Ihmettelin jo nuorena poikana yläasteella, että miksi niin monilla suomalaisilla on pakkomielle hygieniasta ja suihkussakäymisestä
Monet ihmiset Suomessa käyvät suihkussa jo useamman kerran päivässä. Oikeasti ihmisen ei tarvitse normaalisti käydä edes joka päivä suihkussa. Esim. joka toinen päivä riittäisi oikein hyvin.
Kommentit (29)
On se tosiaan outoa että joskus puhuttiin että pari kertaa päivässä nyt ainakin pitäisi käydä suihkussa.
Entä jos ei ole suihkua, on vain savusauna ja kantovesi??
Itse tarvitsen suihkun joka päivä vaikka en hikoilisi koko päivänä. Mä ainakin alan haista ja on inhottava olla. Lisäksi ihoni menee huonoon kuntoon jos en peseydy päivittäin, on nimittäin testattu ihan pakon edestä.
Käyn kerran pari viikossa. Oli ihan hirveää, kun olin viikon lomalla ja siellä oli enemmän yhteisöllisyyttä ja kävin joka päivä suihkussa varmuuden vuoksi. Iho oli niin kuiva ja kireä. Ainoa asia, jota en ollut mukaani pakannut oli kosteusvoide. Halpa kasvojenkohotus...
Ap on varmaan exäni joka epäili minun olevan raskaana, kun lopulta puolen vuoden tapailun jälkeen rohkenin ilmoittaa että voisi peseytyä useammin kun nojatuoliinikin tarttunut pistävä hien haju. Ex kävi suihkussa kaksi kertaa viikossa ja puki usein vielä samat vaatteet päälle! No alshousut vaihtoi mutta sama haiseva hikinen paita vaan uudestaan päälle.
Ei suihkussa käymättömyys tarkoita pesemättömyyttä tai huonoa hygieniaa. Käyn suihkussa ehkä kerran pari viikossa silloin kun pesen hiuksetkin. Pesen kuitenkin kasvot, hampaat ja alapään kahdesti päivässä. Kainalot pesen myös päivittäin. Olen aina seurustellut hyvällä menestyksellä, ja kuulemma tuoksun hyvältä. Hammaslääkärillä ja hygienistillä käyn säännöllisesti. T. Nainen
Parina päivänä viikossa on hyvä paitsi, jos
on taipuvainen hikoiluun. Itse ihmetten
neuroottisia siivoojia, jotka pesevät ja
imuroivat kämppänsä suunnilleen joka päivä.
Ei ole pakkomielle haluta olla puhdas ja hyväntuoksuinen, se on inhimillistä. Itse käyn kerran päivässä parin minuutin suihkun ainakin, jos en pese hiuksia. Naaman pesen aamuisin myös. En koe että on pakkomielle :D
Joo, eikä pillun tuoksu kiinnosta miehiä.