Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitko työtä yrityksessä, jossa.......

Vierailija
08.12.2022 |

esimies huutaa oli syy mikä tahansa? Kaikki työpyynnöt ja keskustelut kahdenkesken suorittaa huutamalla juuri sinulle päin naamaa. Jatkaisitko työskentelyä vai irtisanoutuisitko karenssin uhalla?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja tekisin ilmoituksen tuosta.

Minne tekisit ilmoituksen? Työkkäristä ei ole tätä työtä tarjottu.

Liittoon ja pomolle.

Vierailija
22/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi. Irtisanouduin pienemmästä syystä, vaikka sen jälkeen en ole koskaan enää saanut kokoaikaista työtä. 

Mikä oli syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita sitä huutoa ja kerää todisteita asiattomasta käytöksestä. Sen jälkeen voit tehdä ilmoituksen ensin jonnekin korkeammalle taholle yrityksessä, jos löytyy ja jos ei, työsuojeluliittoon tai mikä se nyt on.

Vierailija
24/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja tekisin ilmoituksen tuosta.

Minne tekisit ilmoituksen? Työkkäristä ei ole tätä työtä tarjottu.

Liittoon ja pomolle.

Huutaja on pomoni joten ei auta mutta liittoon voin olla yhteydessä.

Vierailija
25/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä todisteita. Muuten on sana sanaa vastaan. Älä ota itse takkiin tuosta sanoutumalla irti.

Vierailija
26/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joskus ollut tällaisia pomoja. Olen huutanut takaisin. Jostain syystä ei ole tullut potkuja, vaan erikoisimmassa paikassa palkankorotus sen jälkeen kun käskin firman omistajaa/esimiestäni painumaan helvettiin häiritsemästä työntekoa, jos ei ole mitään järkevää asiaa.

Aika unelmaduuni oikeastaan jos sait palkankorotuksen tuosta :D

Vierailija
27/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, pidänkö itse työstä. Jos en, niin lähtisin sen enempiä miettimättä, loppu keskustelussa vain toisin esille, että syy lähtöön on esihenkilön asiaton käytös. Ja vaikka jäisinkin, niin minulle ei huudeta eli olisin yhteydessä esihenkilön esihenkilöön ja ilmoittaisin kirjallisesti asiattomasta käytöksestä alaisia kohtaan. Ylös vaan tilanteet, aiheet ja ajankohdat, joissa tuota huutamista tapahtuu.

Jos jää vaan saikulle tällaisissa tapauksissa, niin ei sillä saa tilannetta korjaantumaan.

Vierailija
28/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ensin kunnon saikun ja irtisanoutuisin niin että työsuhde päättyisi saikun päättyessä.

Miten saikku otetaan? meillä tullaan sairauslomalla töihin, koska pomo määrää muihin tehtäviin.

No ei tietenkään mennä töihin kipeenä

Kaupanalalla ainakin joudut muihin hommiin jos katkaiset jalan.

Höpsis.

Vierailija
29/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huutaako esimies vihamielisesti aina, vaikka ei olisi mitään moitittavaakaan? Toki kommunikointi huutamalla ei ole ikinä hyväksyttävää, mutta haluaisin silti selvennyksen.

Kyllä huutaa aina ja on sen verran ovela narsisti että ottaa minut aina kahdenkesken huoneeseensa ettei muut näe ja silloin huutaa kaikesta ja syyttelee. Olen esimiehelle pelkkä alhainen kynnysmatto ja orja....

Vierailija
30/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin. Miksi kärsisin itse taloudellisesti esimiehen asiattomasta käytöksestä. 

Ota yhteys ylempään esimieheen, ja jos sellaista ei ole, AVIin tai liittoon. 

Työsuojelu - Valvonta ja kantelut - Henkilöasiakas - Aluehallintovirasto (avi.fi) 

Vierailija
31/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti alapeukuttaa aloitusta? Olen saman kokenut ja irtisanouduin heti kun alkoi huuto.

Vierailija
32/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita keskustelut. Sinulla on siihen oikeus.

Vierailija
33/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin takaisin.

Vierailija
34/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis huutaako esimies vihamielisesti aina, vaikka ei olisi mitään moitittavaakaan? Toki kommunikointi huutamalla ei ole ikinä hyväksyttävää, mutta haluaisin silti selvennyksen.

Kyllä huutaa aina ja on sen verran ovela narsisti että ottaa minut aina kahdenkesken huoneeseensa ettei muut näe ja silloin huutaa kaikesta ja syyttelee. Olen esimiehelle pelkkä alhainen kynnysmatto ja orja....

Tilanne ei ole missään määrin sinun vikasi, mutta lakkaa nyt hyvä ihminen olemasta kynnysmatto ja sietämästä tuollaista käytöstä. Sulla taitaa olla myös oikeus pyytää työpaikan luottamusmies kolmanneksi henkilöksi noihin keskusteluihin. Sekin voisi rauhoittaa tilannetta.

Vierailija
35/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kerätä todisteita. Muuten on sana sanaa vastaan. Älä ota itse takkiin tuosta sanoutumalla irti.

Kiitos neuvoista. Pelkään esimiehen haukkuvan minua pöpipääksi ja laittavan vastaan ilman selkeitä todisteita. Esimies tässä on syyllinen ja minä vain haluaisin tehdä työni rauhassa mutta huutaa ja solvaa päivittäin...kyttää myös...

Vierailija
36/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaako vai onko vain kovaääninen? Meillä on töissä kovaääninen jannu, jolla on pitkä historia lastenleireistä ja -harjoituksista, joissa ääntä on pakko käyttää. Ihan mukava tyyppi vaikka ääntä riittää.

Vierailija
37/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaako vai onko vain kovaääninen? Meillä on töissä kovaääninen jannu, jolla on pitkä historia lastenleireistä ja -harjoituksista, joissa ääntä on pakko käyttää. Ihan mukava tyyppi vaikka ääntä riittää.

Huutaa ja solvaa.. Esimies ei ole mukavaa nähnytkään paitsi esittää sitä muille..

Vierailija
38/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoittaisin kaikki huudot ja tekisin ilmoituksen.

Vierailija
39/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joskus ollut tällaisia pomoja. Olen huutanut takaisin. Jostain syystä ei ole tullut potkuja, vaan erikoisimmassa paikassa palkankorotus sen jälkeen kun käskin firman omistajaa/esimiestäni painumaan helvettiin häiritsemästä työntekoa, jos ei ole mitään järkevää asiaa.

Aika unelmaduuni oikeastaan jos sait palkankorotuksen tuosta :D

Toivottavasti syy oli kuitenkin se, että oikeasti hoidin erikoisosaamista vaativan tonttini hyvin, eikä se, että vaikutin hetken täysin vähä-älyiseltä 😆. Itse olin purkaukseni jälkeen aivan varma, että palveluksiani ei tarvita enää seuraavana päivänä.

Vierailija
40/42 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi. Irtisanouduin pienemmästä syystä, vaikka sen jälkeen en ole koskaan enää saanut kokoaikaista työtä. 

Mikä oli syy?

En vain sietänyt esimiestä, vaikkei hän koskaan huutanutkaan. Mutta ei hän myöskään kuunnellut, jos oli jotain sanottavaa. Muistan hyvin vielä hänen periaatteensa:

Ongelmasta ei saa puhua ennen kuin se on tapahtunut (vaikka voisi estää sen tapahtumisen ennalta, jos vain asia selvitettäisiin)

Ongelmasta ei saa puhua kun se on päällä, koska silloin pitää keskittyä vain työstä selviämiseen

Ongelmasta ei saa puhua jälkikäteen, koska silloinhan sitä ei enää ole (ja on pessimististä puhua menneistä)

Näkökulmasta riippuen tämä tietysti saattaa olla isompi syy kuin huutaminen.