Onko Tampere oikeasti nykyisin niin pilalle mennyt kaupunki kuin annetaan ymmärtää?
Muutto siintäisi mielessä, mutta negatiivinen kuva tullut Tampereesta sekä täällä että iltapäivälehtien muodossa. Onko siellä missään rauhallista asuinaluetta? Onko keskusta tosiaan nou nou- mesta nykyisin?
Olemme lapseton pariskunta (ikää 30 molemminpuolin), tykätään harrastaa luonnossa, käydä toisinaan ravintoloissa syömässä/elokuvissa/ostoksilla. Rauhallisuus ja turvallinen ympäristö siis ensisijaisia.
Kommentit (314)
Liikenne ja huoltoliikenne on kasvanut älyttömäksi. Rekat ja kuorma-autot, pakut, kaikki kulkevat teillä läpikulkuna jossa ei saisi että on kerrostaloja vieressä ja ennen oli hiljaisempi tie, siellä ei aina edes rakenneta. Jo klo 5-6 aamulla ja ilmansaaste, melu. Aina arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa se että pääseekö Tampereella lääkäriin, saako hoitoa?
Täällä Jyväskylässä tilanne on ihan järkyttävä. Lääkäriaikoja ei vaan ole, eikä päivystyksestäkään lähetetä tutkittavaksi tai jatkohoitoon, hirveet käyntimaksut siitä huolimatta.Kadun valtavasti että muutimme pois Helsingistä. Siellä oli sentään käytännössä ilmainen terveydenhuolto, lääkäriin pääsi kun tarvitsi.
Tämän minäkin haluan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Jyväskylässä tilanne on ihan järkyttävä. Lääkäriaikoja ei vaan ole, eikä päivystyksestäkään lähetetä tutkittavaksi tai jatkohoitoon, hirveet käyntimaksut siitä huolimatta.Kadun valtavasti että muutimme pois Helsingistä. Siellä oli sentään käytännössä ilmainen terveydenhuolto, lääkäriin pääsi kun tarvitsi.
Ei ainakaan hammaslääkäriin, lokakuusta asti venaillu täs tarkastuskäyntiä. Päivystyksessä saa istua aina sen 5h vähintään. Yksityiselle pääsee, en ole aikoihin ollut julkisella puolella. Jos joku uhkaa sut tappaa kadulla niin poliiseilla ei ole aikaa ettiä tekijää. Yleistunnelma muuten muuttunut reilussa kymmenessä vuodessa HYVIN paljon. Ennen porukka hymyili tuntemattomille yms oli kohteliaita, mutta nykyään kaikki ajaa vain omaa etuaan kaikessa.
Jos kaistaa haluat vaihtaa autoillessa, niin ei onnistu täällä. Jos haluat leveällä jalankulkijoiden tieosuudella kävellä suoraan, ei todellakaan onnistu, saat väistää useita ihmisiä jotka kävelee muuten päin. Puoliks tyhjä leveä katu, ihmisiä tulee vastaan kaksi tai kolme, niin niitä kaikkia sä saat väistää. Hauskinta on kun useat oikein katsomalla katsoo, että varmasti ollaan törmäyskurssilla ja koittaa ns. ärsyttää. Sitä uutta huumetta on liikkeellä paljon ja nistit käy päälle ja huutelee enemmän ohikulkijoille kun ennen.
Ratikassa ei ole ns käytöstapoja vaan ulkona olevat tunkevat sisälle vaikka ratikasta olisi tulossa väkeä ulos, sekä jotkut jäävät ovien eteen tukkeeksi, ettet pääse pysäkilläsi pois. Istumaan et pääse ratikassa kun hyvin harvoin.
Eli menkää muualle, täällä on jo ihan tarpeeks täyttä ilman teitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan hammaslääkäriin, lokakuusta asti venaillu täs tarkastuskäyntiä. Päivystyksessä saa istua aina sen 5h vähintään. Yksityiselle pääsee, en ole aikoihin ollut julkisella puolella. Jos joku uhkaa sut tappaa kadulla niin poliiseilla ei ole aikaa ettiä tekijää. Yleistunnelma muuten muuttunut reilussa kymmenessä vuodessa HYVIN paljon. Ennen porukka hymyili tuntemattomille yms oli kohteliaita, mutta nykyään kaikki ajaa vain omaa etuaan kaikessa.
Jos kaistaa haluat vaihtaa autoillessa, niin ei onnistu täällä. Jos haluat leveällä jalankulkijoiden tieosuudella kävellä suoraan, ei todellakaan onnistu, saat väistää useita ihmisiä jotka kävelee muuten päin. Puoliks tyhjä leveä katu, ihmisiä tulee vastaan kaksi tai kolme, niin niitä kaikkia sä saat väistää. Hauskinta on kun useat oikein katsomalla katsoo, että varmasti ollaan törmäyskurssilla ja koittaa ns. ärsyttää. Sitä uutta huumetta on liikkeellä paljon ja nistit käy päälle ja huutelee enemmän ohikulkijoille kun ennen.
Ratikassa ei ole ns käytöstapoja vaan ulkona olevat tunkevat sisälle vaikka ratikasta olisi tulossa väkeä ulos, sekä jotkut jäävät ovien eteen tukkeeksi, ettet pääse pysäkilläsi pois. Istumaan et pääse ratikassa kun hyvin harvoin.
Eli menkää muualle, täällä on jo ihan tarpeeks täyttä ilman teitäkin.
Eli Helsinkiin. Suomen ainoa paikka missä on enää terveydenhuoltoa, jos ei edes Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan hammaslääkäriin, lokakuusta asti venaillu täs tarkastuskäyntiä. Päivystyksessä saa istua aina sen 5h vähintään. Yksityiselle pääsee, en ole aikoihin ollut julkisella puolella. Jos joku uhkaa sut tappaa kadulla niin poliiseilla ei ole aikaa ettiä tekijää. Yleistunnelma muuten muuttunut reilussa kymmenessä v
Mikset itse sitten muuta pois jonnekin paratiisiin ja anna tilaa niille joita ei pikkujutut harmita? Esim. ihmisiä voi kohteliaasti pyytää siirtymään jos ne on tiellä, kyräily ja tänne jälkikäteen valitus ei auta ketään.
Mikset itse sitten muuta pois jonnekin paratiisiin ja anna tilaa niille joita ei pikkujutut harmita? Esim. ihmisiä voi kohteliaasti pyytää siirtymään jos ne on tiellä, kyräily ja tänne jälkikäteen valitus ei auta ketään.
Sä nyt et ymmärrä pointtia, ne ei kaikki siirry pois tieltä vaikka pyytäisi, jodelista saa lukee viikottain, että joku missannut pysäkkinsä tukkijoiden takia vaikka on huutanu. :'D enkä mä käytä ratikkaa ellei ole ihan pakko, enkä autolla kulje enää. Ja eikai kukaan rupee perheensä juuria repimään sen takia, et joku on ihastunut Tampereeseen otsikoiden perusteella ja tarvis "antaa tilaa" heille hyvää hyvyyttään. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Sä nyt et ymmärrä pointtia, ne ei kaikki siirry pois tieltä vaikka pyytäisi, jodelista saa lukee viikottain, että joku missannut pysäkkinsä tukkijoiden takia vaikka on huutanu. :'D enkä mä käytä ratikkaa ellei ole ihan pakko, enkä autolla kulje enää. Ja eikai kukaan rupee perheensä juuria repimään sen takia, et joku on ihastunut Tampereeseen otsikoiden perusteella ja tarvis "antaa tilaa" heille hyvää hyvyyttään. Lol.
Omg joku jodelis~
Tiedän että ratikka on sitä uudempi ja ihmeellisempi mitä pöndemmältä on kotoisin. Mutta on se kumma jos ei muutamassa vuodessa ole keksitty yhteisiä sosiaalisia sääntöjä miten sitä käytetään. Eihän asia tosiaan hiljaa mököttämällä muutu. Jos se on aina niin täynnä että kaikkia v tutaa jo sekin että pitäisi siirtyä tieltä kun ei ole tilaa minne siirtyä, niin palautetta julkisen liikenteen järjestäjille (enemmän vuoroja, busseja jne.).
Onko tervettä tuollainen rakkaus omiin juuriin niin että asut väkisin samalla paikkakunnalla vaikka sanot vihaavasi siellä kaikkea - paitsi näköjään omaa persettäsi/perhettäsi. Vaikea ymmärtää tuollaista masokismia. Jos sukusuhteet on oikeesti hyvät niin niitä ei haittaa vaikka asuisit vähän kauempana kuin naapurissa. Kaiken lisäksi olet miellyttävämpää seuraa kun et koe tarvetta valittaa jokaisesta pienestä asiasta arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omg joku jodelis~
Tiedän että ratikka on sitä uudempi ja ihmeellisempi mitä pöndemmältä on kotoisin. Mutta on se kumma jos ei muutamassa vuodessa ole keksit
Pitäiskö sun ensalkuun lukee vaikka tän alotuksen otsikko pelkästään, ennen kun alat kitisee. Käytännössä siinä kysytään, että onko Tampere per%@estä ja minähän vastasin perusteluineen siihen mitä kysyttiin. Ei se ole pelkästään mun mielipide, että täällä ei palvelut ja liikenne kanna tätä massaa, kun satoja ellei tuhansia ihmisiä muuttaa joka vuosi lisää tänne. Se vain on fakta.
Palautetta täällä annetaan ja joitakin korjauksia on tehty, kaupunki tasan tarkkaan tietää mitkä ovat ongelmat, näistä kaikista mainitsemistani on uutisoitu vähintään paikallisesti ja loputkin löytyy paikallislehtien mielipidepalstalta.
Joo ootas mä kerron lapselle ja miehelle, et vauvapalstalla sanottiin, että meidän tarvii nyt muuttaa toiselle paikkakunnalle, koska joku random on sitä mieltä. Siinä samalla lapsoseni pääset uuteen kouluun ja saat hommata sieltä uudet kaverit, koska se on kaikkien etujen mukaista.
"vaikka sanot vihaavasi siellä kaikkea" siis osoitatko vielä tarkemman kohdan, kun en omasta tekstistä löytänyt kys. kohtaa. En todellakaan vihaa, on täällä hyvätkin puolet, varsinkin kun välttelee tiedossa olevia ongelmia, mutta jos joku nimenomaan etsii paikkakuntaa jossa julkiset palvelut toimivat, niin tämä ei ole todellakaan se paikka.
En mä mieti läheskään päivittäin mitä kaikkea Tampereella on vikana, mutta jos joku sitä erikseen kysyy niin onhan noi asioita jotka melkein jokainen täällä asuva voi allekirjoittaa. En näe siis syytä miksi kertoisin hyvistä puolista vastapainoksi jos riskinä on se, että massaa tulee vielä enemmän ja palvelut muuttuvat entistä heikommaksi.
P.s. älä muuta tänne, kun pääkoppalääkäriinkään et pääse täällä nopeasti.
Asuin Tampereella liki 37 vuotta. Kävin n. 10 vuoden kuluttua "kotikunnailla". Järkytyin. Tampere täynnä persuja, muita porvarita, psykopaatteja, rikollisia... Poissa rauha, ystävälliset alkuasukkaat, on vain gryndereiden pilaama kaupunkikuva, puuttuu kotikaupunki ja sen rehelliset, oikeat duunarit... :(
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun ensalkuun lukee vaikka tän alotuksen otsikko pelkästään, ennen kun alat kitisee. Käytännössä siinä kysytään, että onko Tampere per%@estä ja minähän vastasin perusteluineen siihen mitä kysyttiin. Ei se ole pelkästään mun mielipide, että täällä ei palvelut ja liikenne kanna tätä massaa, kun satoja ellei tuhansia ihmisiä muuttaa joka vuosi lisää tänne. Se vain on fakta.
Palautetta täällä annetaan ja joitakin korjauksia on tehty, kaupunki tasan tarkkaan tietää mitkä ovat ongelmat, näistä kaikista mainitsemistani on uutisoitu vähintään paikallisesti ja loputkin löytyy paikallislehtien mielipidepalstalta.
Joo ootas mä kerron lapselle ja miehelle, et vauvapalstalla sanottiin, että meidän tarvii nyt muuttaa toiselle paikkakunnalle, koska joku random on sitä mieltä. Siinä samalla lapsoseni pääset uuteen kouluun ja saat hommata sieltä uudet kaverit, koska se on kaikkien etujen mukaista.
"vaikka sanot vihaavasi siellä kaikkea" siis osoitatko vielä tarkemman kohdan, kun en omasta tekstistä löytänyt kys. kohtaa. En todellakaan vihaa, on täällä hyvätkin puolet, varsinkin kun välttelee tiedossa olevia ongelmia, mutta jos joku nimenomaan etsii paikkakuntaa jossa julkiset palvelut toimivat, niin tämä ei ole todellakaan se paikka.
En mä mieti läheskään päivittäin mitä kaikkea Tampereella on vikana, mutta jos joku sitä erikseen kysyy niin onhan noi asioita jotka melkein jokainen täällä asuva voi allekirjoittaa. En näe siis syytä miksi kertoisin hyvistä puolista vastapainoksi jos riskinä on se, että massaa tulee vielä enemmän ja palvelut muuttuvat entistä heikommaksi.
P.s. älä muuta tänne, kun pääkoppalääkäriinkään et pääse täällä nopeasti.
Menikö tunteisiin? Ihmiset voisi vähän miettiä mitä haetaan kun kysytään se onko joku paikka huono asua. Ihan jokaisesta asiasta valittaminen, esim. ihmismäärästä kaupungissa tai että siellä tapahtuu juuri siitä syystä enemmän kuin jossain korvessa jossa ei asu ketään, on ihan turhanpäiväistä. Sinä valitat siitä että kaupunkisi on täynnä v ttupäitä, mutta kappas, ihan samanlainen sinäkin olet! Hyvin sovit porukkaan, vielä kun osaisit olla ulisematta siitä miten sinulla on oikeus.
Pääkoppalääkäriin pääsemättömyydestä sinulla lieneekin kokemusta, mutta älä pura asuinpaikka raivoasi ainakaan lapseesi.
Mua yritettiin huijata ettei Helsinkiin kannata muuttaa koska no-go-zone. Paskapuhettahan se sit oli, kateellisten junttien öyhötystä. Tavikset saa olla ja elää rauhassa siellä, maalla eivät sitäkään.
Voisin muuttaa seuraavaks Tampereelle. Ihan vaan vittuillakseni. Kaupunki on sulle just sellanen millainen asukas itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ootas mä kerron lapselle ja miehelle, et vauvapalstalla sanottiin, että meidän tarvii nyt muuttaa toiselle paikkakunnalle, koska joku random on sitä mieltä. Siinä samalla lapsoseni pääset uuteen kouluun ja saat hommata sieltä uudet kav
Mitä hittoo mä just luin, nyt on sellasta sössötystä etten saa oikeen ydintä irti muutakun sun tarpeen aukoa päätä. Sulla tais kyllä vähän enemmän mennä tunteisiin :D eli siis olisko mun nyt pitänyt vastata sille joka kysyy, että julkiset lääkäripalvelut toimivat moitteetta ja kaupungissa on kaikki hyvin, että sun mielenrauha ei järky liikaa.
Sori, ei ole kokemusta kallonkutistajista, mutta meinaatko, ettei siitä kuule muulla tavalla. Ai nyt mä oikeen raivoan? Hmm, tarvii muuten miettii koska oisin oikeesti raivonnu jotain. Sen voin kertoo heti, että raivonystyröitä multa ei saa sen puoleen vauvapalsta, kun kaupungin epäkohdat aktivoituu. Sun jutut nyt vaikuttaa sen verran sekasilta, että taisit itse raivostua tekstistäni.
Mä oon lojaali, ystävällinen ja ihana läheisilleni, mutta jos joku aukoo päätä mulle tai mun läheisille niin kyl mä vastaan samalla mitalla takaisin, koska aina on mahdollisuus, että jotain on mun asiakaspalvelutyössäni patoutunu sisään ja sitä on ihan mukavaa purkaa toisinaan turhanpäiväsille suunsoittajille, joten melkein jopa pitäis kiittää sua. :D herran rauhaa ja toivon et sun paikkakunnalla toimii paremmin julkinen terveydenhuolto kallonkutistajineen.
Tykkään kaupungin eläväisyydestä, eteenpäin menosta, ratikasta. Mutta näin lauantaina päivällä ekaa kertaa sellaisen huojuvan zombien kaupungilla, josta ei osaa edes arvata mitä oli ottanut. Kyllä se pisti mietteliääksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoo mä just luin, nyt on sellasta sössötystä etten saa oikeen ydintä irti muutakun sun tarpeen aukoa päätä. Sulla tais kyllä vähän enemmän mennä tunteisiin :D eli siis olisko mun nyt pitänyt vastata sille joka kysyy, että julkiset lääkäripalvelut toimivat moitteetta ja kaupungissa on kaikki hyvin, että sun mielenrauha ei järky liikaa.
Sori, ei ole kokemusta kallonkutistajista, mutta meinaatko, ettei siitä kuule muulla tavalla. Ai nyt mä oikeen raivoan? Hmm, tarvii muuten miettii koska oisin oikeesti raivonnu jotain. Sen voin kertoo heti, että raivonystyröitä multa ei saa sen puoleen vauvapalsta, kun kaupungin epäkohdat aktivoituu. Sun jutut nyt vaikuttaa sen verran sekasilta, että taisit itse raivostua tekstistäni.
Mä oon lojaali, ystävällinen ja ihana läheisilleni, mutta jos joku aukoo päätä mulle tai mun läheisille niin kyl mä vastaan samalla mitalla takaisin, koska aina on mahdollisuus, että jotain on mun asiakaspalvelutyössäni patoutunu sisään ja sitä on ihan mukavaa purkaa toisinaan turhanpäiväsille suunsoittajille, joten melkein jopa pitäis kiittää sua. :D herran rauhaa ja toivon et sun paikkakunnalla toimii paremmin julkinen terveydenhuolto kallonkutistajineen.
Uliuliuli sinä ja sinun oikeus yksityisratikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kaupungin eläväisyydestä, eteenpäin menosta, ratikasta. Mutta näin lauantaina päivällä ekaa kertaa sellaisen huojuvan zombien kaupungilla, josta ei osaa edes arvata mitä oli ottanut. Kyllä se pisti mietteliääksi.
Tuijotitko vaan vai soititko lanssin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lojaali, ystävällinen ja ihana läheisilleni, mutta jos joku aukoo päätä mulle tai mun läheisille niin kyl mä vastaan samalla mitalla
Herran rauhaa edelleen xD
Vierailija kirjoitti:
Älä pliis kerro elämäsi yksityiskohtia anonyymillä palstalla, varsinkaan perustele kantaasi niillä. Niistä tulee juuri sellainen kuva mitä et halua eli että olet suivaantunut kun jonkun kommentti meni ihon alle, ja että sinulla on patoumia. Sillä et voita mitään, annat vaan lisää aseita itseäsi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä vaikuttaa olevan jonkinlainen magneetti päihdeongelmaisille eri puolilla Suomea. Vaikka onkin monessa suhteessa Helsinkiä viihtyisämpi ja ystävällisempi kaupunki, niin se meno aivan ydinkeskustassa on kuitenkin sellaista, jota Helsingissä näkee vain jossain Piritorilla tai Helsinginkadulla.
Hyvä kommentti, mielenkiintoista. Osa autottomista joutuu ostamaan vaatteensa, kenkänsä ja tuotteensa keskustasta. Mikähän energia niihin tulee. Ellei joku löydä muualta sattumalta asiointipaikan.
Linnainmaalle ja Kalevaan pääsee busseilla. Niistä löytyy monenlaista liikettä. Itse käyn Treella silloin tällöin. Vältettäviä paikkoja on aseman S-marketin ympäristö ja puistot iltaisin. Päivällä ei niin väliä. Pahempi tämä nykyinen pikkukaupunki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lojaali, ystävällinen ja ihana läheisilleni, mutta jos joku aukoo päätä mulle tai mun läheisille niin kyl mä vastaan samalla mitalla takaisin, kosk
Meinaatko, etten modaa omia tietoja? Pieni osa pitää paikkansa joo, mut saatanhan mä asuu koiran ja naisen kanssa oikeesti :D ja mä saatan nimenomaan hakee provosoitumista niiden patoutumien takia, mut patouman syy ei välttämättä olekkaan asiakaspalvelutyö vaan vaikka peruuntunut lento perjantailta. You know, kyllä tällä kynällä lähtee vaikka ja mitä ja mikään ei oikein iske ihon alle kun tiedot on pääosin puuta heinää. ;) sekopäisesti viestittelevät oman elämänsä tähtitieteilijät on kuitenki aika ennalta-arvattavissa.
Mä en jaksa enää kuunnella mitään nisti/mamuli tms. ongelmakuvauksia mistään asuinpaikasta. Suurinosa siitä on ulkopuolisten satuilua jotka tuskin edes käyneet, mutta ovat kaupunkeja vastaan ihan vaan periaatteesta. Tai sitten junantuomia jostain peräkylän pyllistyksestä jossa ei koskaan tapahdu mitään ja siksi kaupungissa tottumuksesta kyyläävät ihan kaikkia, järkyttyvät pienimmästäkin asiasta joka ei heitä uhkaa millään tavalla. Ongelmien määrä ei ole suhteellisesti yleisempää kaupungissa, on vain se ihmisten määrä ja tilan vähyys mikä tekee ne näkyvämmäksi. Mikä taas on tavallaan hyvä asia, koska niihin voidaan puuttua. Maalla kaikki juopottelee vaan kotonaan, vanhemmilla ei ole hajuakaan että lapset vetää huumeita, eikä kukaan kuule jos naapuri muiluttaa perhettään tai tap p aa jonkun kotiinsa.
Asuin vähän aikaa sitten Suomen pahamaineisimmalla alueella, Helsingin Kurvissa. Siinä metroaseman lähellä pörrää kantis juoppoja ja/tai nistejä, mutta eivät he sinulle mitään tee jos et ole samanlainen ja hankkiudu riitoihin. Loppujenlopuksi eivät eroa mitenkään niistä pikkupaikkakuntien kaupan/ostarin edessä norkoilevista juopoista. Ihmisiä hekin. Huumeneuloja lojumassa kadulla havaitsin yhden noina vuosina, mikä on huomattavasti vähemmän mitä pikkupaikkakuntien metsässä tuppaa löytymään.
Myöskään Itiksessä ei koskaan pelottanut kulkea. Ja tarinoista huolimatta katukuvassa suurinosa silti kantiksia. Plussaa se että kaupoissa myydään oikeasti laadukkaampia hedelmiä ja vihanneksia, siellä osaavat vaatia kun niiden maku on etnisessä keittiössä niin tärkeää.
Sanoisin että kaupungissa saa elää rauhassa, kunhan ei itse sekaannu mihinkään epämääräiseen tai v ttuile tuntemattomille. Naisille tietty se varaus josta heitä ei tarvitse muistuttaa, eli että miehiä kuin miehiä kannattaa aina varoa. Plussaa se että kaupungissa on töitä ja terveydenhuolto, kulttuuria ja elämää. Seuransa voi valita.
Alanuolet raikaa, koska öyhöttäminen on aina kivempaa kuin suhteellisuudentaju.