Miten pitäisi suhtautua miehen "perheleikkeihin"?
Tapailemani mies menee aina silloin tällöin teini ikäisen poikansa luo, joka asuu äitinsä kanssa. Hän viettää siellä päivän tai jopa viikonlopun. Käyvät kolmisin syömässä, leffassa, pelaavat pelejä ja viettävät aikaa. Ex-naisella on kuulemma omat mieskuvionsa ja tämä tapailemani mies on useasti sanonut, ettei halua exästään mitään.
Ymmärrän kyllä, että hän haluaa viettää aikaa poikansa kanssa. En sellaista ole kieltämässä tietenkään. Mutta minua silti vaivaa tällaiset perheleikit. En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. En ole koskaan ollut perheellisen kanssa yhdessä ja asia ahdistaa minua. Vinkkejä miten käsitellä asiaa vai sallinko mieheltä aivan liikaa?
Kommentit (33)
Mulla on sama tilanne, mutta itselläkin on lapsia. Saattaa se välillä harmittaa, mutta kuvio on hyväksyttävä kuitenkin. Arvostan sitä että hän on hyvä isä ja sanoo että pitää perheenä vietetystä ajasta. Ja jopa ex puolisostaan ihmisenä.
Eipä mulla siihen ole mitään sanomista, jos hän haluaa olla minun kanssani ja mua rakastaa kuten sanoo. Me suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta.
Olen kai sitten jo niin kypsä ihminen että ei minua tuollainen hetkauta. Ollaan molemmat nelikymppisiä ja elämän realiteetit selvillä.
Ajattelen että jos hän sitten toisen valitsee niin en mahda sille mitään. Se voisi tapahtua yhtä lailla kenen muun kanssa hyvänsä. Pakko vaan luottaa ja toivoa että rakkaus kestää ja riittää.
Kai tuommoinen on sallittava tapailumiehelle. Teillä ei siis ole vielä vakavia suunnitelmia yhteisen tulevaisuuden suhteen?
Jotenkin outoa kuitenkin tuo käytös. Todellakin, eikö lapsi voisi viettää tapaamisia itse isän kotona?
Hyvät välit ex:n kanssa on periaatteessa positiivinen asia, mutta yöpymiset tämän kodissa mielestäni liian "tiivis kuvio".
Mies ei taida olla vakavissaan sinun kanssasi, siltä vaan valitettavasti näyttää.
Enkä usko, että sillä ex-naisellakaan olisi vielä ainakaan vakikumppania.
Eli tämä tapailumiehesi ei salli ex-puolisolleen ikinä yhtään lapsivapaata viikonloppua edes? Kunnon ex-puolison kontrolloija. Varmaan tekee samalla tupatarkastuksen, että olosuhteet ovat hänen lapselleen kelvolliset, muuten uhkailee elatusmaksun katkaisulla (vaikkei luultavasti maksa sitäkään, vaan maksaa "tarpeen mukaan" lapsen menoja kuittia vastaan).
Tapailumies? Mitä hän ajattelee todellisuudessa teidän kahden suhteesta? Kannattaa kysyä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta vaikuttaa siltä ettet luota miesystävääsi.
Niin, ja jos näin on, niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kai mies on kuitenkin valinnut olla parisuhteessa sinun kanssasi?
Mitä lujemmin yrität pitää ihmissuhteesta kiinni rajoittamalla toisen tekemisiä, sitä herkemmin suhde tulee lopulliseen päätökseensä kun kumppani väsyy ahdistavaan tunnelmaan ja mustasukkaisuuteen. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan itseään.
Sinuna järjestäisin itselleni muuta kivaa puuhaa noiden iltojen ajaksi. Tinkaamalla ja vaatimalla miehen ajankäytön muuttamista saat hänet vain kyllästymään sinuun.
Toki jos et opi suhtautumaan asiaan aikuismaisesti, voit kai kertoa senkin kumppanille suoraan. Sanot, ettet varmaan pysty oman epävarmuutesi vuoksi jatkamaan tällaista suhdetta vaan sinun on otettava lapseton kumppani.
Rajoittaminen ei koskaan kannata, mutta on ok miettiä, sopiiko itselle se, että kumppani on noin tiiviisti exänsä kanssa. Ja siltä pohjalta ratkaista, kannattaako suhdetta jatkaa vai ei. Ja voi sen ottaa puheeksi kumppaninkin kanssa, ettei vaan yllättäen ilmoita erosta, vaan antaa kumppanille mahdollisuuden halutessaan muuttaa toimintaansa.
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sinun vuoksesi muuttaa käytäntöä?
Ei välttämättä tarvitsekaan. Kysyinkin apuja, miten itse oppisin sopeutumaan ja suhtautumaan oikein. Ja onko tuollainen ok toimintaa vielä siinäkin vaiheessa jos on uudessa suhteessa?
Omasta puolestasi vain sinä voit sen päättää onko se ok vai ei. Jos ei ole ehkä kannattaa vaihtaa miestä eikä yrittää muutta sitä nykyistä.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuommoinen on sallittava tapailumiehelle. Teillä ei siis ole vielä vakavia suunnitelmia yhteisen tulevaisuuden suhteen?
Jotenkin outoa kuitenkin tuo käytös. Todellakin, eikö lapsi voisi viettää tapaamisia itse isän kotona?
Hyvät välit ex:n kanssa on periaatteessa positiivinen asia, mutta yöpymiset tämän kodissa mielestäni liian "tiivis kuvio".
Mies ei taida olla vakavissaan sinun kanssasi, siltä vaan valitettavasti näyttää.
Tämä mies käytännössä asuu luonani, mutta meillä ei ole varsinaisia suunnitelmia kun opinnot ja työt kesken. Hän ei vielä halua esitellä lasta ja minua toisillemme, vaikka olemme asuneet puoli vuotta yhdessä. Ei asialla ole tietenkään mikään kiire. Siksi lapsi ei tule isänsä luo. Minustakin kuvio tuntuu liian tiiviltä, en vaan koe miehen toimintaa oikeana jäädä yökyläilemään ja asumaan viikonlopuiksi toisen naisen nurkkiin..
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sinun vuoksesi muuttaa käytäntöä?
Ei välttämättä tarvitsekaan. Kysyinkin apuja, miten itse oppisin sopeutumaan ja suhtautumaan oikein. Ja onko tuollainen ok toimintaa vielä siinäkin vaiheessa jos on uudessa suhteessa?
Ei ole ok. Mies voi käydä leffassa ym. lapsensa kanssa ilman ex-eukkoa. Ja ei kai se nyt nuku sen luona, jos viettää kokonaisia viikonloppuja siellä?
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä usko, että sillä ex-naisellakaan olisi vielä ainakaan vakikumppania.Tämä mies käytännössä asuu luonani, mutta meillä ei ole varsinaisia suunnitelmia kun opinnot ja työt kesken. Hän ei vielä halua esitellä lasta ja minua toisillemme, vaikka olemme asuneet puoli vuotta yhdessä. Ei asialla ole tietenkään mikään kiire. Siksi lapsi ei tule isänsä luo. Minustakin kuvio tuntuu liian tiiviltä, en vaan koe miehen toimintaa oikeana jäädä yökyläilemään ja asumaan viikonlopuiksi toisen naisen nurkkiin..
Jahas, miehesihän on täysi pummi. Ex-naisensa on heittänyt hänet pihalle, ja nyt hän on muuttanut sinun nurkkiisi pyörimään. Mies ei kuulosta siltä, että arvostaisi sinua tai luottaisi sinuun, kun et saa edes olla osa hänen perhettääbän. Sinuna eroaisin tollasesta luuserista mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kai mies on kuitenkin valinnut olla parisuhteessa sinun kanssasi?
Mitä lujemmin yrität pitää ihmissuhteesta kiinni rajoittamalla toisen tekemisiä, sitä herkemmin suhde tulee lopulliseen päätökseensä kun kumppani väsyy ahdistavaan tunnelmaan ja mustasukkaisuuteen. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan itseään.
Sinuna järjestäisin itselleni muuta kivaa puuhaa noiden iltojen ajaksi. Tinkaamalla ja vaatimalla miehen ajankäytön muuttamista saat hänet vain kyllästymään sinuun.
Toki jos et opi suhtautumaan asiaan aikuismaisesti, voit kai kertoa senkin kumppanille suoraan. Sanot, ettet varmaan pysty oman epävarmuutesi vuoksi jatkamaan tällaista suhdetta vaan sinun on otettava lapseton kumppani.
Tämä on muuten huonoin ja inhottavin lause mitä voit koskaan sanoa.
Epäillessäni eksääni toisen naisen kanssa yhtäaikaisesta säätämisestä, niin tätä hoettiin minulle kuin jumalan sanaa. Todellisuudessa mies on valinnut olla kanssani, mutta valitsi myös säätää vähän aidan toisellakin puolella.
Ja aloittajalle: miehen käytös ei jatkoon. Roskiin tommonen rajaton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään kenelle tällainen kuvio olisi täysin ok. Omalla kohdallani osoittautui, että häikkää löytyi ja sitä olikin paljon.
Miksi poika ei tule isänsä luo viikonlopuiksi?