Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN PERJANTAI

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lähestulkoon tehty synttärisiivous - eikä edelleenkään supistele - ehkä kerran voi sanoa mahan kovettuneen ;)

Eilen oli neuvola, kaikki kunnossa. Terkku sanoi, et aavistuksen olis jo laskeutunu - ehkä siis toivoa on ;) Esikoinen syntyi viikolla 41+6 ja kuopus viikolla 40+5, joten kyllähän tuolla laskulla viel vietetään vauvatonta aikaa tässäkin talossa..... Eikä nyt ainakaan tänään eikä huomenna tarviis alkaa tulemaan, kun on nuo kuopuksen synttärikemut huomenna.......

G: nimet on kummallekin. Tosin tytölle etunimi vaihtui siitä, mikä laitettiin siihen laitokselle vietyyn paperiin....

Nyt taidan lähteä laittamaan ruokaa, et jaksan viel vähän jatkaa tätä siivousta. Päikkäreitten jälkeen laitan sit täyskäripohjan uuniin ja paistan lohipasteijat.

--Mirpa ja masukki 38+1--

Vierailija
42/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit esikoisen syntymäajankohdasta: syntyi rv 39+5 joten päästiin hiukkasen ennen laskettua aikaa tositoimiin. Edellisenä aamuna oli neuvola ja siellä terveydenhoitaja sanoi, että ei kyllä ole mitään merkkejä siitä että tämä vauva vielä pariin viikkoon täältä syntyisi. Vauva oli tosi ylhäällä (kuten tämäkin). Lisäksi vielä teki käsikopelolla sellaisen arvion että kyllä tämä jo noin 4 kg painaa. Olin tietysti aivan järkyttynyt kun pituuttakin minulla on vain 152 cm enkä ollut ajatellut että vauvasta nyt mitään 4-5 kg tulisi. No eihän se ollutkaan vaan 3,2 kg kun syntyi. Ei siis kannata aina välttämättä kuunnella noita neuvolatätejä jokainen synnytys on omanlaisensa ja tapahtuu silloin kun on tapahtuakseen. Siskolla esikoinen syntyi viikoilla 38+5 sisätutkimuksen jälkeen vesien menolla. Kaksi muuta ovat menneet reilusti yli ja kolmas jouduttiin käynnistelemäänkin yli kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen.

Rinnuli rv 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se Piparminttu, joka kyseli esikoisen syntymäajankohtaa? Joka tapauksessa: itselläni esikoinen syntyi rv 40+2. Joten ei tuo paljoa yli menny lasketusta ajasta. Ei se reilu ylimeno taida olla kiinni siitä onko ensisynnyttäjä vai ei. Meidän terkka sanoi, että yliaikaisuudesta puhutaan nykyään vasta jos ei ole rv42 mennessä syntynyt. Eli normaalia on se rv 38-42 välillä syntyminen.

MINEA75 rv 37+5

Vierailija
44/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku prinsessa syntyi tiistaina 7.11 klo 16.37 3060g ja 49cm pipa 33.5

Tänään kotiuduttiin ja prinsessa tuhisee kopassaan tyytyväisenä =o) isoveljien ihmetellessä vieressä =o)

Tsemppiä kaikille synnyttämään lähtijöille!!!!

Vierailija
45/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä uusia murusia putkahtelee maailmaan. :)

Täällä vielä kärvistellään, viime yö oli täyttä tuskaa. Supistuksissa alkaa olemaan kunnolla potkua, muttei kuitenkaan tarpeeksi... Alkaa vain jo olemaan niin väsynyt tähän odottamiseen. Tämä on juuri SITÄ odottamista... Tähän asti aika on mennyt edes suht nopeasti, nyt päivät matelee.

Tsemppiä kaikille ja supistuksia niitä toivoville!

CC 37+6.

Ps. Huomenna shoppailemaan, jospa rahan kulutus ja käveleskely kaupungilla saisi supistuksia aikaiseksi. ;)

Vierailija
46/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Bubblesille ja Masuapinalle pojista sekä ilta_tähdelle tytöstä!!

Kyllä niitä marrasmuruja nyt putkahtelee oikein urakalla!

Samoin voimia Jaasalle ja Silveriinalle, ilmeisesti lähtivät nyytin nouto keikalle.. ;)

Ihanan pitkiä pinoja taas, mahtava lukea.

Haluan yhtyä annitannin kommenttiin, mulle alkais kans pikkuhiljaa riittämään tämä raskaus.. Johan se on koettu ja nähty, voisin alkaa jo tutustumaan siihen kaveriin. Ties millainen persoona sieltä sitten tuleekaan..

Tänään käyty taas äippäpolilla näytillä. Hyvin menee, 2700 g, kiinni on ja pysyy mut ilmeisesti olisi vaavi laskeutunut jo hyvin.. (ota nyt siitä lääkärin puheesta selvää kun puhu niin pirhanan hiljaa!) Lapsivettä on edelleen vähän, mutta toistaiseksi riittävästi. Sain uuden ajan lasketulle päivälle (eli 22.) että tarkastetaan silloin tilanne uudestaan jos ei aikaisemmin lähde tulemaan. Yliajalle ei ilmeisesti tarvitsisi mennä, että käynnistäisivät sitten. kai.. toivottavasti..Eiliset ässät eivät ole saaneet mitään muuta aikaiseksi kuin nyt niitä " sukkapuikkovihlaisuja" .. ärsyttävää..

G: Meillä on jo hetken ollut nimet molemmille selvillä, mutta en nyt sitten tiedä kuinka käy kun miehen sisko ehti ensin ja antoi pojalleen yhdeksi nimeksi sen meidän valitseman toisen nimen.. Itsestä tuntuisi kovin tyhmältä antaa samaa nimeä serkuksille vaikka se ei ole kummallakaan ensimmäisenä nimenä. Mitäs mieltä olette, voiko antaa, koska nimi on kuitenkin todella vahvana heidän suvussaan, ja sitä on ennenkin annettu jopa veljeksille?

Ja sit mulla on alkanut kuulumaan tuolta masusta sellaista *rips*-ääntä, kauhea tunne! ihan niinkuin se paukuttelis kalvoja tai repis kynsillä napanuoraa.. hyi, oikein menee aina kanalihalle kun sen kuulee. Tuntuu myös et tuntisin sen, mut taitaa olla vain mun mielikuvitusta. ;)

noh, ehkä välillä taas vuoroa muille, hyviä viikonloppuja!! Kaikille kovasti onnea, jotka päättävät lähteä nyytin hakuun! :)

Mekku ja Beebe 38+2

Vierailija
47/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kaikille.

Olen tosi väsynyt ja masu painaa ainakin tonnin ja vauva änkee ja punkee joka puolelle. Huh huh. Supistuksia ei mun mielestä ole paljon, silloin tällöin vain puristaa. Vielä 6 yötä sektioon. Jospa huomenna olis parempi

päivä.

Naksis 38+2

Vierailija
48/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään ne vkot täälläkin vaihtuivat sitten ja todellakin saisi tulla jos on tullakseen, tosin ens vko on vaan sen verran kiireinen että saisi toisaalta vielä pysytellä tuolla sisällä torstaihin asti, sit on taas mun puoleltani lupa syntyä =D

Tänään kävästiin esikoisen kanssa vähän shoppailemassa, isukille isänpvälahja, tosin olin isännälle sanonut että mitään hän ei saa, mutta minkäs voit että jotain löyty, kallis toki oli mutta ei se haittaa, ostin kultaiset roikkuvat leijonakorvikset, tosin eihän mies tartte kun yhden korviksen muttakun ei myydä kun kahden pakkauksessa, hintaa huimat 91¿, tosin sain hiukka alennusta, samalla reissulla sain vihdoin varattua ja laitettua vihkisormukseni kaiverrukseen, tänään muutenkin ollut aivan uskomaton pvä, ois varmaan pitäny vielä ostaa ässäarpa kun muutenkin tänään peleistä tullut voitettua ja kaikki lasku-asiat alkaa olemaan kunnossa joka todellakin yllättää täällä.

Tänään sain vielä aamulla nukkua pitkään ja niin saan huomennakin, mies saa sitten nauttia sunnuntaina pitkät unet ja saa varmaan aamupalan vuoteeseen, kakkuaineetkin kun tuli tänään muistettua kaupasta ja huomenna pitäs sitten sellanenkin väsätä valmiiks, sunnuntaina kun tulee noita vieraita käväsemään, mies on sopivasti tänään saanut jotain siivottua, huomenna sitten siivotaan loppuun yhdessä sillon kun lapset päiväunillaan.

(.) supistuksia tulee aika säännöllisesti, tosin ei vieläkään niin että pitäisi sairaalaan soittaa, nukkumisasentoja alkaa olee vaikea löytää, muutaman kerran yössä pitää herätä joko veskiin tai sitten asennon vaihtoon ja sitten lapset vielä herättävät viimestään aamu 6:lta.

Väsymys alkaa siis täällä olemaan melkoinen mutta pakko vaan koittaa jaksaa olla, tiedän todellakin miltä pidemmällä olijoista tuntuu, tää on eka raskaus jossa olen jo näillä vkoilla aivan kypsä odotteluun.

Sitten ne Gallupit joihin en ole vastannut: eli ekana vauvan nimi, meillä molemmille sukupuolille nimi on valmiiksi päätettynä, itse asiassa tytölle nimi päätettiin pari pvää sitten valmiiksi, pojalla on ollut nimi jo kauemmin valmiina.

Sitten toinen gallup oli se että vkolla esikoinen on syntynyt, meillä 39+5 eli aika täsmällinen typy oli, toinen tuli sitten vkolla 40+6, saas nähdä miten tän kolmannen kanssa käy, nopeaa synnytystä odotetaan kyllä tulevaksi, tyttöä tein 14,5h ja poikaa n.5h (tyttö 2935g, poika 4600g)

Pitäskö pistää yksi Gallup vielä isänpäivän kunniaksi pystyyn: eli oletteko harkinneet mitä ruokaa sunnuntaiksi? vai menettekö ravintolaan?

Meillä tehdään naudan sisäfileestä, hillosipulista, herkkusienistä, kevytkermasta ja creme fracesta erinomainen kastike jonka lisäksi tarjoillaan perunamuussia

JEE rv 37!!!!!! (tarpeelliset vkot Haikaranpesään saavutettu)

Vierailija
49/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille uusimmillekin vauvauutiset kertoneille!!!!

Ihan itkettää kun ajattelen tuota isänpäivää...mihinkään ostoksille en ole enää aikoihin päässyt...painaa tuo vauva niin kipeästi alas.

No, olen toki miehelle sanonut,että ei odottele ihmeempiä.Onneksi lapset ovat kuitenkin askarrelleet huolella kortit äidin avustuksella.

Voi kun pääsisikin pikku,pikku shoppailulle.Voisi piristää kummasti.

Täytyisi vaan olla pyörätuoli ja kuljettaja.

Ruokapuolikin jää nyt miehen harteille...tai ehkä ollaan synnyttämässä.

No, mies on kyllä taitava ja innokas kokki,että varmaan mielellään laittelee.En pysty enää seisomaan yhtäjaksoisesti 10 minuuttia kauempaa,että taitaa kotihommelit olla meikäläiseltä synnytykseen asti tehty.

Kivasti taas ollut supistuksia,mutta aina laantuvat joten en niin hirveästi innostu supistusryppään tullessa.

Toivottavasti nämä supistukset ovat edes pehmittäneet paikkoja jottei ihan turhasta kivusta ole kärsinyt.

Maanantaiksi sain synnytyssairaalaan sen poliklinikka ajan.Jos saisi vaikka kokoarvion...

Mentävä taas kylkiasentoon välillä kun istuminenkin painaa.

Hitsi jos en koneellekaan kohta pääse =)

Tuijottelen sitten seinää ja odottelen supistuksia JEE! Tätä olotilaa.

Vierailija
50/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja oli se 41 .

Vierailija
51/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla Salossa myös? Jos näin oli niin sitten olimme samaan aikaan synnärillä, kun poju syntyi maanantaina ja eilen kotiuduttiin. Masuapina.

Vierailija
52/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä supistellu tiuhaankin, mut sit taas ollu taukoa.

Kävin sairaalassakin katsomassa ystävääni ja ihan täyttä on ainakin Taysissa et joutui kotiin vaikkei imetys ollut vielä lähteny kunnolla käyntiin. Mut halus myös itse koska lapsia odottamassa kotona kaksi. Voi että oli suloinen vauva

. Huomenna mulla ei ole lapsenvahtia 3-v ja mies koulutuksessa. Klo 16.oo san lapsenvahdin, mitähän sitä tekee oikein jos alkaa aamusta tulemaan...

Mut odotuksia kaikille!

Vierailija
53/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan Salossa olin huoneessa 6 =o)

Vierailija
54/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille tasapuolisesti!!!

Ja moni oli myös lähtenyt synnyttämään, tsemppiä, tsemppiä!!

Täällä ei kummempaa, ei supistele laisinkaan ym. Anoppilassa käytiin saunassa. Flunssa on edelleen ja oikea korva taitaa olla nyt tulehtunut kun on kipeä. Maanantaina on neuvola, pitää pyytää korvaan katsomaan jos ei ole helpottanut. En enää yhtään ihmettele miksi lapset itkee niin kovin kun on korvatulehdus... kurjan tuntuista! Mulle on meinaan eka kerta, jos tää nyt on sitä, mutten muuta keksi.

Meillä esikoinen on synytynyt rv 39+1, kakkonen rv40+1 (käynnistettynä) ja kolmas rv 41+3... eli raskaudet vaan pitenee. Nyt mennään varmaan viikolle 42 asti :X

äitikki rv37+5

Vierailija
55/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kone ollut rikki vissiin jo viikon päivät.

No kaverini kävikin teile kertomassa vauvauutiseni = ).

Kaikki ei kuitenkaan mennyt kuten piti...

Eli maanantain supisteli ja illalla puoli yhdentoista aikan lähdettiin sairaalaan. Poika syntyi pelkän ilokasun turvin 23:26. Painoa 3620g ja pituutta 51,5cm. Lapsivesi oli vihreää ja napanuora kerran kaulan ympäri. Meni hetkeksi kaappiin ottamaan happea. Siitä normaalisti päästiin yöllä osastolle ja elettiin melkein kaksi vuorokautta normalia lapsivuodeaikaa.

Keskiviikkona pojan vointi huononi ja hengitys vaikeutui. Huomasin itsekin ja työvuorossa oleva kätilö myös. Lastenlääkäri tutki pojan ja heräsi epäilys infektiosta. Poika kaappiin ja keskolaan. Tilanne rauhoittui. Yöllä olin lypsämässä, kun lääkäri tuli kertomaan, että tilanne on huonontunut. Ultraäänessä löytyi mahdollinen sydänvika. Poika lähti samantien ambulanssilla Lastenkilinikalle. Minä kotiuduin myös samantien ja lähdettiin perässä Hesaan.

Diagnoosi: Kammionväliseinän aukko ja aortankaarenkatkos.

Poika oli jo tuolloin kytketty hengityskoneeseen ja lääkitys aloitettu. Tänään leikattiin pikkumies ja kaikki meni suunnitelmien mukaan. Nyt ei muuta kuin odotellaan. Me asutaan Ronald Mac Donald Säätiön talossa ja sairaalassa menee ehkä kuukauden päivät.

Effica ja Remu kohta 4 päivää

Vierailija
56/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti leikkaus onnistuu. Onneksi huomattiin noin varhasessa vaiheessa. Suomessa on tosi hyvät nämä sydänlääkärit.

Toivotan kaikkea hyvää teidän Perheelle ja pikku Remulle!

Oma napa: Laitoin miehen nyt nukkuun. Supistelee aikalailla tuonne selkäpuolelle ja potkut on valtavia. Toisaalta toivosin et sais nukkua aamuun ja lähtö tulis vasta sitten...

Jos mua ei näy huomenna ollaan lähetty, muuten tulen taas pinoutumaan!