Saako tulehtunutta lihasta hieroa? Miten hoitaa?
Minulla on hartia niin kipeä, ettei koskaan ole ollut. Siksi mietin, voiko olla jotenkin tulehtunut.
Miten sitä pitää hoitaa?
Kommentit (29)
Laittaisin voltarenia
https://www.voltaren.fi/voltaren-geeli.html?gclid=CjwKCAiAs8acBhA1EiwAg…
Tulehtunut lihas yleensä kuumottaa ja on turvonnut. Hartiajumit varsinkin saa päänkin ihan sumeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole voltarenia, eli buranaa sitten?
Kannattaa ottaa, voi vähän helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä se ois tulehtunut?
Helposti voi ylirasituksessa tulehtua
Pepanteenia ohjeisti Jope aina. Samoin viikko pari saikkua. Tarpeen mukaan
Kylmäpakkaus 20min kerrallaan muutaman kerran päivässä, ja Burana tms.
Ei kuumota, mutta kipu leviää, nyt jo lapaluuhun asti. Burana ei ole auttanut, olen ottanut pari päivää aamuin illoin. Burana ei siis poista kipua.
On ärtynyt, kun olen kantanut laukkua. Ei se kovin painava ole ollut, mutta ärtymisen olen huomannut.
En tiedä, onko tulehdus oikea sana, mutta ei tämä mikään normijumi ole.
Neuvoja mitä tehdä ja mitä ei missään tapauksessa saa tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole voltarenia, eli buranaa sitten?
Käy hyvä ihminen ostamassa, se oikeasti vie kivun pois ja hoitaa sen lihaksen kuntoon
Vierailija kirjoitti:
Ei kuumota, mutta kipu leviää, nyt jo lapaluuhun asti. Burana ei ole auttanut, olen ottanut pari päivää aamuin illoin. Burana ei siis poista kipua.
On ärtynyt, kun olen kantanut laukkua. Ei se kovin painava ole ollut, mutta ärtymisen olen huomannut.
Voisin veikata että terveyskeskukseen kun soittaaa niin saattaa saada vähän ohjeita. Apteekkaritkin varmasti tietää jotain
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla tulehtunut. Lääkäriinkin saa mennä näyttämään
Itselläni meni vasen hartia kipeäksi huonosta työasennosta ja sitten kipu yltyi vasempaan lapaluuhun asti. Kävin lääkärillä ja sain lihasrelaksantteja, tulehduskipulääkettä ja särkylääkkeet. Tällä nappicoctaililla parani max. viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni meni vasen hartia kipeäksi huonosta työasennosta ja sitten kipu yltyi vasempaan lapaluuhun asti. Kävin lääkärillä ja sain lihasrelaksantteja, tulehduskipulääkettä ja särkylääkkeet. Tällä nappicoctaililla parani max. viikossa.
Kuinka paljon söit tulehduskipulääkettä?
No jos laukun kantamisesta menee jumiin niin sillon on liikkumattomuudesta kyse.
Niveliä ja lihaksia pitää käyttää.
Eli jumppaa kunnolla, sillä ne lihasjumit aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos laukun kantamisesta menee jumiin niin sillon on liikkumattomuudesta kyse.
Niveliä ja lihaksia pitää käyttää.
Eli jumppaa kunnolla, sillä ne lihasjumit aukeaa.
Sitä tässä kysyn: saako jumpata, jos on tulehtunut? En halua tehdä mitään, mikä pahentaa.
Kuten sanoin, tämä ei ole lihasjumpi, vaan jotain ihan muuta.
Jos liike helpottaa kipua, niin saa liikuttaa. Samoin jos hierominen lievittää kipua, niin hiero. Mä kävisin lääkärissä, joka voi määrätä kunnon annostuksella lääkkeitä. Jos on tulehtunut lihas ja kunnolla kipeä, niin ei pieni Burana yksistään aamuin illoin taida auttaa.
Mulla on kotona lihasrelaksantteja, otin just yhden. Aamulla en voi ottaa, koska se väsyttää.
Buranaa nyt voi ottaa 3600 mg tai jotain vuorokaudessa.
Mihin tarvitsen lääkäriä?
En nyt viitsisi lähteä tuohon lumimyräkkään. Siksi kyselen teiltä.
Et oo tulehduskipulääkkeistä kuullut?