Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN PERJANTAI

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa itsekin pois täältä odottajien palstalta....rv 41

Vierailija
22/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnitteluhalaukset :)

Nimi-G: Meillä olis pojalle nimi valmiina ja ollaankin melko varmoja että poika olis tulossa kun sellasta tietoa lääkäri rakenneultrassa aikoinaan antoi (ja sanoi että ois aika varmana siitä).

Joten tytön nimeä ei oo vielä keksittynä, mutta tokihan sellanen keksitään jos sieltä tyttö tulla tupsahtaakin :)

Voi voi... tuntuupas että melkein kaikilla muilla on jo tosi lupaavasti suppareita alkanu olemaan (että lähtö voi tulla minä hetkenä hyvänsä) tai sitten sovittuna jo käynnistys tai sektio...

Mutta vaan kun ei täällä vielä :( Tokihan suppareita välillä on, mutta jotenki vaikeeta kuvitella että tulis lähtö synnyttämään ihan lähiaikoina.

Kohta käy niin että alkaa olla jo vauva-puolella enemmän marraskuisia kun täällä oottelemassa :) Sehän on kyllä ihanaa! Mutta meijän jäljellä olevien täytyy sitte vaan yrittää pitää ahkerasti pinoa pystyssä. Siinä saa sopivasti sellasta vertaistukea kun lukee muiden juttua jos itestä tuntuu että ei millään jaksais enää ootella... Saa onneks huomata, ettei ihan yksin oo vaan täällä on sisaria samassa tilanteessa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis viikot on 38+6 eli vihdoin huomenna on sitten 39 viikkoa kasassa...

Olikohan se Kanelisokeri kun oottelee ihan samoilla päivillä?

Vierailija
24/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa, kaikki oli normaalisti, paineet122/71, paino ei lisääntyny, sydänäänet hyvät, sf-mitta 31 eli ei ole kasvanu enää vauva laskeutunut. Terppari leikillään totesi että ota kaikki keinot käyttöön että pääset synnyttään viikonloppuna tai alkuviikosta että hän pääsee sitten kotikäynnille, koska myöhemmin on kuulemma tiukkaa löytää kotikäynnille aikaa. Ilomielinhän lähtisin synnytään vaikka heti mutta ei. Viimeyönä oli kyllä taas lupaava supsistus jota kesti varmaan yli minuutin niin tuntu pitkältä ajalta, mutta seuraavia ei sitten tullutkaan joten se siitä. Itse veikkasin että vauva syntyy 10 päivä mutta täytyy todella tapahtua ihmeitä jos tämän vuorokauden aikana jotain tapahtuu.

Nimi on pojalle ehkä valmiina mutta tytön nimeä ei olla ajateltu koska ultran mukaan poika olis tulossa, mutta jotenkin mulla epäilyttää että onko sittenkin tyttö.

Ristiäisiä kaavailtiin aluksi joulukuun loppuun että isovanhemmatkin pääsis kaukaa tulemaan kun ovat lomalla mutta en tiedä sitten meneekö kuitenkin tammikuun puolelle ne juhlat. Kunhan nyt ensin syntyis tää nyytti.

mariia75 39+0

Vierailija
25/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiks, on ollut Bubblesilla nopsaa toimintaa! Onnea kovasti, piina päättyi ja tuloksena potra poika!

Piparmintun kanssa mennään ihan samoilla viikoilla....jänskättää ihan hirveästi, tuleeko tässä viikonloppuna lähtö :-) Toivottavasti tulee, sillä ei tekisi mieli yhtään mennä ronkittavaksi sinne TAYSiin maanantaina...Jollei eräpäivä tule ennen sitä, se tulee varmasti seurauksena siitä ronkkimisesta sitten.

... aamuiset supparit jäivät jomotukseen ja siihen yhteen tujakkaan...niin, että mitähän sitä nyt oikein keksisi, jotta saisi kunnon supparit alkamaan? Harmi, etten ylety itse hieromaan noita akupisteitä...on niin paljon masua edessä ja vauva alhaalla...

Kanelisokeri

Vierailija
26/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teille jotka ette oota esikoistanne tai ootte nyt jo saanu tässä marraskuussa esikoisenne.

Millä viikoilla esikoisenne on syntynyt? Kun tuli sellanen mieleen, että ainaki täällä meijän neuvolassa se terkkari korostaa joka kerta sitä että ekakertalaisella menee lähes tulkoon aina yli lasketun ajan ja kannattaa varautua siihen että menee lähelle 42 viikkoa...

Joten tähän on siis varauduttu... tai ainakin yritetty asennoitua että niin voi käydä ;) Mutta on kai sentään jollain esikoinen syntyny ihan lasketun ajan tietämillä/vähän ennen/ihan vähän vaan sen jälkeen? :)

Mielenkiinnosta vaan kyselen kun toi terveydenhoitaja on jotenki NIIN varman tuntunen että kaikilla ekakertalaisilla se menee REILUSTI yli lasketun ajan.

Vierailija
27/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen neuvola, sain verenpainelääkityksen jatkuvasti kohollaan olevien arvojen takia. hemppa oli ennätykselliset 153!! Tosin ei ole laskenut 138 alle koko aikana. Kävin myös verikokeessa, jossa otettiin maksa-arvot kutinan vuoksi, pitäis saada tänään tuloksia. Sf-mitta oli pysynyt samana 2 viikkoa eli 35, mikä on ihan ymmärrettävää kun lapsi on laskeutunut jo aika alas.

Mullahan on ollut jo 1,5 vk kohdunkaula kadonnu ja ainakin sen 2 cm auki, et olis kiva tietää onko muuta tapahtunut. Supistuksia on tullut pari, tosi lieviä. Eilen lorahti housuun jotain 1/4 dl verran, liekö ollut sitten tulppaa vai vettä. Muuta ei ole tapahtunut.

Susa-Juulia ja Viuhti 38+5

Vierailija
28/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi uskoa että nyt on mun laskettu aika. synnytystä on ooteltu jo ihan malttamattomana.

just lääkärissä kävin ja paineet oli noussu taas ja eka kertaa oli valkuainen haalealla plussalla, turvotusta ollut jo, mut ei ikinä vielä tota valkuaista. no toivotaan että enteilisi synnytystä.pitää kotona mittailla niitä paineita ja lähteä jos menee yli raja-arvojen.

ja meidän vauva on muutenkin tosi hiljainen ja pitää lähteä sittenkin jos ei tule tarvittava määrä liikkeitä.lapsivettä oli myös vain kohtalainen määrä.kohdunkaulalla sellainen tilanne että pehmeetä on ja sentti aukikin kaulaa pari senttiä.

tuli supistuksiakin muutamia tuolla reissulla ja ei ne satu mulla kyllä oikeastaan mutta aina välillä tuntu sanovan että nyt on supistus päällä.sit välillä tunsin että selkää vihloo ja samalla maha kovettui. on ne jo niitä oikeanlaisia mut koskis enemmän ni vois olla varma että vois kellottaa.tuota samaa selkäkipua ollut monena yönä ja vessassa saanut myös juosta.mut ei ne oo sellasia et vois kellottaa tai et sattus oikeesti tosi kovaa.mut vissiin kuitenkin oikeanlaisia jo.

tuosta vauvan koosta mä olen ollut huolissani että onko miten kauheesti kasvanut kun vk 35+6 oli jo 2,9-3 kg ja voi tulla 300 g /viikko lisää. mut nyt ultrasi ja sai 3,3kg, onhan siinä pieni mittavirhe vaara ja voi olla jo vähän isompi.mut kuitenkin alle 4 kiloa ni se tuntuu jo ihan hyvältä kun sitä pelkäsin et jos on kasvanut jo sinne asti. kuulema voi vaikuttaa tuo että verenpaine on noussut ni vauva ei sit ole kasvanut enää niin kauheaa vauhtia. no ihan kiva jos se olisi se n.3.5kg.

huh tulipa tekstiä.minua se jäi vaivaamaan että kun lääkäri sanoi että jos vedet menee ni pitää lähteä makuulla eli ambulanssilla ku ne paineet nousseet.enpä ollut tuota tiennyt.mutta on se varmaan sit mentävä.ku matkaa 90km.

kyllähän tuon isänpäivälahjan tosiaan haluaisi.alkaa kyllä jo vähän jännittää!

ellu ja masukki rv 40+0!!!

Vierailija
29/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni syntymä käynnistettiin 42+1 koska mitään ei tapahtunut.Tyttö syntyi pari päivää myöhemmin.

Minulla kaikki menneet yli, toinen syntyi 41+0, kolmas 41+6 ja neljäs 41+3.. Kolmas ja neljäs ovat sentään syntyneet itsestään ilman käynnistystä :)

Toivottavasti sinulla ei mene yhtä pitkään!

Vierailija
30/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta esikoisen syntymästä....

Meillä esikoinen syntyi 3 viikkoa etuajassa ihan normaalein supistuksin käynnistyi ja lapsi oli yli 3kg ja kaikki hyvin.

Toinen syntyi päivää ennen laskettua aikaa...nyt kolmannen kanssa mennään viikkoa 41.

Kyllähän yleisesti puhutaan,että eka voipi odotuttaa itseään,mutta meillä nyt vähän väärinpäin.Katsotaan vieläkö viikolla 42 täällä odottajissa keikun.

Täytyypä kurkata onko lokakuisissa vielä montaa.

Vierailija
31/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen painoi raskausviikoista huolimatta 3550g joten vaikka viikkoja on reilusti niin vauvasta ei aina kasva jättiläistä!

Vierailija
32/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää!

Täällähän on ahkeraa kirjoittajaa tänään taas :-)

Itsellä olis laskettu päivä huomenna, mutta eipä tunnu siltä että tulis. Suppareita on ollu jo pari viikkoa aina iltaisin, mutta vaikkei kokemusta synnytyksistä vielä olekaan, niin kertaakaan ei ole ollut sellainen olo että pitäis ruveta kellottamaan /harkitsemaan synnärille lähtöä.

Toissailtana sain jo itkuraivareita, ja olin NIIN kyllästynyt raskauteen, sen vatvomiseen ja tähän oloon, että aloin olla jo masulle vihainen... Eilen sitten silittelin vatsaa ja pyysin itku silmässä anteeksi vauvalta... On tässä miehelläkin kestämistä kun yrittää pysyä mielentiloissa kärryillä.

Tsemppiä, tsemppiä...

Anyara rv 39+6

Vierailija
33/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on eka yö takana :) ja koko perhe yhä hengissä :) kyllä jännitti!

sairaalassa neuvottiin pitämään 3h syöttö välit, niitä noudatettiin.

päivän g: synnytys tapahtui viikoilla 40+2, mikä on käsittääkseni hyvin yleinen ajankohta synnyttää?

bubbles paljon onnea!!! toivon kaikille paljon supistuksia!! :)

Salsa- ja Helmi 5,5 vrk

(ootellaan)

Vierailija
34/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu siltä että tämä kolmonen tekee kuten kuopus ja syntyy laskettuna päivänä... Koko yön tuli aiven karseeta limatulppaa ( se laatu ja se MÄÄRÄ..) ja nyt on tunnin ajan tullut suppareita 5-10 min välein. Mutta ne eivät ole ihan tarpeeksi kipeitä, vähän epäilyttää jos ne vielä lopahtavat... katselen vielä tilannetta... aamulla sanoin miehelle jo töihin lähtiessä että tänään voi tulla lähtö...

Kuopuksesta ehdin olla sairaalassa vain 2.5 tuntia ennenkuin syntyi, joten kai pitäisi varmuuden vuoksi lähteä mieluummin turhaan vähän liian aikaisin kuin katsella liian pitkään....

Sain äitipoliajan maanantaille (minun pito ruinata sitä käynnistystä vauvan suuren koon vuoksi siellä) mutta ihanaa jos tämä nyt itsestään tulisi ennen sitä!

Mari 40+0

Vierailija
35/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi viikolla 40+0, tismalleen laskettuna päivänä siis. Synnytys käynnistyi vesien menolla.

Kuopus meni yli, tai siis en tiedä menikö yli ja kuinka paljon, kun ei hedelmöittymisajankohdastakaan voinut olla satavarma (kuukautiset eivät olleet vielä alkaneet kun odotin jo tuota kakkosta), virallisissa papereissa lukee, että poika syntyi viikoilla 41+4. Minulla oli ultrien mukaan 4 eri laskettua aikaa, joista yksi meni kolme päivää pieleen (eka ultra), muut reilusti.

Tästä kolmannesta en sitten mene vannomaan kahden noinkin erilaisen kokemuksen jälkeen, että milloin käynnistyy. Synnytyksen merkit verrattuina edellisiin, ovat olleet jo paljon kauemmin ja varhemmin olemassa...saa nähdä meneekö yli, vai tuleeko ajallaan...

Mielestäni on aivan turhaa yleistämistä, että ensimmäinen lapsi menisi aina yli lasketun ajan, kun ei se todellakaan mene yleisesti ottaen niin...

Kanelisokeri 38+6

Vierailija
36/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua mietityttää kans toi että kun kaikki vanhemmat ihmiset on sanonu mulle että esikoinen vois just syntyä aiemmin...eli ennen laskettua aikaa.

neuvolassa en ole asiaa kysellyt, mutta jus se että nykyään kun ollaan 20-30 viikolla niin tarkkoja niiden supistelujen takia ettei synny ennen aikojaan ja laitetaan lepoon äiti. mullakin oli tulehduksia ja olin niiden aiheuttamien supistusten takia levossa. ni sit vaikka tulehdukset on pois ni normaalielämään ei saa palata ku vasta vk 34 ettei ala supistella ennen aikojaan. no eihän ennen aikaan ole tällaisia tulehduksia havaittu ja suppareita on saanut olla ja silloin ei ole varmaan mennyt niin helposti sitten yli ajan. mut oisko se että nykyään on elintaso niin korkea ja äidit " voivat hyvin" ja saavat heti hoitoa pieneenkin asiaan niin mikään ei sitten aja vauvaa ulos mahasta. tosin onhan ennenaikaisuuttakin nykyään tosi paljon ja puhutaan siitä että mistä se sitten johtuu ja pelataan varman päälle aina ja laitetaan äiti lepoon, ni niinhän siinä sitten käy että yli taitaa mennä monella joka silloin on levännyt.vaikka en toki itse olisi lepoa väliin jättänyt.toki ajattelin että vauvalla parempi mahassa ja lepäsin.

no näistä voi ajatella mitä itse haluaa, mut näin mä olen asiaa pohtinut.ja vaikka monia merkkejä täälläkin ollut että syntyisi vauva niin tässä sitä vaan ollaan. limatulppaakin tullut jo eka kerran viikolla 35 ja siitä aina viikonvälein. että sekin on ihan palturia että 2 viikkoa tulpasta alkais synnytys.

no jospa tästä kohta pääsis lähtee vauvan hakuun.

Vierailija
37/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojumme päätti syntyä maailmaan 6.11. Yöllä puoli kaksi heräsin lapsiveden lorahdukseen ja noin puoli kolme olimme synnärillä miehen kanssa. Mietoja supistuksia noin viiteen asti ja sitten hieman tujumpia. Altaassa olin reilun parituntia ja aamupäivällä poika suoraan sanottuna humpsahti kätilön syliin neljällä ponnistuksella.

Eilen pääsimme vihdoin kotiin, Veetillä oli bilirubiiniarvot jokseenkin koholla ja eilen vielä jännitettiin joutuuko valohoitoon. Arvot olivat onneksi lähteneet jyrkkään laskuun ja nyt eka yö kotona takana. Pojasta tuli siis Veeti ja toinen nimi Werner miehen papan mukaan. Veeti on muutenkin miehen " päättämä" nimi - ollut vuosia hänen top-listassaan ja nimi passaa myös minulle loistvavasti :)

Laitan tarkemman synnytyskertomuksen kohta synnytys-sivuille.

Tsemppiä ja jaksuja vielä masun kanssa eleleville.

Onnesta soikeana,

Masuapina

Vierailija
38/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähintäänkin siedettävältä tuo sinun synnytyksesi :)

Vierailija
39/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin elokuun tauon jälkeen petihommat käyttöön siitä asti (aamu 6.30) supistellu. Oli 8.00 neuvola ja veikkas et viikonloppuna tulee. supisti koko neuvolakäynnin ajan. Parhaimmillaan ollu minuutin välein vartin verran mut sit taas on laantunu. Kattellaan nyt...

Kaveria aattelin mennä moikkaan iltapäivällä Tayssiin jos vaikka jäis sit itse samalla sinne.

Jos musta ei tänään enää kuulu, olen lähteny nyytin hakuun.

38+ 4 nyt kasassa.

Vierailija
40/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tapahdu mitään. :( Huonosti nukuttu yö takana ja sormet ja nilkat turvoksissa. Päätä särkee ja närästää. :(

Limatulppaa ei oo näkyny mutta ei sitä tullu esikoisestakaan. Jotenkin odottelisin edes jotain merkkiä vaikka esikoisestakin tuli ihan ylläri lähtö kjun vedet meni la-su välisenä yönä, maanantaina olis ollu käynnistys, mutta tyttö oli jo sillon maailmassa.

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan miten sais supistuksia aikaseks ;) Eilen siivoilun jälkeen oli sellasta menkkamaista kipua iltaan asti ja pari supistusta mutta siihen se jäi. :(

Olis kiva synnyttää nyt viikonloppuna ettei tarvis enää maanantaina mennä neuvolaan. Tiedän että masennus iskee jos ma joudun vielä neukkuun ja taas vaan lykätään uutta aikaa. :(

Pelottaa jo että kuinka iso tämä vauvakin on..3,5 kiloa oli pa vkolla 38+1..Esikoinen painoi 3,8 syntyessään ja täsät veikattiin isompaa. Esikoinen syntyi imukupilla ja lääkärit meinaa vaan että kyllä tämä mahtuu vaikka olis isompi..Joo, toivotaan..

miitu rv 40+2