Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jatkuva vääntäminen exänsä kanssa

Vierailija
10.12.2022 |

Heillä on yksi esiteini-ikäinen lapsi ja erosta on 9 vuotta. Pitävät yhteyttä lähinnä viestitse ja joskus soittelevat ja näkevät ehkä 3-4 krt vuodessa jossain lapsen tapahtumassa. Mutta! Heillä on aika riitaisat välit ja exä on todella kova kontrolloimaan, hankala tyyppi varmuudella. Mies kuitenkin vuodesta toiseen jatkaa tätä vääntämistä exänsä kanssa - pitää viesti/puhelinyhteyden auki ja sallii siis sen, että exä ahdistuessaan pommittaa viikkotolkulla jostain mitättömästä asioista. Vaihtoehtojahan olisi, esim.että viestittelisivät sähköpostitse tai hakisivat ulkopuolelta apua. Itse ihmettelen, että mikä ihmeen viha-rakkaus-suhde tässä on meneillään, kun mies ei vaan laita rajoja exälleen? Hänen on pakko saada jotain itsekin tuosta vuorovaikutuksesta. Itse perustelee yhteydenpitoa lapsen edulla, mutta ei tuossa riitelyssä ole enää kyse siitä. Kokemuksia? Näkemyksiä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa ehkä vain helpottaa lapsen elämää. Jos kyseessä on vaikea henkilö, hän voi haastaa riitaa jatkuvasti mistä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos kyse olisi 10v nuoremmasta lapsesta, mutta mielestäni tämä alkaa olla jo noloa. Voiko olla etteivät ole suhteestaan päässeet yli vai mikä tuossa viha-rakkaus vääntämisessä voi olla taustalla? Ap

Vierailija
4/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole läheisiä ,ystäviä: Joiden kanssa keskustelisti asiasta? Vai haetko vertaistukea,ajatellen muilla samanlaista? Minulta et empatiaa saa.

Vierailija
5/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus on toinen luonto.

Vierailija
6/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsihän on myös se vaihtoehto, että lakkaa vääntämästä ja suostuu toimimaan exän toivomalla tavalla. Voi nimittäin olla, että se, mitä sinä sanot rajojen laittamiseksi on todellisuudessa jatkuvaa asioiden hankaloittamista. Jos se lopettaa, ja alkaa helpoksi vanhemmaksi, niin asiat saattavat korjaantua.

Vierailija
7/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asia varsinaisesti sinulle kuulu. Jos mies on tyytyväinen noin, pitäisi kai sinunkin se hyväksyä. Ei taida kuitenkaan varsinaisesti sinuun vaikuttaa.

Vierailija
8/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mmärrä moista. Erossa tehdään sopimukset asioista ja toimitaan siten. Esiteini jo itse sanoo miten asiat haluaa. Ex - parilla ei pitäisi olla mitään väännettävää. On kiusaa, kontrollointia tai tunteita olla jatkuvasti tekemisissä. Asiathan eivät voi liittyä lapseen kun noin isosta lapsestaon kyse ja erosta kauan.

Vierailija
9/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän asia varsinaisesti sinulle kuulu. Jos mies on tyytyväinen noin, pitäisi kai sinunkin se hyväksyä. Ei taida kuitenkaan varsinaisesti sinuun vaikuttaa.

Se vaikuttaa suoraan meidän suhteeseen, kun mies on pitkiä aikoja huonolla tuulella kun sieltä tulee yhteydenottoja jne. Silti ei muuta tilannetta mitenkään, vaikka on normaaliälyinen ihminen. Miksi? Häneltä ei saa järkevää vastausta. Ap

Vierailija
10/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme naimisissa ja olen vuosia katsonut tätä sivusta. Pikkuhiljaa alkaa tuntua ettei kyse ole enää vain hankalasta exästä, vaan joku asia pitää kiinni tuossa vuorovaikutuksessa. Jotain mieskin tuosta saa. Ap

Vierailija
11/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme naimisissa ja olen vuosia katsonut tätä sivusta. Pikkuhiljaa alkaa tuntua ettei kyse ole enää vain hankalasta exästä, vaan joku asia pitää kiinni tuossa vuorovaikutuksessa. Jotain mieskin tuosta saa. Ap

Ei yhteisiä lapsia ja olen alkanut pohtimaan kannattaako tässä olla, jos mies on kiinni exässään. Ap

Vierailija
12/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteisiä lapsia ja olen alkanut pohtimaan kannattaako tässä olla, jos mies on kiinni exässään. Ap

Vakava keskustelu. Kysyt suoraa mitä nämä yhteydentot ovat ja miksi. Sitten sanot ettet niitä enää siedä lapsen ollessa jo noin iso. Sitten sanot miehelle, että päätös on hänen mitä tehdä ja sinä teet omat päätöksesi. .

Vierailija
13/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita salaa sen exän numero blokkiin.

14/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen,että miehesi sietää tuota vain lapsensa vuoksi.Ehkä pelkää,että exä ei anna enää tavata,jos vaatii yhteydenpitoon muutoksia.

Voihan se olla,että jompikumpi..luultavasti se ex,ei ole päässyt miehestäsi yli ja pyrkii jopa rikkomaan teidän liitos, saadakseen hänet takaisin.Mene ja tiedä,mutta itse ainakin sanoisin suoraan,että nyt riittää!

Vierailija
15/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on entisen miehen kanssa 5-vuotias lapsi eikä oikeasti ole mitään keskusteltavaa. Kun katson meidän tekstiviestejä ne on viimeksi olleet: 

"Käykö jos haen huomenna kuudelta?"

"Käy! Laita viestiä kun alhaalla."

"Ollaan tulossa takaisinpäin. 10min"

"Okei!"

"Onko lapsella joululahjatoiveita?"

" On tämmöinen: *kuva lelulehdestä*"

"Noniin. Kiitos vinkistä!"

Mitä ihmettä teini-ikäisen vanhemmat tekstaavat keskenään? 

Vierailija
16/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samalla tavalla kuin ap. kun seurustelin jonkin aikaa miehen kanssa, jolla lapsi.

Jonkun päästä huomasin, syytä oli myös miehessä ja hän vänkäämällä ylläpiti viha-rakkaussuhdettaan ja osittain omalla käytöksellään aiheutti noi exänsä kanssa vänkäämiset.

En oikein usko, että se olisi teilläkään yksipuolisista, vaan yhtälailla mies haluaa olla siinä jostakin syystä mukana.

Vierailija
17/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tuntee exänsä paremmin kuin sinä. Exä saattaa olla hyvin vaikea ihminen ja rajojen laittaminen voi vaan pahentaa käytöstä. Jos on joskus törmännyt sellaiseen ihmiseen niin tietää millaisia voivat olla ja kuinka pitkälle häiriköinnissään ja ilkeydessään mennä kun joku yrittää rajoittaa käytöstä. Tietty voi olla muutakin, mutta tuo tuli mieleen johtuen omista aiemmista kokemuksista.

Vierailija
18/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko miehesi ex:llä uutta miestä?

Ei varmaankaan, roikkuu vielä entisessä kun ei ole elämää.

Vierailija
19/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se syy, miksi en keskustele lasten isän kanssa millään tavalla lasten asioista. Ai isä ei tiennyt, että oli joulujuhla - no se on voivoi, ei ole minun asiani puuttua siihen, tietääkö vai ei. Ai isä oli varannut teille reissun Leville hiihtolomaviikolla? Harmi, me lähdetään samalla viikolla Rukalle, se on muuten äitiviikko eikä käy edes mielessä, että vaihtaisin viikkosysteemissä asiat toisin, näistähän ei keskustella, koska moinen on samaa kuin hankala vuorovaikutus.

Lasten isän nyxä hermostuu, kun suunnitelmat menevät miten sattuu, mutta kun näistä ei keskustella, niin ihan turha suunnitella uimahallireissua, uimapuvut on äidin luona eikä niitä todellakaan tulla keskellä viikkoa täältä hakemaan vain siksi, että viestittely exän kanssa on nyxälle liikaa.

Vierailija
20/40 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa on menetelmä ilman muuttujaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi