Tänä vuonna lapsille on varaa ostaa vain yhdet joululahjat.
Sähkölaskut syövät aivan kaiken ylimääräisen. Vihaan tätä tilannetta.
Kommentit (7)
Mä olen aina ostanut yhden lahjan lapselle. N. 30-50€.
Nykyajan kakaroilla on aivan liikaa leluja. Vanhemmat eivät halua olla lastensa kanssa, ostetaan leluja leluja leluja leluja, nurkat pursuaa...
Olen työtön ja ostan lapselle 6 lahjaa. Olen säästänyt joka kuukausi 40 euroa tänä vuonna lapselle lahjoihin ja jouluruokiin. Pitää varautua jo tammikuussa. Olen elänyt nuukasti. Olen myös kesällä kalastanut paljon ja myynyt kalaa niin olen saanut rahaa siitä säästettyä. Säästämisen aloitan heti tammikuussa taas ensi vuonna. 40 euroa kun pistää joka kuukausi säästöön työttömyysrahasta niin lapsi saa hyvän joulun. Pitää omia hankintoja jättää ostamatta ja miettiä tarviiko jotain. Ostan vain välttämättömän. Ruuasta ei jouluna pihistetä vaan syömme kunnolla. Kannattaa esimerkiksi kulkea fillarilla kauppaan eikä autolla. Siinäkin säästyy rahaa kun ei aina mene autolla pikkuasioille keskustaan vaan polkee fillarilla.
Olen työtön ja säästin 800e lahjoihin. Paketteja varmaan 30.
Tosiaan sitä pitää vuoden alusta vaan valmistautua jouluun ettei se joulu tule sitten yllätyksenä.
Pitääkö niitä jalkoja levitellä kun ei varaa ruokkia sitten jälkikasvua. Älä vauva- palstalla valita kun haaroja olet itse levitellyt.
Mikäpä siinä. Tai voihan sitä jotain ns. pakollistakin kääriä pakettiin, hygieniatuotteita ja vaatteita on saatu ennenkin.
Itse olen jättänyt myös ostamatta usein, kun tiesin että saavat sukulaisilta kuitenkin.
Joskus olen saattanut ostaa parin euron lahjat molemmille. Kelvanneet on nekin, jos ei jopa olleet ne joulun parhaat.