Ajankulumiseksi talvella ehdotuksia?
Ei kun oikeesti mun miespuoliselle perheenjäsenelle, joka joutui jäämään sairauseläkkeelle onnettomuuden seurauksena ja liikuntavamma rajoittaa. Kun kokeilin otsikkoa "mitä tek emi istä eläk eläis elle, ne poist ettiin heti, tai en ainakaan löydä. Jos joku löytää, voi linkata.
Kun hän ei katso leffoja, ei erityisemmin pidä romaaneista, asuu maalla ja kaupunkiin on matkaa, ei uskalla liikkua ulkona kun pelkää uutta onnettomuutta, sanaristikot ja sudokut kuulemma on liian vaikeita..urheilua ja maalaistaloista kertovia tositv-juttuja katsoo telkusta ja siinä kaikki mistä tykkää. En asu itse samalla paikkakunnalla, joten en voi olla kuljettelmassa tapahtumiin ja auttamassa jatkuvasti. Hän ei saa ulkopuolista apua, koska on henkisesti virkeä, osaa tiskata ja ottaa lääkkeensä itse. Kaverin kuolema masensi aika pahasti, sellaisen joka kävi usein moikkaamassa.
Mitähän pahaa siinä aloituksessa oli, kun se oli todellinen ja neutraali, pitkä vain, joten jätin tästä nyt paljon pois.. Mulla itsellä ei ole ongelmia, teen kahta työtä ja harrastuksia olisi enemmänkin, jos olisi aikaa.
Kommentit (4)
Innostuisikohan kuitenkin lukemaan jos löytyisi sopiva aihepiiri? Esimerkiksi vanhoista taloista ym. löytynee kyllä kirjallisuutta sekä faktana että fiktiona.
Aiempi aloituksesi on varmaan poistunut otsikoinnin takua, täällä on valitettavasti yksi e lä keläis jankkaaja, joka tekee kuukaudesta toiseen samoja aloituksia ja ketjusi on varmaan sanavalinnan takia poistettu.
Hänen pitää ihan itse ymmärtää se, että nyt pitää keksiä tekemistä.
Joo pitää yrittää jotain kirjoja. Me sukulaiset on tilattu muutama lehti, mutta ne on äkkiä luettu ja kun hän ei ole mikään siisteyden perikuva, liiallisesta lehtimäärästä tulee äkkiä ongelma. Joo tosiaan itsekin hoksasin että se on rahkakyselijä, eli sanaa elä ke läin en ei voi aloitukseen laittaa.
Tietokilpailut on mieluinen, sen unohdin. Haluatko miljonääriksi on ihan lempiohjelma. Hänen kanssaan on nyt opeteltu tietokoneen käyttöä, mutta vähän pelkään että jos oppii nettisurffailun, tulee liiankin riippuvaiseksi. Käytössä on nyt saatu kone ja pieni näyttö, pitäisi päivittää parempaan ja katson jos itse löytäisin hänelle kunnollisen. Kyllä hän koettaa pohtia tekemistä, mutta maalla sitä ei oikein ole. Hänen haaveensa olisi päästä johonkin asuntolaan, missä olisi kavereita ja ohjattua toimintaa, mutta kun on henkisesti liian virkeä vielä ja sitten se talorähjä maalla, tosi vaikea myydä edes tonttia sieltä päin nykyään.
Siellä on kirkonkylällä ollut jotain kerhoja, mutta kun osallistujat on riskiryhmään kuuluvia, ei kerhoja vieläkään ole koronatilanteen vuoksi aktivoitu. Ei hänellä kirkolle pitkä matka olisi ja autokin on, mutta vähän nyt on bensan hinnan vuoksi vähentänyt autoilua.
Koetan ehdottaa että alkaa lukea Päätalot läpi, siinähän sitä riittää tekemistä toviksi.
Up, onko mitään?
Ehdotin lintubongausta ja se kelpasi, mutta ei niitä pihapiirissä niin hirveästi ikkunasta talvella näe, kymmenkunta lajia olen itse bongannut varisten ja harakoiden lisäksi. Kädentaidoiltaan hän on jo ennestään kömpelö ja onnettomuuden jälkeen se vielä vähän paheni. Eli ei mitään nikkarointia voi ehdottaa. Siivoamista olisi, se on nyt parantunut, mutta "ei sitäkään aina jaksa" ja tietysti jotain mielekästä pitäisi keksiä. Juopottelu ei käy, ei kiinnosta häntä ja täällä tietty ehdotetaan sitten h**''ssa käymistä, mutta ei siellä taida olla ja pitäisi lähteä ulos.