Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki maalla lapsena asuneet!

Kuusimetsä
07.12.2022 |

Kertokaa kokemuksianne, millaista arkenne oli lapsena maaseudulla tai taajaman ulkopuolella? Mikä oli parasta ja mikä pahinta? Mitä teitte vaöaa-ajalla? Olitteko yksinäisiä ja oliko asiaan ratkaisua?

Olen itse lapsuuteni kaupungissa asunut, mutta nyt viimeiset 8 vuotta maalla, 7-vuotiaan lapsen äitinä. Itse viihdyn hyvin eläinten ja pihapuuhien parissa, mutta mulla on jatkuva huono omatunto kun en keksi tekemistä tai seuraa lapselle, ja mieleen tulee vain kaikki mitä olen itse lapsena kaupungissa tehnyt. Pelkään että lapsella on täällä kurjaa ja tylsää enkä osaa kuvitella lapsen näkökulmaa maalla asumisesta.

Kiitoksia kokemuksistanne!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi osaa kaivata sitä mistä ei tiedä. Teininä tilanne voi muuttua tietysti.

Vierailija
2/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla kavereita? Sehän se on tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjuus alkaa murrosiässä, mutta voit alkaa jo nyt kannustaa häntä toimimaan kaupungissa, jotta hän ei kokisi jäävänsä paitsi jostain tuntemattomasta. Opeta sekä maaseudun, että kaupungin parhaat puolet. Kasvatan lapseni kaupungissa ja he nauttivat, kun olemme maalla, jossa itse kasvoin.

Sanoisin, että jokin ohjattu harrastus (voi olla ilmainenkin), eläimet, kotitarveviljely, ulkoliikunta, luonto, suunnistaminen, kädentaidot, perhetutut ja lapsen omat ystävät tekevät maalla elämästä mielekästä.

Vierailija
4/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittiin kävyillä ja teini-ikäisinä sekstailtiin sisarusten kesken.

Vierailija
5/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on piha ja eläimiä, tekemistä ei tarvitse keksiä. Lapsi mukaan kaikkiin hommiin ja ottamaan vastuulleen jotain ihan omia tehtäviä.

Ja tärkeintä on että on kavereita, kuten jo sanottiin.

Vierailija
6/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi maatilan juttuja. Joskus viidentoista vanhana velipoika alkoi yhtyä lehmiin ja joskus sikoihinkin.

Vierailija
7/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lapsuus oli. Mulla oli kavereita. Kesällä mentiin pyörällä, talvella usein vanhemmat kuskasivat. Kouluikäisenä usein joku kaveri tuli viikonloppuna yökylään. Harrastin pianonsoittoa, kuvataidekerhoa ja tanssia. Kävin tallilla. Toisaalta viihdyin hyvin myös kotona, siskojen ja eläinten kanssa ei tullut tylsää. Nautin myös yksin olemisesta välillä. En tiedä mitä olisi puuttunut? No kavereita ei ollut samassa pihassa, mutta ei sitä osannut kaivata kun ei sellaista ikinä kokenut. Äiti "opetti tavoille" myös kaupungissa, käytiin ravintolassa, elokuvissa, teatterissa jne.

Vierailija
8/8 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö lapsi näkemään kavereita? Mitä harrastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän