoon. Muista, että aina, kun hoidat hampaasi hyvin, saat olla itseesi tyytyväinen: hyvä minä, mä tein tämän. Voi tuntua oudolta kiitellä itseään tuollaisten pienten asioiden hoitamisesta, mutta hammasterveydellä on iso vaikutus muuhun terveyteen, ja kun panostat siihen, panostat suurempaan kokonaisuuteen. Ja panostamista ei ole pelkästään se, että huoltaa ne hampaat täydellisesti, vaan sitä on myös se, että sä opettelet luomaan sulle sopivia rutiineja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kun käyttää hammaslankaa niin miksi ette käytä hammasväliharjoja tai niitä silikoniharjoja? Vai onko välit niin ahtaat että vain lanka menee sinne? Puhdistuuko langalla välit? Ilmeisesti se vaatii oikean tekniikan? ap

Mulla ei oikein mahdu hammasväliharjat väleihin, siksi lanka.

Vierailija
24/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen helmikuussa, ensimmäistä kertaa elämässäni ja olen 43v.

Vierailija
25/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljen laatu sen määrittelee, että kenelle tulee hammaskiveä ja kenelle ei. Käyn suuhygienistillä 2 krt vuodessa ja useamminkin voisin käydä. Miehelle ei tule ollenkaan.

Vierailija
26/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin suositellun aikamääreen mukaisesti jos olisi rahaa. Valtio kuppaa välistä sen mitä saa niin ettei sitä oikein jää rahaa käydä hoitamassa.

Vierailija
27/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käyn itsekin. Yleensä tammi-helmikuun aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi