Tuleeko kaikille vastoinkäymisiä? Vai voiko elää helpon elämän?
Sairastelu? Ero? Irtisanominen? Köyhyys? Pettäminen? Läheisen sairaus tai kuolema?
Tiedättekö ketään, joka on välttynyt noilta?
Kommentit (25)
Guru kirjoitti:
Jos ihmisen elämä alkaa vaikuttaa liian helpolta, alkavat monet hankkimaan itselleen vastoinkäymisiä päihteiden, uhkapelien ja ihmissuhdehölmöilyjen avulla...siis ihan itse.
Olipas typerästi sanottu. Itselleni nuo ongelmat ovat seurausta addiktioon taipuvasta neurorakenteesta sekä vastoinkäymisistä.
Kyllä niitä kaikilla on, osa ei vaan puhu niistä mitään.
Isän alkoholismi ja äidin narsistinen kontrollointi - niiden mukaiset kotiolot, isän yrityksen konkurssi - juominen lisääntyi, vanhempien ero ja siitä johtuva taloudellinen ja henkinen ahdinko, oman puolison sarjapettämiset, yrityksen konkurssi ja alkoholismi, oma avioero, lapsen astma, erosta jääneiden velkojen maksu ja kahden työn tekeminen yh:na, burnout, sairastelut jne.
Jotenkin näyttäisi siltä, että vaikeuksien määrä on vakio ja toiset vaan ottaa elämän raskaammin kuin toiset. En usko että täällä kukaan pääsee liian helpolla.
Myös näillä alkoholisteilla ja muita hyväksikäyttävillä on ongelmia, ja sen lisäksi he joutuvat kärsimään helvetin tuskia oman käytöksensä vuoksi, syyllisyys voi olla todella musertavaa.
Tunsin "prinsessan" joka yritti ulkoistaa ihan kaiken muille ja itse elää kotirouvan elämää. Siis tyyliin soitto poliisille ei häneltä onnistunut "koska MINÄ osaan asian". Huoh , onneksi hän ei enää ole mukana elämässäni.
Vaikka itse eläisikin ns. helpon elämän (mikä on toki ihan erinäköistä nykyisin kuin muutama vuosikymmen sitten), voi kärsiä syvästi toisten vastoinkäymisistä tai maailman tilanteesta.
Useinhan sitä helppoa elämää (on asunto ja ruokaa ja työpaikka ja hyvä terveys) ei osata arvostaa, vaan moni pilää helpon elämänsä vaatimalla lisää hyvää ja kadehtimalla, jos jollain toisella on jotain hyvää enemmän.
Olet ymmärtänyt kuinka olla onnellinen mies. Sellainen onnistuu vain ilman naishuolia!