Se missä huomaan itseni ja "elämässä onnen&ilon taivaan alla syntyneen&kasvaneen" eron on
Se, että itselläni on koko ajan sellainen hieman synkkä ja iloton moodi, vakavuus ja vire sisimmässä, siis vaikka ei olisi mitään erityistä syytä sille eli kaikki olisi hyvin, kuten sanotaan.
En koskaan ole samalla tavalla vapaa ja kevyt kuten vaikkapa eräs hieman alle 40v työkaverini joka syntyi ja kasvoi tasapainoisessa perusperheessä, oli iloa ja rakkautta, oli turvaa ja oli myös materiaa, oli tasapainoista ja selkeää.
Kävi lukion, sujui hyvin, opiskeli ammattiin, sujui hyvin, saanut aina hakemiaan töitä, ollut kavereita ja ystäviä, harrastuksessa menestystä ja sille intohimoa, löytynyt vaivatta "se oikea" jonka kanssa sujuu ja on lapsia joiden kanssa sujuu jne.
Ei mitään kummempia vastoinkäymisiä oikeasti, koskaan.
Hän on kovin iloinen ja kevyt persoona, luotto vahva kaikkeen ja kaikkiin ja elämään.
Itselläni se näkymätön kivireki ja sementti säkki kiskottavana, lapsuudessa omaksuttu selviytymismoodi aina päällä.
Kommentit (3)
Pöh. Minun lapsuuteni ei ole ollut ruusuinen, minun elämäni ikävuosina 23-40 ei ollut ruusuinen. Silti minulla on aina ollut peruspositiivisuus mukana ja jonkinlainen lapsenomainen kyky nauttia pienistä asioista. Ilahtua suunnattomasti kauniista biisistä, leffasta, auringolaskusta, lasten kanssa hassuttelusta... Olen aina nauranut ja hymyillyt herkästi. Myös synkimpinä aikoina. Se on vain luonteeni, ei mitään menneisyyden muovaamaa etuutta. Ajattelen myös, ettei synkistelystä ole mitään hyötyä, niin miksi jäisin siihen tunteeseen. Voin itkeä aikani, mutta sitten taas elämä jatkuu ja voin pistää vaikka tanssiksi hyvän biisin tahtiin.
Narsistit usein vatvovat tähän tyyliin.
Ihan jo perus persoonat eroaa toisistaan niin että joku on huoleton ja toinen vakava.