Asutteko maalla
Minä asun ja jotenkin se houkuttelee varkaita tänne. Eilen taas pari tyyppiä tuli taloni pihalle. Luulivat ettei ketään kotona mutta minulla oli vain tietokoneen valo päällä. Sitten huomasin kun joku heiluu taskulampulla pihalla. Pari ulkomaalaisen näköistä pummia tutki paikkoja. Poliisi sai toisen kiinni metsästä. Ei ollut eka kerta tänä syksynä. Naapuri talossa kävi varkaita aiemmin.
Kommentit (16)
Missä päin asut ja onko kaukana päätiestä? Onko naapureita miten lähellä?
Muakin kiinnostais missä. Ite asun yksin maalla syrjässä. Välillä naapurit on paikalla, välillä pitkiä aikoja Hesan asunnossaan. Ei ole mulla edes koiraa pelotteena.
Mä asun ja paikallinen puskaradio eli FB -ryhmä tiedottaa epäilyttävien pakettiautomiesten liikkeistä. Nauhoittavat kamerat on pihassa tietysti täällä useimmilla.
🇺🇦🇮🇱
Asun maalla. Jos soitan häkeen ja kerron, että pihassa outoja hiippareita taskulamppuineen, niin vastaus on, että laita pihavalo päälle, kyllä ne lähtee. Poliisin tuloon menisi 2-3 tuntia, vaikka ajomatkaa on vain 80 km, lähipoliisi ei päivystä.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut ja onko kaukana päätiestä? Onko naapureita miten lähellä?
Lähin naapuri 50 metrin päässä. Siten seuraava noin 200 metrin päässä.
maalla asuva kirjoitti:
Noin 16 km turun keskustasta.
Okei, oot niin lähellä isoa kaupunkia.
Onneks oma tölli on niin syrjässä ja pimeän tien varrella, ettei tänne kukaan eksy.
Köyhän ja hylätyn näköisiä on tämän seudun pirtit, ei täältä kukaan kuvittele aarteita löytävänsä.
Asun maalla, ei ole käynyt varkaita sinä aikana, kun olen täällä asunut (kohta 14 vuotta). Ei ole naapureissakaan, lukuun ottamatta sitä, kun naapurin tytön Jopo varastettiin kymmenisen vuotta sitten. Jopo-varkaat löytyivät omalta kylältä.
16 km Turun keskustasta. Maalla. Porvoossa pikemminkin, sanoisin.
Olen asunut eikä varkaita käynyt koskaan. Tosi rauhallista. Syrjässä jos asuisin,hankkisin koiran.
Oven pieleen sisäpuolelle pesismaila.
Ulos pihavalo liiketunnistimella ja valvontakamerat. Kyltti kameroista + valvonnasta näkyviin.
Tästä aloittaisin.
Liiketunnistimella olevia pihavaloja piha täyteen. Jostain syystä vieraat arvostaa, asiattomat kulkijat ei.
Suosittelen myös varo vihaista koiraa -kylttiä. Ihan sama, vaikka sitä koiraa ei olisi. Varkaat ei testaa. Ne etsii vain ns. helppoja kohteita.
Misä päi Suamee?