Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei refluksitautiset, mitä ja miten syötte jouluna?

Vierailija
05.12.2022 |

Torttuja tai pipareita en takuulla syö, ne ovat pahimmasta päästä. Pakko syödä pieniä annoksia. Mulla on lääkitys ja nyt on vähän parantunut, mutta vielä tulee ilmapallomahaa ja ruoka tulee ulos röyhtäilyjä jos vähänkin liikkuu syönnin jälkeen. Paino-ongelmia ei ole, mutta toki normaalipainon sisällä voisin olla pari kiloa hoikempi. Jouluruoka, tiedätte varmaan, joilla on sama ongelma, mistä puhun. Kala mulle tuntuu sopivan, mutta mitäs muuta keksin, että kävisi sitten muillekin? En syö punaista lihaa tai maitotuotteita kuin minimaalisesti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea vähän. Annoskoon pienentäminen näyttää olevan tarpeen. Tuli syötyä tuoreeltaan kaksi ensimmäistä joulutorttua ja sehän kostautui heti. Oli niin kivulias olla loppuillan, että muistan sen kyllä jatkossa.

Minulla on lääkitys, mutta ei se auta jos syö liikaa rasvaista.

Mutta en tiedä mikä siinä on, kun omatekoista piparitaikinaa pystyy syömään sellaisenaan ilman haittoja, mutta valmiit piparit korventavat jo pienissä määrin nautittuna.

Vierailija
2/5 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea, mulla on toimiva estolääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi on iän myötä hieman helpottanut. Ei tarvitse enää vetää Somaceja ja sängynpääta ei tarvitse aina korottaa.

Syön ruokaa kohtuudella. Gaviscon on hyvä närästykseen ja sitä otankin monesti suklaan ja piparkakkujen syönnin jälkeen. Todella mausteiset ruuat ja juomat on pahimpia. Siksi en voikaan, esimerkiksi glögiä juoda litratolkulla.

Vierailija
4/5 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkärin määräämää Esomeprazol josta nyt määrätty 3 kk:n kuuri loppui eilen, jatkossa tarvittaessa ja tänään kokeilin etten ota enää. Se auttaa siihen, ettei tule ilmapalloa kun lounaan - kevyen - jälkeen joudun töissä istumaan. Mutta nyt oli kylillä, kun kävin asioilla, pipariglögi-tarjoilua ja hölmö otin - röyh. Ap. 

Vierailija
5/5 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksi on iän myötä hieman helpottanut. Ei tarvitse enää vetää Somaceja ja sängynpääta ei tarvitse aina korottaa.

Syön ruokaa kohtuudella. Gaviscon on hyvä närästykseen ja sitä otankin monesti suklaan ja piparkakkujen syönnin jälkeen. Todella mausteiset ruuat ja juomat on pahimpia. Siksi en voikaan, esimerkiksi glögiä juoda litratolkulla.

Mulla on päinvastoin pahentunut ja taudille otolliset olosuhteet muuttuivat taudiksi muutama vuosi sitten. Somac ei ole tehonnut minulla ollenkaan mihinkään. Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi