Miksi jotkut tekevät joulusiivouksen jo nyt??! Jo kerkeää pölyyntymään asunto vielä monta kertaa!!
Ennen joulua on jo todella sotkuista jos tekee nyt jo joulu siivouksen. Huhhuh mitä ääliöiden touhua!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä mitä edes tarkoittaa joulusiivous?
Tai ymmärrän toki mitä sillä tarkoitetaan mutten ymmärrä että miksi?
Joka viikko kun siivoaa ja päivittäin ylläpitää siisteyttä edes jotenkin niin ei joulusiivouksille edes ole tarve.
Joku voi toki sanoa että tekee nyt jo joulusiivouksen eli vähän tavallista paremman viikkosiivouksen mutta ylläpitää siisteyttä jouluun asti.
Itse siivosin viikko sitten keittiön kaapit sisältä. Ens viikolla ajattelin pestä sohvan päälliset kotka kyllä pestään aika usein muutenkin.
Yläpölyt on pyyhitty jo pari viikkoa sitten..
Siisteyttä ylläpidetään tässä välissä ja sieltä pyyhitään tahroja missä niitä on.
Meillä on kyllä aika paljon siivottavaa kun ollaan 6 henkinen perhe eikä arjessa nyt niin nillitetä. Syödään usein sohvalla telkkaa katsellen ym.Mutta sius se että tekee ns joulusiivouksen nyt ei tarkoita välttämättä sitä ettei ennen joulua siivota ollenkaan.
Minä en ymmärrä mitä siivoaminen tarkoittaa.
Joulusiivous on peruja niiltä ajoilta, kun siivoaminen ja muu hygienia oli hankalaa. Nykyään on juokseva vesi, pesuaineet ja imurit, joten millekään erilliselle joulusiivoukselle ei ole tarvetta.
Siivoa komero, jos aiot viettää joulun siellä on neuvo Marttojen joulukirjassa. Seiniä ja yläpölyjä siivoan, jos innostun, pitkillä opettajan lomillani. Joulusuorittamisen lopetin alkuunsa jo kymmeniä vuosia sitten. Silloin tuoreen avioparin odotettiin suhaavan jouluaattona joulupöydästä toiseen, muina pyhinä kyläilevän vielä isovanhemmilla. Kotona ei juuri ehtinyt rauhoittua, vaikka takana olivat 24/7 viikot oikeine ja keksittyine vaatimuksineen. Onneksi nämä ajat ovat jääneet, saa jouluna olla vaan ja lukea kaikessa rauhassa. Kukaan ei perheessä halua jouluruokia ja lahjojen metsästys on loppunut myös aikaa sitten lasten kasvettua. Nuoret ovat myös tiedostavia, hankitaan vain tarpeeseen, mielellään kestävää kierrätettynä.
MITÄ, eikö kaikki teekään kuten sinä,huh huh
Täällä pitäisi pestä uuni 😩
Inhokkihomma.
Siivousta on monenlaista. Olin ihan pöyristynyt, kun osa kuulemma pesee lattian, mutta laittaa sitten pölyiset matot takaisin lattialle.
Ja sen matonkin voi imuroida kunnolla molemmilta puolin tai yhtäkkiä vaan vähän.
Itse siivosin opiskeluaikana kaksiota 12 tuntia joka lauantai, kun toise tekee nopean tunnin siivouksen.
Vierailija kirjoitti:
Siivousta on monenlaista. Olin ihan pöyristynyt, kun osa kuulemma pesee lattian, mutta laittaa sitten pölyiset matot takaisin lattialle.
Ja sen matonkin voi imuroida kunnolla molemmilta puolin tai yhtäkkiä vaan vähän.
Itse siivosin opiskeluaikana kaksiota 12 tuntia joka lauantai, kun toise tekee nopean tunnin siivouksen.
Yhtäkkiä kun imuroi maton niin pölyt yllättyy eikä ehdi juosta karkuun!
Mikä ihmeen joulusiivous??