Mies uhkailee riidassa erolla
Mies uhkailee riidassa erolla.
Kun kiellän uhkailun niin sanoo vaan et on reilua avoimesti puhua siitä. No mies on puhunut nyt siitä vuoden. Lopetin jossain vaiheessa reagoimasta uhkailuun mitenkään, mutta nyt huomaan et kyllä se hajottaa silti mieltäni.
Olen sanonut useamman kerran rauhallisesti että ole hyvä, en estä. Koskaan en ole hermostunut.
Onko mitään muuta tapaa päästä eroon sietämättömästä tavasta kuin hankkiutua eroon koko ihmisestä?
Kommentit (54)
Niin siis mies tekee samaa mitä naiset tekee jatkuvasti?
Miehille muka tulee sit yllätyksenä se ero vaikka nainen on puhunut siitä jo pitkään.
Tuleeko sulle sit yllätyksenä kun mies ottaa sen eron?
Itselleni asia olisi kerrasta selvä. Missään liitossa ei ole pakko olla, se on täysin vapaaehtoista.
ero riitelevästä akasta kuuluu ottaa. kuka sellaista riidanhaastajaa viitsii elättää.
miehen elinikä on lyhempi kuin naisen. ei sitä lyhyttä elämää kannata tuhlata akan riitelyä kuunnellen.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa erota. Joten ehkä on parempi itse erota. Ei tarvitse kärvistellä enää. Kumpi aloittaa riidat ja miksi? Toimiko keskustelu koskaan. Pariterapeutti?
Mistä erotan et tarkoittaako hän oikeasti?
Hän tietää etten itse halua erota missään tapauksessa.
Te, jotka uhkailette, mutta ette halua erota, mistä teidät tunnistaisi??? Miten teidät saisi hiljaiseksi?? Mikä teitä motivoi uhkailemaan jos ette oikeasti ole halukkaita eroon?
Ap
Mun edellinen ukko uhkasi aina erolla. Asuttiin erillään ja aina kun menin sen luo niin olin tiellä. Lopuksi ilmoitin että haluan erota. Nyt mies vielä kahden vuoden jälkeen itkee netissä kuinka hän on yksinäinen lopun ikää. Tee äijälle ylläri ja eroa. Mä erosin ja paras teko. Ever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa erota. Joten ehkä on parempi itse erota. Ei tarvitse kärvistellä enää. Kumpi aloittaa riidat ja miksi? Toimiko keskustelu koskaan. Pariterapeutti?
Mistä erotan et tarkoittaako hän oikeasti?
Hän tietää etten itse halua erota missään tapauksessa.Te, jotka uhkailette, mutta ette halua erota, mistä teidät tunnistaisi??? Miten teidät saisi hiljaiseksi?? Mikä teitä motivoi uhkailemaan jos ette oikeasti ole halukkaita eroon?
Ap
koitat siis rajojasi. kuinka paljon voit haastaa riita ennen kuin elättäjä lähtee
Mistä syystä sinä koet eroehdotuksen uhkailuksi? Eikö se ole pikemminkin lupaus?
Kun kävin hakemassa tavaroitani silloisen tulevan exän luota, hän selitti, että ei hän tosissaan sitä sanonut, kun käski minun lähteä. Mutta minä hölmö otin tosissani ja lähdin, kun ymmärsin sentään oman onneni.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mies tekee samaa mitä naiset tekee jatkuvasti?
Miehille muka tulee sit yllätyksenä se ero vaikka nainen on puhunut siitä jo pitkään.
Tuleeko sulle sit yllätyksenä kun mies ottaa sen eron?
Ehkä tuossa kävisi samalla tavalla kuin minulle aikanaan, eli mies oli ihmeissään, kun tuli ero yllätyksenä. Miten se voi olla hänelle yllätys, kun itse oli jankannut siitä vuosikausia?
Koita jutella asiasta rauhallisessa hetkessä, ei heti riidan aikana/jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa erota, mutta ei osaa ottaa puheeksi muuten. Tiedän, koska itsekin huonossa suhteessa harrastin samaa. Suhde oli haalea ja puoliso tykkäsi vaan hyödyntää taloudellisesti. Onneksi hän haksahti vieraisiin sänkyihin ja jäi siitä kiinni, jolloin sitten ero oli ainoa vaihtoehto. Nyt olen eronnut ja todella helpottunut ja onnellinen.
Kyse ei kuitenkaan varmasti ole tästä, vaikka asia tapahtui sinulle. Itse olen uhkaillut erolla nuorena ja mitään luettelemiasia asioita ei ollut tapahtunut. Olin epävarma ja epäkypsä.
turha riidan aiheuttama uhkailu loppuu, kun sanoo että mennään tuomarille tekemään paperit, tilaatko sinä ajan vai hoidanko minä.
Vierailija kirjoitti:
Tee äijälle ylläri ja ja laita itse ero vireille.
Totta! Tuo uhkailu on henkistä väkivaltaa! Kerää kimpsusi ja katoa aamunkoittoon!
Miksi kiusaat itseäsi.
Tuollaisilla uhkailijoilla on usein itsellä traumaattinen tausta, hylätyksitulemisen lukko.
Alkoholistivanhemmat esim ja sitä kautta hyvin turvaton lapsuus.
Minä uhkailin kumppaniani erolla riitojen ja erimielisyyksien yhteydessä, vaikka en oikeasti todellakaan halunnut erota. Minulla on vahva hylätyksi tulemisen pelko ja koin turvallisemmaksi uhata itse jättää ennen kuin minut jätetään ja hylätään. Eron esiin nostaminen jotenkin helpotti sitä ahdistusta siitä, että suhde ei toimikaan ja kumppani jättäisi minut
Tätä jatkui jonkun aikaa, kunnes kumppani kyllästyi ja kerran erouhkailuni jälkeen sanoi, että erotaan sitten ja alkoi tosissaan pakata tavaroitaan. Emme eronneet mutta tuosta alkoi isompi parisuhdekriisi, jonka aikana tajusin omat vääristyneet käytösmallini. Onnistuin muuttamaan käytöstäni ja olemme nyt onnellisesti yhdessä. Kriisi oli kuitenkin molemmille henkisesti todella kuluttava, joten olisin mieluummin hoitanut nämä asiat terapiassa (yksin tai yhdessä) ennen kuin tilanne pääsi noin pahaksi.
Tuollaisen käytöksen taustalla voi olla monia syitä. Joko haluaa oikeasti erota, mutta ei osaa tehdä lopullista päätöstä tai tuntee olonsa niin epätoivoiseksi haasteidenne kanssa että yrittää herätellä sinua tajuamaan että jos jokin ei muutu niin ero on edessä tai kokee hylätyksi tulemisen pelkoa tai ahdistuneisuutta ja helpottaa sitä tälläisella käytöksellä. Tai sitten saattaa olla toksinen ihminen, joka haluaa käyttää henkistä väkivaltaa sinuun, jotta saisi sidottua sinut itseensä tiukemmin pitämällä sinua epävarmuudessa.
Voisitko jutella kumppanisi kanssa kun on rauhallinen ja mukava hetki ja kysellä, pohtiiko hän oikeasti eroamista vai onko taustalla muita syitä ja pelkoja. Kertoa hänelle, kuinka pahalta sinusta tuntuu ja kuinka et pysty enää luottamaan ja rakentamaan elämää yhdessä rauhallisin mielin. Ja ehdottaisit hänelle että menisitte terapiaan käsittelemään näitä asioita.
Ap siis odottaa että mies panee eron vireille. Kyllä ap:n elintaso silloinkin laskee. Itsekunnioituksesta ei vaan ole sitten jäljellä mitään. Jos toinen haluaa erota mutta toinen ei, kumman ehdoilla mennään? Oletko sinä ap liitossasi vain siksi että mies on hyvätuloinen? Annat kohdella itseäsi noin. Mitä mies menettäisi jos lähtisit?
Vierailija kirjoitti:
Ap siis odottaa että mies panee eron vireille. Kyllä ap:n elintaso silloinkin laskee. Itsekunnioituksesta ei vaan ole sitten jäljellä mitään. Jos toinen haluaa erota mutta toinen ei, kumman ehdoilla mennään? Oletko sinä ap liitossasi vain siksi että mies on hyvätuloinen? Annat kohdella itseäsi noin. Mitä mies menettäisi jos lähtisit?
Miksi jankkaat jostain rahoista viesti toisensa perään? Anna meidän keskustella rauhassa.
Minä tein tätä. En joka riidan aikana, vaan silloin kun minut ajettiin nurkkaan, hyökkäsin ja huusin haluavani eron.
Suhde oli huono, siinä oli monta asiaa tosi pielessä. En silti ehkä oikeasti
halunnut erota, halusin muutosta asioihin.
Olisi pitänyt osata keskustella järkevästi. Puhua puhua ja puhua.
Nykyään olemme eronneet. Varmasti kaikille parempi niin, kuten sanoin suhteessa oli paljon huonoja asioita.
Jatkossa, jos ikinä milloinkaan parisuhteeseen päädyn, en aio erolla uhkailla, vaan puhua asioista järkevämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi millään, mies on varakas ja elintasoni tippuisi.
Ao
Ootko fiftari? Jumalauta nytten. Ala tienaa rahaa Torin, Facen ja Care.com välityksellä. Ilmoita tekeväs kevyitä sekä suuria siivouksia. Asiakkaiden vakiintuessa perusta verkkokauppa mistä saa tilata siivouspaketin. Kulje alkuun julkisilla. Pyydä asiakasta hankkimaan välineet. Matkakulut lisätään palkkaan. Pyydä maksu ennakkoon.
Tuo "Ao" ei ollut minä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävä vaan, että tää on just se mitä se ukko toivoo.. on sen verran munaton tapaus, että ei saa eroakaan itse liikkeelle vaan tarvitsee siihen(kin) naisen.
"Eikä hän tietenkään halunnut oikeasti erota."
Miksi sanot näin?
Ap