Meidän kuukausikulut nousee noin tonnilla helmikuussa.
Asuntolainan korontarkastus ja näillä näkymin korkokulut kasvavat noin 550 euroa kuussa. Samaan aikaan sähkölasku noin 300 euroa suurempi ja ruokalaskukin kasvanut kuukaudessa ainakin satasen vuoden takaiseen. Lisäksi bensa kallistunut ja kaikki muu mutta tuossa tärkeimmät. Muita? Mistä otatte ylimääräisen vai yritättekö kasvattaa tuloja? Me ollaan esim reissattu pari kertaa vuodessa (1 viikon laskettelu ja 1-2 viikkoa etelänloma), nyt ainakin laskettelu jätetään tältä talvelta väliin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Säästöön ja sijoituksiin menee nyt vähemmän rahaa.
Ei mitenkään merkittävästi vähemmän
Mä en ymmärrä miten ruokalaskutkin teillä noin pompsahtaneet? Meillä pysytään edelleen samassa budjetissa, missä on pysytty jo 10 vuotta. Kalliit leikkeleet vaihdoin halvempiin, kalliit margariinit halvempiin. Ennen ostin itse tehtyyn pitsaan valmiit juustoraasteet, nykyyän raastan itse. Halvempaa. Kahvit olen ostanut 15 vuotta aina alesta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä ei. Maksamme 200 000 euron asuntolainan kerralla pois korontarkistuspäivänä. Mitäs pankki ei antanut hyvää tarjousta lainan jatkosta niin emme sitte niitäkään euroja pankille anna. Miksi te ette ole mitoittaneet lainaanne oikein? Lainasta pitää aina pystyä pääsemään eroon halutessaan, jotta esim työttömyys yms eivät vie asuntoa pakolla.
Tämä.
Lainaahan ei kannata ottaa, jos ei rahaa ole taskussa sen vertaa että voi vaikka huomenna maksaa kaiken pois.
Me maksettiin matka jo tänä vuonna.