Mten juhlit huomenna itsenäisyyspäivää?
Kokoonnutko perheen, ystävien tai sukulaisten kanssa syömään? Onko ohjelmaa? Askarteletko lasten kanssa itsenäisyyspäiväkoristeita ja ikkunaväreillä ikkunaan? Katsotko yliopistokulkuetta? Mitä ohjelmassa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kantarellejä pakastimessa itsenäisyyspäivän juhlapöperöä varten :)
Multa löytyy kuivattuna erikoisia sieniä. Voisin tehdä noista alkukeiton. Pääruoaksi pihvit ja valkosipuliperunat.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivä on meille tärkeä juhla. Sen tulisi olla tärkein juhla kaikille suomalaisille. Ilman itsenäistä suomea olisimme nyt Ukrainassa taistelemassa. Miettikääpä sitä. On todellakin aihetta juhlaan. Me laitetaan pöytä koreaksi, poltetaan kynttilöitäja keskustellaan perheenä itsenäisyydestä ja siitä, mitä se merkitsee Suomelle ja meille.
Miten me oltaisiin siellä sotimassa kun ei oltais edes olemassa? Jotkut muut täällä asuvat voisivat olla ukrainassa sotimass, tai vaikka Ruotsissa, Puolassa tai Kiinassa. Asiat olisi menneet ihan eri tavoin.
Mulla olisi varastossa yksi paljetti-iltapuku. Pitäisiköhän se laittaa päälle ja mennä kuokkimaan juhlien jatkoille?
Ai niin, saako kaksi vuotta ilman työtä ollut pukeutua paljetti-iltapukuun? Eikös mun kuuluisi olla jollain sorttiasemalla 9 euron päiväpalkalla?
Töissä aamuvuorossa, hoitamassa heitä jotka ovat mahdollistaneet meille itsenäisyyspäivän vieton.
Linnanjuhlille kokoontuu taas eliitti jota me muut saadaan arvostella. Missä on veteraanit.
Viidestä asti ottanut viinaa. Päivän kunniaksi Finladia-vodkaa. Hyvin on juhlat alkaneet!
Vierailija kirjoitti:
Linnanjuhlille kokoontuu taas eliitti jota me muut saadaan arvostella. Missä on veteraanit.
Veteraanit oli turvallisuussyistä, covid, jo muutama päivä sitten Salen vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lehdissä on ollut nähtävillä linnan menu?
Kyllä maistuisi noista aika monikin tarjottava.
Rahvaat maksajat katselee televisiosta kun tarjottavat uppoaa parempiin suihin.
Eiköhän jokaisella herkkuja riitä. Kerkiit vielä kauppaan . Jätä ne kaljat ostamatta.
En ainakaan katso porsastelijoita teeveestä. Kukakohan on eniten kännissä, ehkä pm. jos juhliin ehtii?
Kökin kotona kuten aina. Lunta sataa ja jäätävä viima, joten jätän haudoilla käymisen väliin.
Klo 18 sytytän kynttilät ikkunaan ja sit vahdin niitä. Linnanjuhlat sit netistä kun alakerrassa ei oo telkkarii. Mies kun vaatii et niitä kynttilöitä pitää vahtia jatkuvasti vaikka lähelläkään ei ole mitään palavaa.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan katso porsastelijoita teeveestä. Kukakohan on eniten kännissä, ehkä pm. jos juhliin ehtii?
Hän saapuu viivana paikalle
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi varastossa yksi paljetti-iltapuku. Pitäisiköhän se laittaa päälle ja mennä kuokkimaan juhlien jatkoille?
Ai niin, saako kaksi vuotta ilman työtä ollut pukeutua paljetti-iltapukuun? Eikös mun kuuluisi olla jollain sorttiasemalla 9 euron päiväpalkalla?
No haloo... jos olet oikea työtön etkä elämäntapasellainen, niin sinulla on ja saa olla ihan mitä tahansa, timanteista ferrariin, eikä sitä sinulta kukaan pois ole ottamassa. Saat silti ansiosidonnaista ja jos ikä riittää niin saat sitä eläkkeeseen asti riippumatta kuluneista päivistä.
Eihän se raha mihinkään sieltä pankista katoa, eikä omaisuus häviä, vaikka työtön onkin.
Ei muuta kuin paljettia päälle ja kaviaaria pöytään shampanjan kera. ..ja tämä ei ole mitään v.tuilua tai sarkasmia.
Elämä jatkuu samana, vaikka työtön olisikin.
nim. kokemusta on.
Hyvää itsenäisyyspäivää itsekullekin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa haudassa, osa hoitolaitoksissa, pienin osa, linnanjuhlissa
Teen pihalle lumiukon joka pyllistää naapuriin päin. Laitan pari taatelia koristeeksi alimman pallon selkäpuolelle.
Kuuntelen netistä vanhoja biisejä. Eldakkajärven jää