Linnan juhlat 2022 offical
Yleistä ja asiallista keskustelua tämän vuoden Linnan juhlista
Kommentit (2683)
Vierailija kirjoitti:
Tynkkynen sanoi että on onni, kun on tuommonen sonni. 🤭
Entä mitä Haavisto sanoi Floresista?
Kun katsoo esimerkiksi Ruotsin Nobel-juhliin pukeutuneita, niin ero Suomen linnanjuhliin on huomattava.
Nobel-juhliin pukeudutaan viimeisen päälle tyylikkäästi, eikä yksikään laita päälleen jotakin lankariepua tai muuta tekotaiteellista viritelmää, puhumattakaan rintojen ulkoiluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vieraita sekä saulia haastetellaan mahdollisimman paljon ruotsiksi, mukava katsoa kun heillä menee kieli solmuun :)
Minusta se on kunnioitettavaa, kun tekee parhaansa. Esimerkiksi Ruotsissa vieraillessaan Sauli Niinistö puhui ja keskusteli kuninkaallisten kanssa näiden äidinkielellä. Kohteliasta ja rohkeaa! Ei ole Sanna Marin uskaltanut, vaan käyttää joka paikassa englantia. Nyt on kanssakäyminen Ruotsin kanssa tiivistymässä entisestään, kun kuljetaan yhtä jalkaa Natoon. Ruotsin kielen merkitys on vahvistumassa, venäjän taas heikkenemässä. On viimeistään nyt nähty, kuka on ystävä ja kuka "ystävä".
Yrittänyttä ei laiteta, försöka duger.
Ruotsi kyyryilee aina Suomen turvissa. Eikä Sale varmaan saksaa puhunut Silvialle. Silvian ruotsi puolestaan on aika heikko.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo esimerkiksi Ruotsin Nobel-juhliin pukeutuneita, niin ero Suomen linnanjuhliin on huomattava.
Nobel-juhliin pukeudutaan viimeisen päälle tyylikkäästi, eikä yksikään laita päälleen jotakin lankariepua tai muuta tekotaiteellista viritelmää, puhumattakaan rintojen ulkoiluttamisesta.
Nobel-juhlaan kutsutaan vain ansioitunutta porukkaa, jonka ei tarvitse etsiä julkisuutta epätoivoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nää puhuu ihan koko ajan ruotsia? SUOMEN ITSENÄISYYSPÄIVÄJUHLISSA
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää lapsenmieltäsi: Myös rintamalla Suomen itsenäisyyden puolesta taisteli ruotsia puhuvia ihmisiä. Mietipä sitä.
Öööö ja sen takia koko itsenäisen Suomen on pakko puhua ruotsia, kun rintamalla oli pari ruotsinkielistäkin?
Oli siellä muutama virolainenkin, joten pitäisikö sitten kaikkien suomalaisten osata myös viroa?
Ja suurin osa niistä sotilaista oli suomenkieleisiä, mutta ei kai sillä suomenkielellä niin väliä ole, kunhan osataan ruotsia, eikö niin ?
Ja kun Suomen piti asuttaa 500 000 karjalaista, ei ruotsinkielinen rannikko huolinut yhtäkään.
Itse olen ajatellut tämän asian niin, että jos tämä kieliasia olisi niin päin, että suomenkielisiä olisi 5% ja ruotsinkielisiä 95% väestöstä ja itse olisin se suomenkielinen, en todellakaan kehtaisi vaatia, että tuon 95% pitäisi opeteella minun äidinkieleni, että jos joskus menen KELAn toimistoon, niin minua osattaisiin palvella suomeksi. Kiltisti itse opetteleisin valtaväestön kielen.
Ruotsinkieliset näköjään kehtaa.
Ahvenanmaalaisten ei tarvitse lukea suomenkieltä, mutta koko suomen kansan pitää osata muka ruotsia.
No eihän suomalainenkaan tyhmä ole, ( vaikka RKP niin luulee)ja suurin osa ei jaksa tuohon turhaan kieleen panostaa, eikä sitä juurikaan opita. Ajan hukkaa kouluissa. Paremminkin voisi tuon tuntimäärän käyttää, kuin mikä nyt tuhlataan turhan kielen opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää lapsenmieltäsi: Myös rintamalla Suomen itsenäisyyden puolesta taisteli ruotsia puhuvia ihmisiä. Mietipä sitä.
Öööö ja sen takia koko itsenäisen Suomen on pakko puhua ruotsia, kun rintamalla oli pari ruotsinkielistäkin?
Oli siellä muutama virolainenkin, joten pitäisikö sitten kaikkien suomalaisten osata myös viroa?
Ja suurin osa niistä sotilaista oli suomenkieleisiä, mutta ei kai sillä suomenkielellä niin väliä ole, kunhan osataan ruotsia, eikö niin ?
Ja kun Suomen piti asuttaa 500 000 karjalaista, ei ruotsinkielinen rannikko huolinut yhtäkään.
Itse olen ajatellut tämän asian niin, että jos tämä kieliasia olisi niin päin, että suomenkielisiä olisi 5% ja ruotsinkielisiä 95% väestöstä ja itse olisin se suomenkielinen, en todellakaan kehtaisi vaatia, että tuon 95% pitäisi opeteella minun äidinkieleni, että jos joskus menen KELAn toimistoon, niin minua osattaisiin palvella suomeksi. Kiltisti itse opetteleisin valtaväestön kielen.
Ahvenanmaalaisten ei tarvitse lukea suomenkieltä, mutta koko suomen kansan pitää osata muka ruotsia.
No eihän suomalainenkaan tyhmä ole, ( vaikka RKP niin luulee)ja suurin osa ei jaksa tuohon turhaan kieleen panostaa, eikä sitä juurikaan opita. Ajan hukkaa kouluissa. Paremminkin voisi tuon tuntimäärän käyttää, kuin mikä nyt tuhlataan turhan kielen opiskeluun.
Ja niillä oli eri kanavalla ruotsinkielistä selostusta sitä 5 prosenttia varten, mutta silti piti tunkea ruotsia myös ykköselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siellä rintamalla taisi olla aikamoinen määrä myös saksankielisiä, joten pitäisikö Suomessa nyt sitten laittaa pakkosaksakin kouluihin :D
Vierailija kirjoitti:
Tynkkynen sanoi että on onni, kun on tuommonen sonni. 🤭
S~hän olisi napakka vaalilause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paula vesalan kampaus karmea.
Tuo kuitenkin kauniit kasvonpiirteet hyvin esiin.
Paulahan on kuin veistos tyylikkäässä mustassa puvussaan, yksi illan onnistuneimpia ja kampaus sopii siihen.
Niin, kyllä Koivuniemen Paula.
Ylehän se tuota arvostelutouhua ylläpitää. Siellä toimittajat antavat lausuntoja puvuista kuin ne olisivat pääasia. Siinä mielessä ei oikein voi olettaa, että kansalaisilla ei olisi mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobel-juhlaan kutsutaan vain ansioitunutta porukkaa, jonka ei tarvitse etsiä julkisuutta epätoivoisesti.
Näin juuri. Osallistujien keskimääräinen ÄO varmaan siinä 130 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paula vesalan kampaus karmea.
Tuo kuitenkin kauniit kasvonpiirteet hyvin esiin.
Paulahan on kuin veistos tyylikkäässä mustassa puvussaan, yksi illan onnistuneimpia ja kampaus sopii siihen.
Niin, kyllä Koivuniemen Paula.
Vesala onkin sitten ääriwokevasuri saatanan surkeilla biiseillään, divarisarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Osallistujien keskimääräinen ÄO varmaan siinä 130 paikkeilla.
Eräs sukulaiseni oli siellä yhtenä vuonna vieraana. Siellä keskustellaan ihan tuntemattomien ihmisten kanssa pöydässä eli täytyy olla tosiaan myös jossain määrin sivistynyt. Linnan juhlissa kummastuttaa, että siellä jotkut kansanedustajatkin näyttävät olevan eksyksissä tai vähintään riidoissa avecinsa kanssa.
Jumalarankaisee kirjoitti:
Oksettavaa noi sateenkaariparit ei sovi veteraanien itsenäisyyspäivän juhlaan,mutta niin se on että mitä enemmän sallitaan tälläisiä sairauksia sitä enemmän sekaisin ihmiset menee.
Kuka on antanut sinulle oikeuden esiintyä veteraanien puolestapuhujana ja esittää, mitä mieltä he ovat mistäkin asiasta? Sotien aikaan on ollut seksuaalivähemmistöjen edustajia siinä missä nykyäänkin, myös sotilaiden joukossa. Asia piti vain pitää piilossa. Tom of Finlandina tunnettu Touko Aaltonenkin oli sotaveteraani. Veteraanit taistelivat vapaan Suomen puolesta, ja vapauteen kuuluu muun muassa sananvapaus sekä vapaus valita puolisonsa. Itänaapurimme ja vanha vihollisemme käy esimerkistä maasta, joissa näitä on rajoitettu.
Suunnittelija kertoo neuleasusta. Tuntuu, että olen saanut pääosin hyvää palautetta asusta. Sitä on sanottu tosi upeaksi ja paljon on tykkäilty sosiaalisessa mediassa, suunnittelija sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa noi sateenkaariparit ei sovi veteraanien itsenäisyyspäivän juhlaan,mutta niin se on että mitä enemmän sallitaan tälläisiä sairauksia sitä enemmän sekaisin ihmiset menee.
Kuka on antanut sinulle oikeuden esiintyä veteraanien puolestapuhujana ja esittää, mitä mieltä he ovat mistäkin asiasta? Sotien aikaan on ollut seksuaalivähemmistöjen edustajia siinä missä nykyäänkin, myös sotilaiden joukossa. Asia piti vain pitää piilossa. Tom of Finlandina tunnettu Touko Aaltonenkin oli sotaveteraani. Veteraanit taistelivat vapaan Suomen puolesta, ja vapauteen kuuluu muun muassa sananvapaus sekä vapaus valita puolisonsa. Itänaapurimme ja vanha vihollisemme käy esimerkistä maasta, joissa näitä on rajoitettu.
Veteraani-isoisäni kuoli jo 1980-luvulla ja hän hyväksyi täysin veljenpoikansa homouden. Tuolloin se ei ollut yhtä itsestäänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykännyt Erja Lyytisen puvusta, meikistä, enkä kampauksesta. Samantyylisiä pukuja on nähty. Jotenkin tuli tunkkainen vaikutelma. Kovan meikin kanssa olisi voinut olla pelkistetympi puku.
Minä en tykkää sen muka bluesista, paskaa vonguttaa eikä muutenkaan kaksinen kepittäjä.
Brittiläisen kitaramusiikkiin erikoistuneen Total Guitar -lehden äänestyksessä Erja Lyytinen valittiin pari vuotta sitten maailman tämän hetken toiseksi parhaaksi kitaristiksi, mutta luonnollisesti sinä, anonyymi vauvapalstailija, tiedät tämän paremmin. Myös muilla vastaavilla listoilla Lyytinen on varsin korkealla.
Tässä linkki juttuun:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a6c4c6c8-e1db-4e22-b057-e33744…
Vierailija kirjoitti:
Viestiin lipsahti väärä nimi. Siis Touko Laaksonen, ei Aaltonen.
Voisko joku linjata kuvan Hanna Markkula- Kivisillan asusta?
Joo, totta. T. Sama