Nainen! Onko sinua seurattu / ahdisteltu kadulla kulkiessasi ? Kerro kokemuksesi.
Mitä tapahtui ja miten pääsit pois tilanteesta ?
Kommentit (7)
Olin lukioikäinen silloin ja kävelin n. 10 aikaan illalla ystävältäni 3,5km päästä kotiin. Elettiin vielä aikaan kun kännyköitä ei kaikilla ollut. Matkalla kiinnitin huomion mieheen joka selkeästi seurasi minua. Käveli samaa tahtia, vaikka vaihtelin kävelyvauhtia ja kääntyi samoille kujille. Minua alkoi siinä vaiheessa pelottaa kun reitin varrella oleva pururata metsiköineen alkoi lähestyä. Onneksi pururadalla tuli vastaan pariskunta koiran kanssa ja selitin voisivatko he saattaa minut 1 km päähän kotiin. Onneksi suostuivat ja seuraajamieskin oli hävinnyt sattumalta....
Olen kaupassa töissä myyjänä. Kerran lähtiessäni työvuorosta kotiin, alkoi romaninainen seuraamaan. Onneksi näin torilla poliisiauton, ja menin sen luo, niin nainen luikki tiehensä. Ei koskaan voi olla liian varovainen! Lehdistä saa jatkuvasti lukea näistä.
No en nyt sinänsä kokenut tätä ahdisteluksi, mutta jäänyt mieleen kun tapahtui myöhään yöllä kun olin tulossa töistä. Ensiksi kysyi missä yksi paikka on ja sitten alkoi kehumaan ja kyselemään ja ehdotti jo yhden illan juttua ja kun sanoin ettei kiinnosta siirtyi kaveruuden ehdotteluun. Jatkoin vaan koko ajan kävelyä eteenpäin ja alkoi vähän naurattaa ne ehdottelut :D siinä se sitten tajusi luovuttaa.
Yksi nuorehko mies halusi jutella mulle, vastasin lyhyesti ja kävelin eteenpäin, seurasi ihan vieressä ja puhui ja halusi mun kulkevan hänen kanssaan jonnekin, sanoin, etten halua nyt seuraa, yritti siis saada mua kiinnostumaan. Lopulta käännyin pois toiseen suuntaan kuin olin menossa ja hän sylkäisi päälleni.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt sinänsä kokenut tätä ahdisteluksi, mutta jäänyt mieleen kun tapahtui myöhään yöllä kun olin tulossa töistä. Ensiksi kysyi missä yksi paikka on ja sitten alkoi kehumaan ja kyselemään ja ehdotti jo yhden illan juttua ja kun sanoin ettei kiinnosta siirtyi kaveruuden ehdotteluun. Jatkoin vaan koko ajan kävelyä eteenpäin ja alkoi vähän naurattaa ne ehdottelut :D siinä se sitten tajusi luovuttaa.
Sulla oli kohteliaampi seuraaja, mutta tuollaisesta kannattaa tosiaan pyrkiä pois jo ennen kuin seuraaminen jatkuu pidempään.
Mikset aloittanut kertomalla omaa kokemustasi? Urkkaat vaan muilta.