Tampereen rikosaalto jatkuu, Postin joulupisteestä varastettiin lähes 160 pakettia.
Jää lapset ilman lahjoja tänä vuonna.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/al-postin-joulupisteesta-varastetti…
Kommentit (57)
Hahaha jää tuhmat kersat ilman lahjoja! :D
28: Ei jokaisen varastetun paketin tarvi olla mikään jackpot. Riittää, että osa on...
Kiva joulu Postin työntekijöillä, kun lapsensa avaavat varastettuja lahjoja. Enää puuttuu "idyllistä" samalla tavalla hankittu joulukuusi...
Yrittäjäpohjaisiin kuriireihin luotan itse eniten tällä hetkellä.
Posti on epäluotettavin. Ongelma kiellettiin siellä liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten Posti kadotti pakettimme, eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan sitä mahdollisuutta, että joku työntekijöistään olisi vohkinut sen - VAIKKA TULLIMAKSUKIN OLI MAKSETTU.
Onneksi nyt tuntuu jo johtoportaassakin olevan ymmärtämystä sitä kohtaan, että osa heidän "työntekijöistään" varastelee noita pakettaja "työkseen".
Varmaan kannatti laskea palkkaluokka ja siirtää juttuja Viroon sekä osa-aikaistaa porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tossa tilanteessa haetaan lopulta korvaukset? Luottokorttiyhtiöltä?
Ei se ainakaan ole syypää.
Jos posti ei kykene pitämään paketteja turvassa niin se on vastuussa.Onneksi nettikaupat käyttää yleensä kuriireja.
Mutta onhan näitä kaikenkarvaisia rikoksia nyt viime vuosina rikastunut meille. Siinä voi miettiä tarkkaan että minkälaista väestöä me taas haluttiinkaan Suomeen. Kunpa olisi edes vaalit tulossa... Jaa mutta. Nehän on!!
Ei, mutta se on sitten luottokorttiyhtiön ja Postin välinen juttu se. Asiakas ei ole saanut ostamaansa tuotetta = yhtiöltä rahat takaisin.
Voisivatkohan Wolt ja Foodora laajentaa toimintaansa myös Postin reviirille?
Vai auttaisiko sekään mitään?
Sinne on murtauduttu sisään, joten ei taida olla postin omat miehet tällä kertaa asialla.
Kävin lähikaupassa. Postin kuljettaja oli työntänyt kaksi rullakollista paketteja yms. kaupan tuulikaappiin, ja puuhaili itse jotain auton lavalla. Alueen kaikki sekakäyttäjät pyörivät ympyrää kaupan edessä ja tuulikaapissa... Montakohan pakettia lähti omille teilleen.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa näkyä tuo nykytyömarrkinoiden positiivinen syrjintä kantiksia kohtaan...
No, sitä saa aina, mitä tilaa...
Niin, paitsi ettei saa paketteja mitä tilaa.
Positiivista on se, että Posti sentään myöntää tuon rikollisuuden olemassaolon.
Mä olen laittanut Ärräpaketin jo viitisen vuotta. Meni hermot kun posti "hukkasi" mun joulupaketin kummitytölle kahtena peräkkäisenä jouluna. Paketin päältä ei mitenkään vonut nähdä sisältöä, eikä se koskaan mikään erityisen kallis ollutkaan.
Ärräpaketti on aina mennyt nopeasti ja luotettavasti perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljettajat näitä vievät. Jotenkin oudosti ne arvokkaimmat aina katoavat. Miten satunnainen varas osaa napata juuri oikean paketin?
Mistä kuljettaja tietää paketin arvon? Ei sitä ole printattu pakettiin.
Monissa on ihan pakkauksen päällä tieto sisällön painosta ja arvosta.
Tullaustiedoista tietää, missä paketeissa on arvotavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lähikaupassa. Postin kuljettaja oli työntänyt kaksi rullakollista paketteja yms. kaupan tuulikaappiin, ja puuhaili itse jotain auton lavalla. Alueen kaikki sekakäyttäjät pyörivät ympyrää kaupan edessä ja tuulikaapissa... Montakohan pakettia lähti omille teilleen.
Joo tällaisia tilanteita on usein. Siitä on helppo napata itselleen muutamakin paketti vaivihkaa. Näin ne katoaa, vaikka kuljettaja olisi merkannut paketin noudetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiva joulu Postin työntekijöillä, kun lapsensa avaavat varastettuja lahjoja. Enää puuttuu "idyllistä" samalla tavalla hankittu joulukuusi...
..anteeksi, mutta et ole tainnut avata/lukea/ymmärtää juttua. Kuvituskuvassa on postin auto, mutta se ei liity tapaukseen. paketit oli varastettu joulun ajaksi tehdystä väliaikaisesta noutopisteestä, siis ihan sisätiloista, liiketilasta joihon oli murtauduttu. Siellä siis muutama postin virkailija/työntekijä paikalla iltaan 20.00 asti. Miten tämän sulkemisajan jälkeen tulleen murtautujan voit identifioida postin työntekijäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tällaisia tilanteita on usein. Siitä on helppo napata itselleen muutamakin paketti vaivihkaa. Näin ne katoaa, vaikka kuljettaja olisi merkannut paketin noudetuksi.
Nämä kaksi edellistä viestiä ovat juurikin niiltä postin epärehellisiltä työntekijöilta peräisin. Yrittävät kovasti valkopestä itseään sysäämällä pakettien katoamisen joidenkin muka rullakon lähellä pyörivien sekakäyttäjien syyksi. Kumma kun itse en ole koskaan nähnyt postin noutopisteiden luona pyörimässä muita, kuin normaaleja asiakkaita.
P.S. Sen kuskin työhön kuuluu varmistaa, ettei sivulliset pölli niitä paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa näkyä tuo nykytyömarrkinoiden positiivinen syrjintä kantiksia kohtaan...
No, sitä saa aina, mitä tilaa...
Niin, paitsi ettei saa paketteja mitä tilaa.
Yleensä saa mitä tilaa.
Posti ei voi lähteä korvauslinjalle, koska paketteja häviää nykyään niin paljon, että tulisi kalliiksi.
Eikä Postia kiinnostakaan, koska paketin hävitessä se on jo saanut rahat lähettäjältä. :D
Käsitys rehellisyydestä on nykyään hyvin erilainen kuin vielä 80-luvulla.