Auttakaapas keksimään liikuntamuoto minulle...
Ihan ensin, ei saa olla kovin kallis. Opiskelijan budjetti kun ei veny kovin paljoa.
Kiellettyä tällähetkellä on polkupyörällä polkeminen, juokseminen & kavely. Ylipäätään mikään mikä aiheuttaa jalkateriin " iskua" .
Uimaan aion mennä, mutten tiedä kauinka paljon sitä kärsii harrastaa, ennenkuin kloorivesi kuivattaa ihon piloille. Vaikka rasvaisikin. On vähän sellaisia kokemuksia...
Tässä alkaa ylipaino lähestyä... :(
Kommentit (14)
pyöräily ei aiheuta iskua jalkoihin, vaan polveni ei kestä sitä liikettä. Menee pahimmillaan sijoiltaan.
Tuosta pilateksesta haluaisin kysyä, kerran nappasin netistä sen dvd:n mutta en ainakaan sen mukana voinut toteuttaa kuin pienen osan liikkeistä. (Tätä ei varmasti moni täällä usko, mutta synnytyksessä murtui häntäluu ja en edes jumppapatjan päällä kestä laittaa painoa sen päälle. esim perinteisiä vatsalihaslikkeitä ei kärsi tehdä). Eli jos menisin pilates-tunnille, onko tunneilla lähes samanlaisia liikkeitä? Tai osataanko neuvoa sitten joku korvaava like, jos johonkin ei pysty? Muuten sen vähän perusteella mitä pilateksesta tiedän, se kyllä vaikuttaa aika minun tyyppiseltä lajilta:)
ap.
Mieleen tulee paljonkin liikkeitä jotka voit tehdä: yläkropan liikeet, Soutu, vatsat esim. riippuvasta asennosta jne.
Jos voisi tehdä ihan mitä vaan, varmaan tanssisin montaakin lajia. Tietääkö joku, ollaanko itämaisessa tanssissa paljain jaloin vai ei?
Kuntosalivaihtoetoja olen tässä katsellutkin. Muutin uudelle paikkakunnalle niin en oikein tiedä mistään mitään vielä :) . Ainakin netin perusteella nuo isommat kuntosalit vaikuttaa aika kalliilta, tuossa lähellä olisi halpa uimahallin kuntosali, mutta siellä taas ei ole ohjausta. Voisikohan fysioterapeutti tehdä " kuntosaliohjelmaa" ?
*ap
pahalle, voi jättää väliin.
Oletan, että opiskelijana saat alennuksia saleilla käynneistä.
no nyt kuulin jotain mitäen ole ennen kuullutkaan! Siis askelletaan pallon päällä...? Kuulostaa kyllä ainakin siinämielessä todella hyvälle, että pehmeä pallo ainakin vaimentaa iskua. Vilkaisen löytääkö googletin lisää tietoa...
Valitettavan nihkeästi nuo yksityiset kuntosalit tuntuu opiskelija-alennuksia tarjoavan :( Pitäisi varmaan soittaa ja kysyä, kun nettisivuilla ainakin on aika harvassa ilmoitusta alennuksesta.
*ap
Itse aloitin pari jumppaa tänä syksynä. VOit valita eritasoisista jumpista jos et halua sitä hyppelyä. Jumpat on tehokkaita ja jumppaajina on kaikenikäisiä naisia. Sieltä puuttuu se kyräilykulttuuri joka vallitsee useimmilla testaamillani yksityissaleilla (kytätään toisten trikoot, topit, kampaukset, meikit ja rusketukset...).
Hintakin oli vain 52e kausi (syyskuusta huhtikuun loppuun) eli halpa! Yksityissaleilla saa pulittaa tunnista helposti 6-8euroa ja pitää lisäksi ilmoittautua erikseen joka kerta.
Mulla lähti käyntiin erilainen syksy, kiloja on karissut, mutta ennenkaikkea olen kiinteytynyt reisistä ja vatsasta (ei paha).
tuntemus, siten, että osaa neuvoa sinua.
Myös vatsa- ja selkälihakset tehdään pallon päällä.
Itselläni on toinen polvi ajoittain huonona, mutta bosutelun se on kestänyt (toisin, kuin pyöräilyn, saatikaan lenkkeilyn).
Vaikka pidätkin tanssista, niin siinähän on aika paljon liikkeitä, jotka vaativat polvelta liikkuvuutta. Mahtaisiko se sittenkään sopia?
Itse en voi esim. käydä tunneilla, joissa liikutaan paljon, sillä muuten tulee kauhea " piikki" polveen ja tuntuu, että koko jalka pettää.
Ainakin täällä pikkukaupungissa. 20 e on liikaa ryhmäliikunnasta, jossa ei edes tarvitse erikoisia välineitä (jonkun ratsastustunnin ymmärtää, mutta pilates, jossa on 25 akkaa pyllistelemässä...)
hankkiudun sitten ainakin sille fysioterapeutille (taas...) :)
Ainakaan nopsaan katsottuna bosu-tunteja ei tältä paikkakunnalta löydy. Omasta kokemuksesta taas tiedän etten saa kotona mitään aikaiseksi klo 21 jälkeen illalla, eli olisi mentävä jonnekin muualle. Tuo bosu kyllä kuulostaa tosiaan varsin mielenkiintoiselta hommalta. Löysin googlella siitä jo pätkän tietoakin. (ja ompas kumman näköinen!)
Työväenopiston jumpissa aiemmin kävinkin, nyt sitten muutin juuri ilmoittautumisten aikoihin eikä tullut mentyä. Toivottavasti tällä uudella paikkakunnalla olisi sitten vähän parempi jumppakin, se missä aiemmin kävin oli muokkaantunut kävijöisen keski-iän (50+) mukaan eli oli minulle vähän turhan kevyttä hommaa.
Silläpä ne tanssit ei oikein sovikaan, baari-illan jälkeen kun yöllä on 4-5tuntia tanssinut tuntuu seuraava päivänä siltä että joku olisi hakannut lekalla jaloille:D Mutta se vaan on niin kivaa, että sitten kärsii vaivat kun kerran parissa kuukaudessa saa tanssia.
*ap
Yksi sali löytyi, joka bosu-tunteja tarjoaisi. Mutta mikäli luin hintataulukkoa oikein, ensin menisi 50¿ liittymismaksua ja sitten 20¿ KERTA! Eli hautaanpa sen sitten, ei mitenkään ole tuollaiseen varaa :(
*ap
sats. liittymismaksu 50 ¿, 12 kuukauden sopimus 55¿/kk tai kertakäynti 20¿...
*ap
Se on älyn kallis, tasokas paikka kyllä, mutta mielikuvituksettomat tunnit.
Suosittelen ehdottomasti. Mene jonnekin ohjatulle tunnille tai hommaa kotiin dvd ja tee ohjelmaa kotona. Helppoa ja vaivatonta