raskauden aikainen pahoinvonti!mikätähän auttaa ja milloin tämä loppuu?
esikoista odottaessa ei ollut mitään tallaista. nyt pahoinvointia on 24/7 ja mikään ei mene alas mutta en kuitenkaan ole oksentanutkaan. mietinkin että jos oksennan auttaako se vai onko olo samanlainen hetkenpäästä. vinkkejä millä oloa saisi helpotettua otan mielelläni vastaan. ja teidän että pitäisi usein syödä mutta kun en vaan saa syötyä mitään.
Kommentit (6)
nesteytykseen äkkiä!
Itselläni auttoi pastillien imeskely ja se säännöllinen syöminen ja veden hörppiminen 5min. välien, jotain pientä suussa melkein koko ajan eikä koskaan mitään isoja annoksia varsinaisilla aterioillakaan.
Pahoinvointi voi jatkua kuukauksia tai koko raskauden, aika usein helpottaa jossain rv 12 ja 16 välillä. Tsemppiä ja jaksamista, ja hakeudu sairaalaan jos kunto heikkenee!
Mulla auttoi syöminen tarkasti kauden tunnin välein. Ja pahointivointi kesti seitsemän viikkoa ja vieläkin välillä etoo ja kuvottaa.
voimia toivottaa nimimerkki kahdesti kärvistellyt
Nakersin niitä Paussi-keksejä koko ajan, myös yöllä. Ja kerran yössä nousin " kunnolla tankkaamaan" eli söin voileipää tms. Ja nuo jonkun ehdottamat pastillit ovat myös hyviä.
Mulla ei auttanut syömiset eikä juomiset mitään. Ei edes aamuisin... Oksentelin vähän väliä. Jokakerta kun mies keitti kahvia, teki ruokaa tai tuli tupakalta niin juoksin oksentamaan. Jos haistoinkin jotain ruokaa, lensi yrjö! Pakotin itteni vaan syömään jotain, mikä ei kuvottanut eli tuc keksit ja salaatti. Sitten viikot 16-17 ja pahoinvointi katosi ykskaks. Sitten vaan huomasin joku aamu, että ompa hyvä olo ja eikun syömään:) sama on pätenyt kaikkien kolmen POJAN kanssa.
Tiiän, että se on inhottava olo... Muistan, että jossain vaiheessa kolmatta raskautta tuli sellainen olo, että miten hankkiuduin taas tähän oloon ja että voikun olisi jo ohi... KOITA KESTÄÄ!!! Kyllä se siitä!!!
Yleensä olo helpottui aika pian.
Syö säännöllisesti ja vähän, myös yöllä,
muista juoda tarpeeksi ja yritä jaksaa liikkua raittiissa ilmassa.
Ja nuku niin paljon kuin mahdollista (itse jouduin lahjomaan esikoista videoilla että sain nukuttua)
Voimia!