Missä taudissa kurkku ja pääkipu?
Ei nuhaa tai yskää. Kova päänsärky ja kova kurkkukipu. Vähän kuumetta. Koronatestit näyttäneet negaa. Voisko olla angiina tai enterorokko, vaikkei oo näppyjä näkyvissä?
Kommentit (18)
Flunssa tai vilustuminen.
Onko sinulla ollut jaloille kylmä eilen tai tänään?
Minulla alkaa aina vilustumiset jaloista, sitten siirtyy kurkkuun ja sen jälkeen päähän.
Usein menee ohi ilman kuumetta mutta räkää tulee parikin viikkoa vielä joka ontelosta :(
Influenssassa iskee yleensä kuume ensin ja lihaksia heikottaa ja särkee.
Mulle tuli enterossa näppylät vasta kuumeen ja pahimman kurkkukivun mentyä ohi.
Liikkeellä on flunssia. Flunssa on jokaisella vähän erilainen vaikka olisi sama syy. Riippuu mihin kohtaan ihmistä ne bakteerit tai virukset iskee eniten ja mikä kohta ihmisessä on jo valmiiksi vahvempi tai heikompi. Lisäksi yskä tai nuha voi alkaa vasta myöhemmin toisena päivänä. Kuume on merkki taistelusta taudinaiheuttajia vastaan.
Koronatesti näyttää varmaan huomenna sen positiivisen.
Influenssaan kuuluu nopeasti nouseva korkea kuume, se on aina ensimmäisissä oireissa.
Entero voi olla pelkästään kurkussa. Ne rakkulat näkyy siellä jos peilillä pystyt katsomaan. Minulla oli noin ja oli kyllä aika hel vettiä. Lisäksi oli viikon korkea kuume. Lopulta lähti iho kuoriintumaan kurkusta. Angiina kai näkyy myös kurkussa jos osaa itse sen katsoa.
Saattaapi olla joku ihan tavallinen flunssa. Niitä on nyt liikkeellä. Itsekin olen nyt kipeä ja pari negaa koronatestiä olen tehnyt, kun oireet on aikalailla samat kuin sairastamassani koronassa. Pitää vain malttaa pysyä kotona, eikä lähteä ihmisten ilmoille, kuten se pösilö, jolta tämän sain.
Pikatestit antavat aika usein vääriä negatiivisia, ei se mikään pyhä totuus ole.
Mikä tahansa flunssa. Flunssaviruksia on tuhansia, covid-19 on vain yksi niistä.
Flunssa?