Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ropisevat ympäriltä, kun ehdotan heille kaikkea muuta paitsi alkoholia

Vierailija
08.12.2022 |

Syömään ja keikalle, museoon ja kahville, shoppailemaan ja leffaan, keilaamaan, teatteriin, uimahalliin, kävelylle, taidekurssille tai ihan vaan perus kyläilyä. En kelpaa kenellekään seuraksi, koska en nykyään juo alkoholia. Viikonloppuisin somevirta täynnä entisten kavereiden ja tuttujen kilistelykuvia.

Tosi yksinäinen fiilos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teittekö noita asioita ennen ystävien kanssa? Jos ei vaan kiinnosta teatteri tai museot alkoholilla tai ilman.

Ei tehty, paitsi osaa joihin sopii luontevasti alkoholi, kuten ravintolaruokaa tai keikat baarissa. Nähtiin vain viinillä, lähdettiin terassille tai istumaan puistoon, mikä tarkoitti siis dokaamista.

Jos olet ennen tavannut kavereita ravintolassa, baarissa, keikalla ja puistossa, niin mikset edelleen ehdota niitä? Ei kai siinä tarvitse kenenkään alkoholin käyttöä tai käyttämättä jättämistä kystätä.

Itse ainakin haluan tavata kavereita niin, ettei ole ihmeempää ohjelmaa, vaan voidaan keskittyä keskustelemiseen. En lähde kavereiden kanssa ostoksille, kurssille tai urheilemaan, vaan menen harrastuksiin ja asioille mieluummin yksin.

Vierailija
22/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän juttu oli ruokaravintolat ja keikat, niin ehdota niitä.

Eivät ehdi nykyään koskaan, kun en juo

Selvässä seurassa juominen on epämukavaa. Sama ihminen voi silti vastustaa yrttiä henkeen ja vereen mikä on erittäin outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on oikeus toimia asiassa kuten haluavat. Sinulla myös. Kumpikaan ei silti voi pakottaa toista toimimaan tavallaan.

Miksi haluaisit lähteä näiden ihmisten kanssa, jos heillä on niin erilainen tyyli kuin sinulla?

Kannattaa hankkia itsen kaltaisia ystäviä. On luonnollista, että ystäväpiiri vaihtuu, kun itse muuttuu.

Täysin raittiita voi olla vaikea löytää, mutta ei mahdoton.

Vierailija
24/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista itsellenikään moni olisi sellainen mihin lähtisin:

- Syömään ja leffaan voisin lähteä

- Kyläily myös ok, mutta tietty kun meilläkin on lapset, koirat ja mies tekee etätöitä niin ei se niin kauhean rentoa välttämättä ole meillä kyläillä aina

Nuo muut, ei kiitos. Museot ja teatterit ei kiinnosta, uimahalleissa en käy (kroppahäpeä), taidekurssi netissä jos kiinnostaa, kävelyä saan liikaakin koirien kanssa, kahvilat ei kiinnosta niin paljoa että sellaisen takia lähtisin erikseen kaupungille, shoppailun hoidan mieluiten yksin ja se on lähinnä pakollinen paha, ei kivaa ajanviettoa. 

Vierailija
25/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olit heille juopottelukaveri ja heillä on muita ystäviä muihin rientoihin. Sinulla nyt oli kaikki munat samassa korissa.

Vierailija
26/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on hyvin alkoholikeskeinen maa, raittiin on vaikea sopeutua joukkoon.

-alkoholin jättänyt, raitis mies

Vierailija
27/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olit heille juopottelukaveri ja heillä on muita ystäviä muihin rientoihin. Sinulla nyt oli kaikki munat samassa korissa.

Aika monella ei ole mitään muita ystäviä. Myönnän itsekin kuuluvani tähän ryhmään. Kun on työ ja perhe, niin siinä on aktiviteettia ja sosiaalisuutta tarpeeksi, en kaipaa ystäviä moneen rientoon. Mutta vanhan ystäväporukan kanssa on silloin tällöin kyllä kiva käydä tuopin äärellä maailmaa parantamassa. 

Voisiko sen siirtää vaikka kahvilaan? En usko, että porukka innostuisi, vaikka ketkään heistä ei ole mitään "juoppoja" eivätkä noita baari-iltoinakaan juo selvästi humalaan itseään. Kai se on vaan jotain opiskeluaikojen ja muiden villien ja vapaiden vuosien kaikuja, että tuntuu erityisen vapaalta ja hienolta mennä baariin ja juoda. Vaikkakin sitten perheenäitinä, joka juo ehkä sen 3 ja menee aikaisin taksilla kotiin.

Vierailija
28/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin lähtisin ap:n ehdotuksiin kuin baariin. Nuorempana tykkäsin käydä baareissa tanssimassa, nykyään en jaksa valvoa niin myöhään.

Tykkään käydä museoissa, taidenäyttelyissä ja kahviloissa. Yleensä käyn mieheni ja pienen lapseni kanssa näissä. Kavereita nään kotona tai kavereideni luona. Usein näihin iltoihin liittyy kyllä viiniä.

N32

Vierailija
29/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä voi tilata myös alkoholittomia juomia lähes joka baarista, ainakin pääkaupunkiseudulla. Eli jos ei ole itsellä addiktiota, niin suosittelen kyllä ehdottamaan menoja, joissa kaverit voivat ottaa viiniä, jos haluavat. Itse en juuri juo, eli ymmärrän kyllä halusi olla juomatta. Onneksi omat kaverit eivät ole dissanneet juomattomuuttani. Tosin en kyllä tuputa vain raittiita rientoja heillekään.

En ole kommentoinut heidän juomistaan mitenkään. Olen vain todennut etten itse juo.

Vierailija
30/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos meuhkaa siitä, että minä en sitten juo ALKOHOLIA, niin kyllähän siitä tulee sellainen leima, että muut alkavat karttamaan koska eivät jaksa, kun joka kerta keskitytään siihen ALKOHOLIIN eikä yhdessäoloon. Pakkoko sitä on koko ajan korostaa, että on niin paljon parempi ihminen kun ei juo ALKOHOLIA vaan mieluummin puuttuu muiden ALKOHOLIN käyttöön.

Anteeksi vain, mutta kyllä ne on ne juojat jotka meuhkaavat alkoholista, jos joku seurueesta kehtaa ääneen sanoa ettei juo. Alkaa kysely että no mikset juo, etkö edes yhtä, oletko raskaana, höh ootpas tylsä kun et juo! Seuraavaksi selitellään miksi itse juo, no kun se rentouttaa, tulee hyvä fiilis, käyn kuitenkin töissä niin ei ole ongelmaa, en mäkään juo ko mietoja jne. 

Tämän itse olen huomannut vuoden selvistelyn aikana. Alkoholi on suomalaisille niin pyhä asia, että jos joku kehtaa olla juomatta, herran tähden, omasta halustaan ilman "pätevää syytä", on se pyhäinhäväistys!

Vierailija
31/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä voi tilata myös alkoholittomia juomia lähes joka baarista, ainakin pääkaupunkiseudulla. Eli jos ei ole itsellä addiktiota, niin suosittelen kyllä ehdottamaan menoja, joissa kaverit voivat ottaa viiniä, jos haluavat. Itse en juuri juo, eli ymmärrän kyllä halusi olla juomatta. Onneksi omat kaverit eivät ole dissanneet juomattomuuttani. Tosin en kyllä tuputa vain raittiita rientoja heillekään.

Olen vain todennut etten itse juo.

Tuo on ehkä se missä meni vikaan.

Vierailija
32/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartenleed kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos meuhkaa siitä, että minä en sitten juo ALKOHOLIA, niin kyllähän siitä tulee sellainen leima, että muut alkavat karttamaan koska eivät jaksa, kun joka kerta keskitytään siihen ALKOHOLIIN eikä yhdessäoloon. Pakkoko sitä on koko ajan korostaa, että on niin paljon parempi ihminen kun ei juo ALKOHOLIA vaan mieluummin puuttuu muiden ALKOHOLIN käyttöön.

Anteeksi vain, mutta kyllä ne on ne juojat jotka meuhkaavat alkoholista, jos joku seurueesta kehtaa ääneen sanoa ettei juo. Alkaa kysely että no mikset juo, etkö edes yhtä, oletko raskaana, höh ootpas tylsä kun et juo! Seuraavaksi selitellään miksi itse juo, no kun se rentouttaa, tulee hyvä fiilis, käyn kuitenkin töissä niin ei ole ongelmaa, en mäkään juo ko mietoja jne. 

Tämän itse olen huomannut vuoden selvistelyn aikana. Alkoholi on suomalaisille niin pyhä asia, että jos joku kehtaa olla juomatta, herran tähden, omasta halustaan ilman "pätevää syytä", on se pyhäinhäväistys!

Alkoholi on maailman ainoa huume jonka käyttämättömyyttä joudut selittelemään.

Vierailija
33/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain todennut etten itse juo.

Tuo on ehkä se missä meni vikaan.

Käsittääkseni se on koko aloituksen pointti. Kaverit häipyy sen ympäriltä joka ei enää juo.

Vierailija
34/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartenleed kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Naurattaa nuo uhriutujat joita ahdistaa jos joku ei juo

Vierailija
35/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella ei ole mitään muita ystäviä. Myönnän itsekin kuuluvani tähän ryhmään. Kun on työ ja perhe, niin siinä on aktiviteettia ja sosiaalisuutta tarpeeksi, en kaipaa ystäviä moneen rientoon. Mutta vanhan ystäväporukan kanssa on silloin tällöin kyllä kiva käydä tuopin äärellä maailmaa parantamassa. 

Voisiko sen siirtää vaikka kahvilaan? En usko, että porukka innostuisi, vaikka ketkään heistä ei ole mitään "juoppoja" eivätkä noita baari-iltoinakaan juo selvästi humalaan itseään. Kai se on vaan jotain opiskeluaikojen ja muiden villien ja vapaiden vuosien kaikuja, että tuntuu erityisen vapaalta ja hienolta mennä baariin ja juoda. Vaikkakin sitten perheenäitinä, joka juo ehkä sen 3 ja menee aikaisin taksilla kotiin.

Itse olen juurikin työn, harrastusten ja perheellistymisen myötä saanut uusia ystäviä niiden vanhojen opiskelubiletyskavereiden lisäksi, joiden kanssa tehdä muuta kuin juoda alkoholia. Pikkulapsiaikana tuli kahviteltua aika huolella kotioloissa. Ei siinä alkoholi näytellyt mitään osaa. Samøin liikuntaharrastuksen kautta saadut ystävät.

Vierailija
36/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on vääränlainen ystävä- ja kaveripiiri.

Itse en kaveeraa alkoholista riippuvaisia, ja minulla on ystäviä. Sehän on kokonaan siitä kiinni.

Vierailija
37/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään lähtisi taidekurssille tai uimahalliin, mutta olisin todella onnellinen, jos olisi edes yksi kaveri joka joskus ehdottaisi jotain. Olen työtön ja todella yksinäinen nykyään, joudun tekemään ihan kaiken yksin. Yksin ei kuitenkaan ole kivaa mennä esim. ravintolaan tai leffaan, joten olen sitten aina kotona.

Vierailija
38/38 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraittiit ovat rasittavia.