Miksi junavaunut ylilämmitetään!?
Sama asia sekä VRn junissa että HSL:ssä. Nytkin paahtaan tulikuumaa ilmaa patterit niin että hiki virtaa. Eikö sähköä pitäisi säästää!?
Ärsyttää, että pitäisi ottaa jotkut shortsit vaatteiden alle, että voi riittävästi vähentää vaatteita junassa eikä sekään riitä ku kaikki nupit kaakossa. Ymmärrän, että -20 asteella lämmitetään vaikka 0 asteeseen, mutta miksi pitää vetää niin yli.
Kommentit (7)
Matkusta autonkuljetusvaunussa, raikasta on.
Oisko se, että asiakaskunta on hyvin laaja eli vauvasta vaariin.
Vanhoilla ja eri sairauksia sairastavilla ihmisillä voi olla hyvin kylmä vaikka olisi tavallinen lämpötila.
Se myös ,että ovien ja ikkunoiden tiivisteistä tulee kylmää ilmaa.
Miksi aina mennään niiden mukaan joilla on kylmä.Vaatteita saa lisää päälle ,mutta niitä ei loputtomiin voi ottaa pois.Työpaikalla sama juttu kun ämmät valiittaa että on kylmä vaikka lämpötila +21 C ,eli normaali huoneen lämpötila.Istukaa turkki päällä ja lopettakaa se muiden hikoiluttaminen 😠
Ei mulla ainakaan mikään hiki ollut, kun eilen matkustin VR:n junassa n. 5 tunnin matkan. Tietysti siis takin ja muut ulkovaatteet riisuin tuon pituiselle matkalle. Lähijunissa matalamman lämpötilan ymmärtää, kun niissä ollaan ulkovaatteissa, mutta kyllä Intercityissä saa olla ihan sopivasti lämpöä (kuten olikin).
No kyllä musta on järkkyä, että lähijunissa on pakko riisua itsensä t-paitaan ja silti on kuuma. Vaatteita tosiaan saa aina lisää, jos on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustat junalla esimerkiksi Helsingistä kolariin tai vain Ouluun haluaisitko olla koko matkan nollassa asteessa ja talvitamineet päällä ?
Yleensä liikalämmittäminen onkin paikallisliikenteen kohdalla ongelma.
Jos matkustat junalla esimerkiksi Helsingistä kolariin tai vain Ouluun haluaisitko olla koko matkan nollassa asteessa ja talvitamineet päällä ?