Miksi sovellusten käyttöliittymät muuttuvat koko ajan?
Jatkuvaa muutosta esim. ikoneissa. Miksei kerralla tehdä kunnollista, ettei aina tarvitsisi uusia?
Kommentit (7)
No tämäpä itse en ole huomannut, mutta kerralla ei vissiin ole helppo aina onnistua
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän edelleen 20 vuotta vanhaa Officea. Se oli se versio, jossa yläpalkki toimii vielä järkevästi. Sen jälkeen se pilattiin kaikkia käytettävyysohjeita uhmaten niin, että ei pysty enää muistamaan paikkamuistin avulla, missä kohtaa valikoita mikäkin toiminto on.
Olis siistiä testata tommosta
Ahoija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän edelleen 20 vuotta vanhaa Officea. Se oli se versio, jossa yläpalkki toimii vielä järkevästi. Sen jälkeen se pilattiin kaikkia käytettävyysohjeita uhmaten niin, että ei pysty enää muistamaan paikkamuistin avulla, missä kohtaa valikoita mikäkin toiminto on.
Olis siistiä testata tommosta
Toimii Windows 10:ssä kuin junanvessa. Ja siihen sai asennettua päivityksen, joka ymmärtää nykyisiä tiedostomuotoja. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään, jonka mielestä se muuttuva ylävalikko on hyvä ratkaisu? Joudun työkoneessa käyttämään uutta Officea, enkä koskaan löydää niistä valikoista yhtään mitään.
Se on seksikästä kun kaikki vatkataan aina eri asentoon. Tää on tätä jatkuvaa oppimista nääs. Koskaan et opi mitään ohjelmaa käyttämään kunnolla. Tai jos opit niin kohta se pitää päivittää turvallisuussyistä uuteen versioon ja joka nappula on eripaikassa kuin ennen. Pitäähän nörttien saada aina vatkata asiat oman halunsa mukaan. Samanlaista hölmöyttä kuin koulu-uudistus joka tuhosi koko koulujärjestelmän.
Linux & apple on siitä mukavia olleet ettei niiden päivitykset yleensä sotke ihan kaikkea kuten wintoosassa tuppaa tapahtumaan. Eikä tartte yhtä usein olla päivittelemässä.
Kun tehdään Apotin kaltaisia paskoja järjestelmiä, saadaan työllistettyä iso määrä ihmisiä tukihenkilöiksi ja paskaa koodia korjailemaan.