Onnistuuko kahden teatteri/ konserttilipun ostaminen epassilla
Jos tekee sen kahtena erillisenä ostona. Ostaa siis ensin yhden lipun, ja sitten toisesta myyntipaikasta käy ostamassa viereisen paikan lipun. Onko joku kokeillut? Kuka nyt yksin haluaa johonkin tapahtumaan mennä, ja jos kaverilla ei ole epassia tai vastaavaa, niin voisin hyvin maksaa omalla epassillani hänenkin lippunsa, mutta koska epassi on henkilökohtainen, ei ainakaan samalla ostokerralla onnistu.
Kommentit (10)
Kyllä mä vaan oon yksinkin käynyt teatterissa ja konserteista jne. Ei siinä ole mitään pahaa tai tyhmää tai tylsää käydä yksin.
Henkilökohtainen. Aika hyvin kontrolloitukin vielä. En ole keksinyt keinoa ostaa muille kuin itselleni.
Ainakin Finnkinon sivuilla oli joskus, että varaudu todistamaan henkilöllisyys mikäli lippu ostettu kulttuuriedulla. Kokemusta ei ole onko kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan oon yksinkin käynyt teatterissa ja konserteista jne. Ei siinä ole mitään pahaa tai tyhmää tai tylsää käydä yksin.
Sama. Usein tykkään lähteä hetken mielijohteesta jonnekin ja ei silloin ketään ehdi mukaan kysellä. Ja mitä vaikka teatterissa kaverilla tekee, kun ei siellä voi keskustella, kavereita nähdään vaikka kahvilla, että voi myös jutella.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Finnkinon sivuilla oli joskus, että varaudu todistamaan henkilöllisyys mikäli lippu ostettu kulttuuriedulla. Kokemusta ei ole onko kysytty.
Nettikaupasta voi noilla ostaa itselleen liput, joissa ei enää nimeä ole. Eli eka ostaa lahjakortit, jossa nimi ja sitten lahjakortilla maksaa netissä. Saaduissa lipuissa ei näy maksutapaa.
Finnkinon lipussa ei ainakaan ole nimeä jonka näytöksen ovella näytän. Miten ovella oleva henkilökunnan työntekijä voi tietää onko lippu minun tai ystäväni lippu?
Periaatteessa ei, mutta kyllä mä olen joskus aikaisemmin ostanut jollekin keikalle tms. kaksi lippua, käynyt tosiaan eri myyntipaikasta hakemassa. MUTTA, en tiedä onnistuuko enää, kun korona-ajan myötä joka lippuun (keikat, teatterit) kysellään puhelinnumerot ja sähköpostiosoite mahdollisia peruutuksia ja muutoksia varten. Eiköhän nykyiset järjestelmät näe, jos onkin jo puhelinnumero/sähköposti rekisteröity ko. tapahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Ne on henkilökohtaisia. Et voi ostaa myös kaverille. Ainakin Finnkinossa liput merkitään.
Finnkinossa voi ostaa liput automaatista.
Kyllä onnistuu. Olen ostanut itselleni ja miehelleni konserttiliput noin. Finnkinoon onnistuu lippujen ostaminen kuten joku jo neuvoikin, ostamalla ensin sarjaliput, ja niiden koodilla voi maksaa automaatilla tai finnkinon sovelluksessa.
Ne on henkilökohtaisia. Et voi ostaa myös kaverille. Ainakin Finnkinossa liput merkitään.