Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mobiililaitteesi turvallisuus vaarantuu

Suomalainen
09.12.2022 |

Jos suomalainen operaattori yllättäen antaa sinun numerosi jollekin toiselle henkilölle vaikka numerosi on aktiivinen omalla operaattorillasi ja vieras operaattori lähettää viestejä henkilölle joka ei ole sinun nimesi. Mitä tekisit?

Kaikki salasanasi ja pankkitietosi ja yksityiset tietosi olisivat vaarantuneet. Otat yhteyttä kyseiseen vieraaseen suomalaiseen operaattoriin ja he surkuttelevat tilannetta ja sanovat kaiken olevan kunnossa. Tyytyisitkö vastaukseen?

Mitä tekisit?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mitäkä? Käytössä oleva puhelinnumero muka annettaisiin jollekin toiselle? Eikö noissa ole käytöstä poistettujenkin numeroiden kanssa joku karenssiaika ennen kuin niitä jaetaan eteenpäin?

Mitä viestejä saat vieraalta operaattorilta? Miten muka omat salasanasi ovat nyt vaarantuneet? Mobiilivarmenne on ehkä ainoa, mistä huolestuisin.

Vierailija
2/2 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi. Numeroni on ollut minulla vuodesta 2005 jokapäiväisessä käytössä ja olen Elisan asiakas. Dna alkoi lähettelemään tekstiviestejä puhelimeeni toisen nimiselle henkilölle kiittäen liittymän avauksesta ja muusta.

Olen huolissani pankkivarmenteesta ja tallennetuista salasanoista sekä yksityisistä asioistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla