Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortit ja niiden lähettäminen on törkeän hintaista

Vierailija
11.12.2022 |

Ei ihme että joulukortti-perinne hiipuu. Ihan järjettömän kallista! Sääli, koska meillä on aina laitettu kortit jouluna keittiön kaappien oveen koristeeksi. Se on ollut kiva perinne, mutta ei niitä kortteja enää viime vuosina ole tullut kuin muutama, enkä kyllä enää itsekään raaski lähettää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nykyään tiedä, menevätkö ne edes perille.

Vierailija
2/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 4v sitten tuli lähetettyä jonkin verran joulukortteja. Vuosi vuodelta hiipunut. Syynä osittain postimerkin hinta, mutta vielä enemmän se, että on vaan yksinkertaisempaa laittaa joulutervehdys whatsapin kautta tai tekstiviestillä. Tänä vuonna ei enää yhtään korttia kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 4v sitten tuli lähetettyä jonkin verran joulukortteja. Vuosi vuodelta hiipunut. Syynä osittain postimerkin hinta, mutta vielä enemmän se, että on vaan yksinkertaisempaa laittaa joulutervehdys whatsapin kautta tai tekstiviestillä. Tänä vuonna ei enää yhtään korttia kellekään.

Joo, mutta ei tuollaiset sähköisesti laitetut viestit ole oikeastaan yhtään mitään. Mun mielestä ainakaan. Ihan sama sitten olla kokonaan laittamatta.

Vierailija
5/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan lähettänyt joulukortteja koska se maksaa. 

Vierailija
6/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille pitäisi tulla kilpailijoita,yhden kortin lähettäminen on nykyään ihan liian kallista,yli 2€!!! Vanhoja joulukorttejahan voisi käyttää uudelleen,tekee uudet pohjat vanhojen päälle,kierrätystähän se olisi

Vierailija
7/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei laitettu tänä vuonna. Viime vuonna laitoin vielä 20 postissa.

Vierailija
8/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne nyt oikeasti niin ihmeitä maksa, joulukortti kerta vuoteen.

Vierailija
9/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän vain muutaman, ei riitä rahat enempään, aivan törkeän kallista.

Vierailija
10/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan laitettu aiemmin noin 50 joulukorttia joista reilut 10 ulkomaille. Nyt on posti töpeksinyt sen verran, hukannut postia ja hidastellut jaon kanssa että päätettiinpä siirtyä tänä vuonna sähköisiin tervehdyksiin. Kortteja on kiva ostaa/ valita, jopa tehdä itse, ja ihan kiva kirjoittaakin mutta kyllähän tuossa säästyy pitkä penni. Ehkä muutama oikea kortti lähetetään muutamalle vanhukselle joilla ei ole älylaitteita.

Vierailija
11/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin on ja siksi käynkin viemässä ne itse autolla.

Vierailija
12/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Meillä nyt kolmas joulu kun ei enää lähetetä joulukortteja ja vuosi vuodelta vähemmän ollaan myös itse saatu.

Vierailija
13/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ensimm joulu kun jää kaikki postittamatta! Vuosiin ei ole juuri kortteja saapunut enää niin miksipä sotä itsekään pingottamaan perinnettä.. joka joskus ilahdutti ja oli ilo postittaa. Uusi sukupolvihan ei jaksa paljon edes tekstiviestiä näpytellä.

Vierailija
14/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja k6n ei itse saa miksi edes lähettää kunnkiiittämättömiä muut ei kiitos joulumieli hukkuu itsekkäusiin

Vierailija
15/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen huomannut. Maksaa kauheasti, mutta edelleenkin lähetän ne kortit. Toivon aina hartaasti että edes muutamat niiden korttien vastaanottajista lähettäisivät takaisin. Aika vähäistä on ollut.  Asun ulkomailla ja minulle se  Suomesta saapunut kortti on arvokas ja tärkeämpi kuin esim joululahjat koska sen on konkreettinen muisto lähettäjästään ja kotimaasta. Kortit ovat aina kunniapaikalla olohuoneessa. Pian en varmaan saa enää ainoatakaan :(

Jotenkin nuo sähköiset kortit ja toivotukset eivät tunnu mitenkään samalta. Ei vaikka tulostaisin ne ja laittaisin samaan riviin muitten korttien kanssa.

Vierailija
16/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän joka vuosi noin 10 korttia. Aika tyyristä kyllä on. Silti pidän enemmän joulukorteista, kuin sähköisistä muistamisista.

Tänään vein postiin sellaiseen isoon kirjekuoreen pakatun littanan ja kevyen lahjan, ja sen postitus maksoin 10 euroa! Hinnoissaan ovat kyllä Postin palvelut. En jaksanut enää miettiä muita vaihtoehtoja, kun olin hikisen jonottelun jälkeen siihen tiskille viimein päässyt.

Vierailija
17/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista saa 5 joulukorttia eurolla, ja jos tuttavat/ystävät asuu kävelyetäisyydellä, niin voi itse käydä tiputtamassa kortit heidän postilaatikkoon.

Itse lähetän postissa lapsen päiväkodissa askartelemat kortir isovanhemmille. Mielestäni ei ole liian hintavaa ostaa 2 postimerkkiä vuodessa.

Vierailija
18/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne nyt oikeasti niin ihmeitä maksa, joulukortti kerta vuoteen.

Se riippuu siitä, kuinka paljon lähettää ja ennen kaikkea siitä, kuinka paljon on rahaa käytettävissä.

Vierailija
19/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän joka vuosi noin 10 korttia. Aika tyyristä kyllä on. Silti pidän enemmän joulukorteista, kuin sähköisistä muistamisista.

Tänään vein postiin sellaiseen isoon kirjekuoreen pakatun littanan ja kevyen lahjan, ja sen postitus maksoin 10 euroa! Hinnoissaan ovat kyllä Postin palvelut. En jaksanut enää miettiä muita vaihtoehtoja, kun olin hikisen jonottelun jälkeen siihen tiskille viimein päässyt.

Jos olisit lähettänyt pakettiautomaatilla pakettina, niin olis maksanut 5,90. (Täytyy ostaa ja maksaa netissä etukäteen)

Vierailija
20/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirsin ja askartelin itse muutaman. Vien ne ohikulkumatkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän