MItä ajattelet ihmisestä jolla on paljon rahaa mutta ei halua ostaa joululahjoja läheisilleen?
Kommentit (19)
Miksi toisten rahamäärä kuuluisi muille millään tavalla?
Ei ole. Hyvä vaan, jos ihmiset ostavat itse ja vain tarpeeseen. Lapset on eri juttu ja siinäkin on vastuu vanhemmilla.
En ole pohtinut tuntemieni ihmisten varallisuutta. Itse ostan lahjan vain puolisolleni, lapselleni ja hänen puolisolleen sekä kummityttärelleni ja hänen sisaruksilleen. Eikä liity varallisuuteen vaan siihen, että en ymmärrä, miksi muille edes pitäisi.
Itse en näe tarpeelliseksi lahjojen vaihtoa aikuisten kesken. Pitäisi keksimällä keksiä lisää krääsää henkilöille joilla on jo kaikkea. Saati lähteä jouluostoksille. En osta joululahjoja.
Ei kai ihmisen hyvyyttä lahjonnalla mitata?
Ensimmäinen ajatus olisi että on kyllä melkonen m*ulkku. Rahaa on vaikka muille jakaa, mutta ei voi meitä läheisiä sen vertaa muistaa jouluna. Sori jos joku pakottaa nyt mielensä, mun mielestä vaan ois näin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus olisi että on kyllä melkonen m*ulkku. Rahaa on vaikka muille jakaa, mutta ei voi meitä läheisiä sen vertaa muistaa jouluna. Sori jos joku pakottaa nyt mielensä, mun mielestä vaan ois näin.
* pahottaa, autocorret temppuilee.
Sama
Yksinäistä tulee olemaan, jos kuvittelee että voi tulla valmiiseen pöytään ja passattavaksi tyhjiä käsiä heilutellen.
Ei raha ole tuossa kuviossa olennaisin tekijä. Jos on ollut tapana, että lahjoja annetaan, niin onhan se outoa, jos yksi ei mitenkään osallistu; varallisuudesta riippumatta.
Mutta sitten taas; kuka se päättää, annetaanko lahjoja vai ei? Jos minä olen sitä mieltä, että mulle ei tarvitse lahjoja antaa enkä niitä halua enkä myöskään anna lahjoja, niin väärin sekin on, jos muut tästä huolimatta edelleen ostavat lahjoja ja minusta tulee se pahis, joka ei koskaan anna lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe tarpeelliseksi lahjojen vaihtoa aikuisten kesken. Pitäisi keksimällä keksiä lisää krääsää henkilöille joilla on jo kaikkea. Saati lähteä jouluostoksille. En osta joululahjoja.
Sama täällä. Lapset saavat lahjoja, aikuiset, jotka jouluumme osallistuvat, max yhden lahjan/pariskunta ja sekin on aineeton, esim. ravintolalahjakortti tms.
Tavaroiden hankkimisessa on vielä se älyttömyys, että joulun jälkeen on kaikki alennuksessa.
Meillä tämä päätös ei ole rahasta kiinni. Keskitymme nauttimaan toistemme seurasta, tarjoamme jouluaterian viimeisen päälle, vuosikertaviinit ja mukavaa yhdessäoloa.
Ei ole hänen asiansa olla sosiaalitoimisto tai hyväntekeväisyysjärjestö. Monet eivät osta lahjoja ollenkaan ja se on ihan ok.
Jotkut ihmiset ovat niin köyhiä,
että heillä ei ole muuta kuin rahaa. - Bob Marley
eikö ap ole kuullut hän menetti kaikki rahansa krypto sekoilullaan eli te olette rikkaita teidän pitää lahjoa häntä
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat niin köyhiä,
että heillä ei ole muuta kuin rahaa. - Bob Marley
Fiksusti sanottu.
Ei todellakaan ole huono tai paha, päinvastoin. Lahjojen osteleminen on turhaa. Jokainen hankkikoon itselleen ja vain tarpeeseen.