Putsatkaa ihmiset ne autonne lumesta ennen ajoon lähtöä!!
Kiva kun edellä ajavan auton katolta ja takaikkunalta lentelee sellaisia lautasen kokoisia kovia lumilaattoja. Eikö järki sano mitään?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekasta lensi kerran kunnon jäälohkare tuulilasiin, pikkasen pelästytti.
Rekoistahan näitä todella lentää vaarallisesti. Sinne katolle kertyy vaikka mitä.
Vaaaaaarallista kuin Mertarannan selostuksista. Kyllä tämä nykyelämä on niin vaarallista ettei tosikaan.
Totta turiset. Harva se päivä olisi melkein voinut käydä jotain aivan hirveää. Onneksi on kuitenkin tuplaheijastinvaljaat, kolme vilkkuvaa valoa pipossa, piikkikengät jo heinäkuulta, naskalit jos ollaan kymmentä kilometriä lähempänä mitään vettä, uimahalli mukaanlukien, kännykässä hätänumero esinaputeltuna, kolmen päivän ruoat aina mukana varmuuden vuoksi, jne.
Touché. Turvallisuus ja turvallisuushakuisuus on koko suomalaisen yhteiskuntaelämän ydin tätä nykyä. Kaikilla elämänaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viekö niitä lumisi kotteroitanne sulamaan kauppojen parkkihalleihin.
Sitten normaalit ihmiset joutuvat uimaan siellä.
Nilkkaan asti olevia lätäköitä ja järvenä koko halli.
Esim. Järvenpään Prismassa.
Toivottavasti aletaan sakottaa laiskureita.👨😈
😼 Meillä täällä Vantaalla paikallinen CM kauppias oikein mainosti alueen ainoaa lämmintä parkkihalliaan. 😼
Vierailija kirjoitti:
Jos minua yrittävät sakottaa, en maksa.
Maksat viimeistään ulosoton kautta paitsi jos elät toimeentulotuella /tulot eivät ylitä suojaosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa on käynyt niin, että rekan päältä on lentänyt sellainen kunnon jäinen lumilaatta alas. Onneksi on ollut turvaväli molemmilla kerroilla. Ei edes viitsi ajatella mitä sellainen olisi tehnyt tuulilasille.
Sellaisen olen myös nähnyt ja tuulilasiin tuli viereiseltä kaistalta kehätiellä. Ei käynyt kuinkaan, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat viimeistään ulosoton kautta paitsi jos elät toimeentulotuella /tulot eivät ylitä suojaosuutta.
Voi käydä hankalaksi. En taivu systeemin edessä.
Turvavälin olen oppinu pitämään jo kivien takia mitä voi lentää edessä ajavan autosta tuulilasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi käydä hankalaksi. En taivu systeemin edessä.
Jos käyt töissä niin ulosotto ottaa suoraan palkasta. Ei siinä sun mielipidettä kysytä. Palkanmaksajalle menee tieto ja ennenkuin palkka maksetaan tilille on siitä jo mennyt ulosottoon se summa minkä ulosottomies laskee.
Kylläpäs "tavallista paremmilla" autoilijoilla ottaa kunnon päälle pitää turvaväli :D
Kyllä, tämäkin "ongelmanne" ratkeaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vain kokovartalokyrpä jättää autonsa putsaamatta ennen ajoonlähtöä
Ja vain kyrvän syylä puuttuu toisten asioihin.
En jaksa. Kaivan vain pienen kolon tuulilasiin ratin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat sakot ensimmäisessä risteyksessä.
Ååååh, så finskt.
On myös vaarallista ajaa katto ihan lumisena, jos tulee jostain syystä äkkijarrutus, ne lumet valoo sieltä auton tuulilasille ja et näe mitään (kokemusta on, mentiin ystävän kanssa kauppaan ja hän ei putsannut lumia autonsa katolta, piti jarruttaa äkistä ja WHUMPPPSS lumet peitti näkyvyyden).
Joo ja sitten kun puhdistatte sen parkkipaikan, yleensä naapurin parkkipaikka ei ole paras kohde.
Vierailija kirjoitti:
Minä en puhu pienestä lumen pöllyämisestä, vaan siitä, että auton katolle on satanut 15 cm lunta, joka pakastuessa on kovettunut sinne. Ja sitten ajossa auro lämpenee ja tämä kivikova kerros alkaa hajoilla ja irtoilla laattoina. Ja tosiaan kiihdyttäessä ja jarruttaessa nämä laatat sinkoilee eteen ja taakse. Kyllä se vaan on jonkinlainen vaaratekijä liikenteessä jos näitä kökkäreitä lentelee muiden ikkunoihin. Mutta inttäkää vaan vastaan ja piehtaroikaa tyhmyydessänne. Kyllähän muiden huomiointi tosiaan on pingottamista ja nössöilyä.
Siinä liikennevaloissako se juuri irti sulanut lumi pitäisi putsata, ettei kiihdyttäessä (0 -> 40km/h) valu takana ajavan päälle? Jos on riittävä turvaväli, ei taajamassa niitä jäitä kyllä turvaväliä pitävän päälle lennä. Ja liikennevaloja ei maanteillä ole, joten ei näitä kiihdytyksiä ja jarrutuksia tule.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. Kaivan vain pienen kolon tuulilasiin ratin eteen.
Näitä näkyy kyllä hämmästyttävän usein. V* laiskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en puhu pienestä lumen pöllyämisestä, vaan siitä, että auton katolle on satanut 15 cm lunta, joka pakastuessa on kovettunut sinne. Ja sitten ajossa auro lämpenee ja tämä kivikova kerros alkaa hajoilla ja irtoilla laattoina. Ja tosiaan kiihdyttäessä ja jarruttaessa nämä laatat sinkoilee eteen ja taakse. Kyllä se vaan on jonkinlainen vaaratekijä liikenteessä jos näitä kökkäreitä lentelee muiden ikkunoihin. Mutta inttäkää vaan vastaan ja piehtaroikaa tyhmyydessänne. Kyllähän muiden huomiointi tosiaan on pingottamista ja nössöilyä.
Siinä liikennevaloissako se juuri irti sulanut lumi pitäisi putsata, ettei kiihdyttäessä (0 -> 40km/h) valu takana ajavan päälle? Jos on riittävä turvaväli, ei taajamassa niitä jäitä kyllä turvaväliä pitävän päälle lennä. Ja liikennevaloja ei maanteillä ole, joten ei näitä kiihdytyksiä ja jarrutuksia tule.
Miksi ei putsata ennen kuin lähdetään yhtään minnekään?
Igluautoa ajavalle kuljettajalle voidaan kirjata virhemaksuun tai sakkolappuun, että ”kuljetti liikenteeseen soveltumatonta ajoneuvoa tavalla, joka on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle”.
Lievemmissä lumitapauksissa määrätään 70 liikennevirhemaksu ja vakavimmissa tapauksissa 12–14 tuloihin perustuvaa päiväsakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitten kun puhdistatte sen parkkipaikan, yleensä naapurin parkkipaikka ei ole paras kohde.
Minä kolaan samalla vaivalla aina naapurinkin parkkiruudun.
Eipä noissa oo koskaan lunta päällä kun lämpimässä tallissa ovat.
Pari kertaa on käynyt niin, että rekan päältä on lentänyt sellainen kunnon jäinen lumilaatta alas. Onneksi on ollut turvaväli molemmilla kerroilla. Ei edes viitsi ajatella mitä sellainen olisi tehnyt tuulilasille.