Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö millaisen testamentin vanhempasi ovat tehneet

Vierailija
05.12.2022 |

Siis olettaen tietysti, että he ovat minkäänlaista testamenttia ylipäänsä tehneet, niin onko sinun (ja muiden jälkeläisten) tiedossa millainen kyseinen testamentti on ja mitä kaikkea siinä määrätään perinnönjaon suhteen, ja onko esim hallintaoikeutta yms asioita.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että itse en ainakaan tiedä (eikä käsittääkseni sisaruksenikaan) yhtään mitään siitä, mitä vanhempani ovat omaisuudestaan testamenteissaan päättäneet. Ja olen miettinyt, että pitäisikö asiasta kysyä, jotta tietäisi, mitä tulee tapahtumaan (verot yms. asiat). Mutta toisaalta taas, vanhempani eivät ole koskaan itse puhuneet asiasta, ja en sitten tiedä olisiko loukkaavaa kysyä tällaisesta .

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä sitä että lapsille ei kerrota testamentista etukäteen. Normaali asia joka monellakin tavalla perillisiä koskettaa. Jos jotain olennaisia toiveita omaisuuden käsittelyn suhteen on, miksei sitä voi suorasti ja rehellisesti kertoa? Toki testamentti sitten tarvitaan että kuoleman jälkeen asiat on mahdollista mennä niin.

Miksi testamentin sisältö pitäisi kertoa etukäteen? Perinnönjättäjähän voi muuttaa testamenttiaan mielensä mukaan ja aina viimeinen versio on voimassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän