Mistä tiiän paljon mun sähkölasku on?
Kaikki vouhkaa jotain isoista laskuista, mutta mulle ei oo tullut. Pystyykö sen tarkistamaan jostain?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä.
En ole siellä.
Sähköyhtiöillä on varmasti erilaisia käytäntöjä. Esim. Fortumin asiakkaat voivat nähdä kulutuksen tunnin tarkkuudella netistä.
Omasta sähköyhtiöstä ainakin meillä. Eli sinne kirjaudutaan esm tunnisteella ja omilta sivuila näkee laskut ja muut aja kaiken kulutuksesta tunneittan ja myös kulutuksen aiaksemmilta vuosilta.
Jos laskua ei ole tullut, niin silloinhan se ei ole maksanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos laskua ei ole tullut, niin silloinhan se ei ole maksanut mitään.
Millä konstilla sinä olet maksanut sähkösi, jos laskua ei ole tullut?
Menet oman sähköyhtiösi sivuille ja kirjaudut tunnuksilla sisään tilillesi. Sieltä näkyy kulutus ja laskut. Ja jos ei näy niin vaihda yhtiötä.
Miten olet tähän asti maksanut sen?
Minä etsin aikoinaan sähkölaskua pitkään, ennen kuin löysin verkkopankista vanhan suoraveloitussopimuksen. Ne ovat aivan älytön keksintö, mutta vanhempani olivat tehneet sellaisen, kun muutin kotoa. Ehkä ap:lla menee suoraveloituksena? On kyllä paljon turvallisempi olo, kun joutuu hyväksymään joka laskun erikseen, niin tietää, miten rahaa kuluu.
Asutko vuokrakämpässä, jossa se kuuluu vuokraan?
Katso tuulikellosta. Mitä enempi pitää ääntä sen pienempi lasku.
Vierailija kirjoitti:
Sähköyhtiöillä on varmasti erilaisia käytäntöjä. Esim. Fortumin asiakkaat voivat nähdä kulutuksen tunnin tarkkuudella netistä.
Näkeekö sieltänpörssisähköä käyttävät mihin aikaan, minkä hintaista sähköä ovat käyttäneet ja myös minkä verran mitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Miten olet tähän asti maksanut sen?
Minä etsin aikoinaan sähkölaskua pitkään, ennen kuin löysin verkkopankista vanhan suoraveloitussopimuksen. Ne ovat aivan älytön keksintö, mutta vanhempani olivat tehneet sellaisen, kun muutin kotoa. Ehkä ap:lla menee suoraveloituksena? On kyllä paljon turvallisempi olo, kun joutuu hyväksymään joka laskun erikseen, niin tietää, miten rahaa kuluu.
Myös suoraveloituksesta tulee jonkinlainen lasku, joka kannattaa tarkistaa.
Jos ap ei saa laskua eikä siis maksa sähköstä mitään erikseen, se voi sisältyä vuokraan.
Meille on tullut ainakin kaksi kirjettä sähköyhtiöltä ja siinä sanotaan, paljonko on entinen hinta ja nykyinen hinta. Jos ennen kuukauden lasku oli noin 50 euroa, jatkossa se tule olemaan lähelle 120 euroa.
Tinderistä.