Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN PERJANTAI

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä nyt asiat etenee hyvin, lähdetään vielä tänä yönä sairaalaan!

Yhdeksän jälkeen alko vartin välein supistaa. Kymmenen jälkeen muuttu kymmeneksi minuutiksi väli ja yhdentoista jälkeen on supistellut reilun viiden minuutin välein. Yhtään en tiedä koska tästä lähtis?! Tuntuuhan nuo supparit, mut kyllä niitten kans vielä pärjää. Anoppi pitää vielä kutsua ja pitäis kattoo, ettei lapset herää äitin tassutteluun.

Kun nää ei nyt loppuis...

Hyvää viikonloppua, ellei tavata hetkeen !

Bubbles 40+6

Vierailija
2/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut tänä yönä tähän mennessä reilun tunnin, pian ajattelin mennä taas yrittämään, kun kuitenkin väsyttää. Nykyään saan helpommin nukuttua päivällä, mistäköhän sekin johtuu?

Lapsivedestä olisin kysellyt, pari tuntia sitten tuli pöntölle istuessa reilusti (ehkä 1/3 desi tai vajaa) nestettä, ei ihan kirkasta, seassa vaaleaa, olisiko kuitenkin vain vetistä valkovuotoa vai lapsivettä? Tuokin nyt mietityttää. Valmis oisin jo sairaalaan lähtemään. Eipä sen ihmeempiä tähän aikaan yöstä, taidan kömpiä takaisin miehen viereen.

Väsynyt Johku rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo heräilty taas tunti sitten¿en tiedä miksi mutta kuitenkin..

Suppareita kaikille suppailijoille..

Saas nähdä osaako ukko sit käydä ilmoittelemassa kuulumisia vai jääkö minun hommaksi,varmaan menee useampi päivä sairaalassa jos vauva kovin sokeria ¿syönyt¿,ei välttämättä osaa syödä ja hengittää yhtaikaa yms¿

Kerrankin voi sanoa että hyvillä mielin valvoo,ehkäpä vähän jännittääkin.

Entäs miun mies,ihan oli eilen illallakin ¿hepulissa¿,mihin hänen pitää sitten tulla ja vaihtaako vaatteita yms. yritin rauhoitella että kyllä ne neuvoo sairaalassa ja minä puhelimessa.

Voi sitä musasukkaa¿itekkin kyllä jännitän enempi sitä miten hän pärjää,mulle paras tuki on se kun joku vain on luona,(en anna itseeni koskea,pidän synnytystä omana ¿projektina¿)

G:nimet ovat kutakuinkin valittu jne¿

Toukokuunäiti38+1 tänään tivottavasti jo 0+0

Vierailija
4/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa Bubbles jos pääsit lähtemään :)

Olen jo ihan kypsä ja valmis myös,toivottavasti pääsen ennen " viimeistä käyttöpäivää" .Sukulaiset ja tuttavat soittelevat päivittäin mitä kuuluu?Ja sekös vielä enemmän alkaa " jurppimaan" , vaikka hyväähän ne tarkoittavat..

Pesinpä tuossa koneellisen taas pyykkiä ja kuivasin rummussa,nyt vielä jos saisi nuo lakanat mankeloitua. Kiva kun voi tänäkin yönä käyttää edullista yösähköä =)

-kisupikkkukuu 39+3 ääh!-

Vierailija
5/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa puolen yön tietämillä menin nukkumaan, mutta tuntuu että sellaisessa horroksessa vain olin... Tovi sitten vääntäydyin ylös, esikoinenkin kun tuli väliin pyörimään.

Suppareita tullut " nukkumaanmenon" jälkeen jonkun verran, nyt aloin kellottaan. Aika laimeita mut kuitenkin tuntuvia. Kuopus lähti samanlaisilla suppareilla tulemaan... Josko nyt perjantain puolella tämä vaavi syntyisi. Saisi kaverimme ja samalla esikoisen kummisetä synttärilahjan. ;)

Tänään piti mennä kaverin pojan 2-vuotis synttäreille, mutta mielelläni jätän väliin jos tästä nyt vain pääsisi lähtemään. Miehenkin kannalta tänään olis hyvä: pääsis raksalle viikonloppuna niinkuin ennenkin (lapset menee mummulaan kunhan lähtö tulee) ja ensi viikolla sillä on kamalasti töitä kun joku työntelijä jääpi lomalle. Tänään hän siis ehtis hyvin mun mukaan...

Nimet on päätetty, jos vaan suinkin lapsukainen näyttää nimeltään.

Nyt on nälkä, kai m un pitäis aamupalaa ottaa. Ai niin, vessassa on tullut rampattua tän " unen" aikana kolme kertaa, ja nyt vikalla kertaa tuli veristä limaakin, oikeastaan enempi verta kuin limaa jäi papruun... Seuraan tilannetta. Nyt syömään.

JaaSa 38+5 (edellisestä supparista jo 12 min et ei nää kovin tiuhaan vielä tule, mutta luottavaisin mielin ollaan. Kuopuksestakin supisteli pitkään 15min välein, ja aika laimeesti, silti olin 4cm auki sairaalan mennessä...)

Vierailija
6/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kanelisokeille kiitos niistä aku-ohjeista. ILlalla seiskaa lukiessa pisteitä painelin (siivousrumban ja pyykkihuollon päätteeksi) ja tässäkö tulos? Edelliset supparit tulivat jo 8min. välein. Saas nähdä kuin mun käy... Jänskättää, vaikka tätä olen jo odottanut...

Vierailija
7/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kolme ja puoli tuntia sitten heräsin ekaan kivuliaaseen supistukseen ja nyt niitä tulee 5-7 minuutin välein! Ja sattuu kyllä ihan h..tisti. Soitin jo NKL:lle ja saan mennä heti kun en pärjää kipujen kanssa. Mies keitti kahvit mutta olo on aika heikko.

Saa nähdä mitä tästä tulee. Ilmoittelen jos kotiuttavat vielä! Kohta on pakko lähteä näytille kun kivut vain pahenevat.

Onnea kaikille muillekin jotka ovat lähtöviivoilla! Ja lopuille tsemppiä!

s + kisu 38+2

Vierailija
8/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti suppateita kaikille joilla niitä on ja onnea koitokseen ym. Mulla tänään neuvola ja toivon, että olisi jotain jotta pääsisin äippäpolille valittamaan, ei jaksaisi yhtään.

Nuorimmaisen pukeminen ja riisuminen alkaa olla niin tuskaa, jotta tuntuu etten lähde talosta minnekkään, kun itse on ihan rätti.

Saarimar rv 38 tasan

Vierailija
9/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiih, ihanaa- noin moni lähdössä synnyttämään! voimia koitokseen tytöt!

Vierailija
10/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silveriina, JaaSa ja Bubbles, siinä tais olla vuorokauden saldo. Onnea matkaan ja tsemppiä koitokseen nimim. katkera kymenlaaksosta =o)

Taidan ihan oikeasti kohta kirjoitella täällä yksin.. Kun ei ole niin yhtään mitään synnytykseen viittaavaa.

Onnea myös kaikille nyyttinsä lunastaneille!!

Eilen oli tällä murulla niin huono päivä, että valitusta olis luvassa.

Heräsin aamulla kun mies lähti töihin ja söin aamupalan, luin pinon ja päätin mennä takaisin nukkumaan, kun takana oli niin huono yö. Heräsin sitte klo 11, ja ehdin just tehdä ruoan valmiiksi, kun mies tuli ruokikselle (toi onkin nykyään mun päivän kohokohta)

Kun mies sitte palas töihin, menin sohvalle loikoilemaan, luin taas pinon ja päivän postin ja kas, nukahdin! Heräsin kolmelta..

Oli niin tylsä päivä, että herättyäni piti itkukin vääntää. Mihinkään ei kiinnosta lähteä, kun autolla ajo on niin inhottavaa ja niin nopeasti hyväkin olo romahtaa ja se ei ole kivaa esim kaupan kassalla, jos on yksin liikkeellä. Niin olin lamantunut, etten jaksanut edes tänne kirjoittaa, vaikka ajattelin jo valittaa eilen =o)

Onneks sitte neljän aikaa, kun mies tuli töistä, se kai haistoi tilanteen heti. Tuli mua halimaan ja sanoi, että on sulla ollut varmaan tylsä päivä, lähdetäänkö vaikka kaupungille kävelemään.

Ja kylläpä mokoma kävelykadulla kävely piristi. Ostettii mun isällä isänpäivä lahja ja kynttilöitä ulkolyhtyihin ja käytii kahvilla.

Mutta siis yhteenvetona: MUA EI KIINNOSTA TÄÄ ODOTUS ENÄÄ TIPAN TIPPAA, HYPIN KOHTA SEINILLE!!!

Huh,helpotti. KOhta pitäis vääntäytyä neuvolaan ja taas on painokin noussut.. Kyllä mä olen sitten positiivinen muru.

Parempaa päivää muille, halit muille tylsistyneille ja kiitos niille, jotka jaksoivat lukea valitusvirteni.

Annitanni 39+2

Vierailija
11/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan rikkipoikki ja väsynyt. Annitannin fiilikset alkavat olla aika lailla samankaltaisia kanssani...

Bubblesille lykkyä koitokseen, samoin Jaasalle, jos lähtö tuli :-) Hyvä, että akupistepainanta auttoi...tai mikä lie sattumien summa sitten olikaan ;-) Ja kukas muu olikaan lähdössä myös? En nyt muista nikkiä, mutta lykkyä matkaan kaikille!

Tiedättekös, tänä aamuna olikin sitten iskenyt melkoisen turvotuksen jalkapohjiin ja sormiin. Oli kuin olisin kävellyt ilmapatjan päällä. Kipeätkin vielä, en saa varpaita kunnolla taivutettua. Pitäisiköhän soitella neuvolaan asian tiimoilta?

Jos vauva päättää syntyä vielä tänään, saa vaari itselleen synttärilahjan, tosin melko itsekkäästi toivoisin, että synnytys menisikin huomiselle. En tykkää jos jollakulla sukulaisella on samana päivänä synttärit.

Illalla otimme taas yhden ässän käyttöön, muttei siitä ollut mitään apua, vaikka koko illan juimikin lupaavasti. Nyt on sellaista tasaista menkkajomotusta, enkä tiedä pitäisikö se laskea supisteluksi vai miksi...

Toivon todella jakautuvani viikonloppuna...tahdon kroppani takaisin lainasta itseäni varten! Huomenna on jo 39 viikkoa täynnä, joten saisi toden totta jo alkaa syntymään...Tuossa muuten äsken suihkussa ajattelin, että tasan 9kk sitten, huomenna 11.2., alkoivat viimeiset kuukautiset ennen kuin plussasin...tuona päivänä oli kaiken lisäksi veljenpojan ristiäiset, joissa pidättelin itkua...en ainoastaan siksi, että tilaisuus oli niin suloinen, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne menkat olivat jo ties monenko yrityskerran jälkeen alkaneet...enpä osannut arvata plussaavani seuraavan kuukauden alussa... :-) Ja kohta tässä jo synnytetään...

Hyvää viikonloppua kaikille! Tiedätte missä olen, jollen palstaile...

Kanelisokeri 38+6

Vierailija
12/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille, yöllisten suppailujen jälkeen teitä on jo varmaan enemmän kuin eilisessä pinossa. (Pakko myöntää... ekan kerran pilkahtaa pieni kateuden hiven).

Itellä on menny vähän turhan vaivattomasti viimeset kolme päivää. Esikoinen olis syntynyt viikkojen mukaan eilen. Pitänee keksiä tänään kaikenlaista puuhaa, ettei tuu koko ajan haikailtua synnytyksen perään. Alkaa taas olla turhautunut fiilis, joten tärkeintä kai pitää ittensä järjissä.

Onneksi on perjantai ja mies seurana koko viikonlopun, sekä tytön kaverina. Ehkä saan vähän omaa aikaakin.

Sarafan rv 39+1

Vierailija
13/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni itsekin vastaan aku-ohjeita,yritän etsiä eilisestä pinosta mutta jos joku osaa vastata niin please kirjoittakaa!

Tänään on 40 viikkoa kasassa,ihmeellistä ja ihanaa kun jälleen kerran ollaan näin pitkällä.Kovasti odotan minäkin vauvan syntymistä, jotenkin tuntuu vain niin utopistiselta että se synnytys lähtisi käyntiin vaikka on ollut samassa tilanteessa jo neljästi :)

Vauva liikkuu paljon,eilen kantapää tuli melkein kyljestä läpi ja siskoilla oli hauskaa sitä kosketellessa.

Sain eilen trurvakaukalonkin takaisin ja pienet toppahaalarit ja villakuteet joten nyt ollaan valmiita!

Jas ja pikkuneiti 40+0

Vierailija
14/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvälle nuo supparisaldot...voi olla tänään monta lähtijää.

Oli illalla mukava lukea " ootellaan" kuulumiset.

Minullakin melko toiveikas yö,mutta täällä ollaan naputtelemassa.

Illalla kotikadun aikoihin alkoi melko tasaiset kovat supistukset ,mutta ihan siedettävät kuitenkin.Välillä tuntui,että vauva yrittää tulla raapimalla ulos.Inhottava tunne.

Puolen yön aikaan otin panadolia ja yritin levätä.Läpi yön tasaisia suppareita ja polttoja selässä.4 aikaan teetä ja leipää ja sen jälkeen supistukset laantuivat ihan kokonaan.Voi kökkö.

On jo pariin kertaan käynyt noin,että ajattelen juoda teetä ennen sairaalaan lähtöä,niin sit supparit katoaa.En varmaan juo enää appelsiiniteetä tän raskauden aikana.

No, seurailen tuleeko teitä lupaavia supistelijoita tänään vielä palstalle...toivottavasti pääsette kuitenkin vauvan hakuun.

Sen verran positiivista tässä yliajan menossa on ollut,että viimeisimmätkin pelot kipua kohtaan ovat hälvenneet....melkein nautin kun yöllä sattui kovemmin.Niin kovasti jo odottaa pikkuisen näkemistä.

Tänään sitten soittelen synnytyssairaalaan kontrolliajan jos mitään ei tapahdu.Huvittaa kun on oikein tarkka määräaika...eli klo.14.00 mennessä jos ei synnytä niin soitto tuonne.

Menenpä tässä pitämään seuraa kuopukselle joka on viikon aikana saanut katsoa vuoden annoksen videoita. =(

Vierailija
15/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstini:

Kanelisokeri - 08.11. 22:03 vastaa tähän viestiin (3/37)

Akupisteitä:

Moi Jaasa!

Akupisteet sijaitsevat itse asiassa tuossa nilkan sisäsyrjällä. SP6 piste kiihdyttää supistukset alkuun ja tuo piste löytyy nilkan kehräsenluun yläpuolelta neljä sormenleveyttä ylöspäin. Siinä matkan varrella säärtä alaspäin on pari pistettä myös, mutten muista niiden koodeja. Ovat kuitenkin samalla linjalla noin parin cm:n välein. Mielestäni riittää, jos hieroo tuota nilkan sisäsyrjän aluetta kauttaaltaan, jos tuntuu, ettei osaa hahmottaa pisteitä.

Laitan sinulle (ja kaikille kiinnostuneille) tähän linkin, jossa on selvennetty noita pisteitä ja painallusten vaikutuksia ei ainoastaan synnytyksen käynnistämiseksi, vaan myös kivunlievitykseksi.

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainan ta.html

Painelua pitää sitten tehdä melko kauan...ja mielellään käsitellään molempia jalkoja. Käsittely lopetetaan kun supparit alkavat...jos alkavat :-)

Kanelisokeri

Vierailija
16/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli todella kipeä suppari...tästäköhän se nyt alkaa...pisti ihan huohottamaan. Jomottelee myös selän puolella. Mitähän sitä tekisi, että saisi nuo säännöllistymään ja vahvistumaan.

Siihen akuosoitteeseen näytti tulleen ylimääräinen välilyönti, ota se pois niin johan toimii.

Kanelisokeri

Vierailija
17/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka monella on lupaavan tuntuisia supistuksia. Toivottavasti kaikki pääsevät lähtemään tositoimiin. Voimia heille. Onnittelut myös tietysti kaikille nyyttinsä jo lunastaneille.

Täällä ei noiden supistusten rintamalla ole mitään kovin ihmeellistä. Vatsan kovettumisia kyllä on, mutta mitään kipeitä supistuksia ei kylläkään. Noissa vatsan kovettumisissa ja vauvan möngertämisessä on se huono puoli, että nämä ainokaiset äitiyshousut jotka vielä mahtuvat päälle valahtavat aina vatsan päältä alas kun vatsa kovettuu. Tuo tapahtuu tietysti hyvin suurella todennäköisyydessä esim. kaupassa. Onneksi minulla on tuollainen polvipituinen toppatakki joka peittää mukavasti sen että minun housuni roikkuvat puolessavälissä säärtä. Ei se kyllä mikään miellyttävä tunne ole. Kovin helppo niitä housuja ei ole siellä kaupassa alkaa vetelemään ylöspäinkään.

Pari viimeistä päivää ovat olleet aika ankeita myös täällä. Monella on vauva laskeutunut jo kovin alas, mutta täällä se ei ole ongelmana. Pikemminkin päinvastoin. Vauva on nyt ilmeisesti taas kasvanut ja pysyttelee niin ylhäällä, että hengittämisestä on tullut taidetta. Varsinkin illalla on todella ahdistavaa. Ilmeisesti painaa pahasti palleaan tai johonkin. Eilinen ilta meni taas kun yritti saada keuhkoihin ilmaa kunnolla. Illalla en viitsinyt yrittää nukkumaanmenoakaan ennen puolta yhtä kun inhotti ajatus taas siitä hengenahdistuksesta sängyssä. Kyllä minä siellä sängyllä sitten istuskelinkin yli yhteen. Loppujen lopuksi nukahdin kun kasasin useamman tyynyn päällekkäin hirvittävän aamuisen niskakivun uhallakin. Tunnin välein tuli kuitenkin herättyä. Täytyy varmaan ottaa taas päivällä päiväunet kun esikoinenkin on tänään päiväkodissa.

En muista enää mihin minun piti vielä kommentoida. Annan nyt kuitenkin tilaa muille.

Rinnuli rv 38+3

Vierailija
18/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin ohjeet tuonne suosikkeihin,täytyy kokeilla myöhemmin tänään!

Vierailija
19/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille tositoimien alkuun päässeille!!!

Itsellä varmasti menee lähemmäs laskettuun päivään eli 26. marraskuuta. Mies vielä ilmoitti, että tuli parin päivän työmatka toiselle puolelle Suomea sille viikolle...nyyh! Minun tuurilla pikkuisemme päättää syntyä juuri silloin ja sit jää nähtäväksi ehtiikö mies edes mukaan synnytykseen :( Esikoinen syntyi 7 tunnissa, joten jos tää on yhtä nopee tai nopeempi, on hän maailmassa jo, kun isukki kerkiää paikalle.

Isyyspakkausta olen yrittänyt väsätä isänpäivänä annettavaksi, jättäen kyllä nyt ne sikarit ja alkoholituotteet pois sisällöstä.

Eilisessä neuvolassa kaikki oli ok, verenpaine hiukan koholla omiin arvoihini nähden, muttei mitenkään hälyttävää. Hb on jo peräti 114...no parempi sekin kuin siellä 100 pinnassa. Itse kokeilin Obsidanin ottoa yötä vasten ja heräsin sit julmettuihin mahan poltteluihin parin tunnin päästä...joten kai se täytyy mulla päivällä sit yrittää ottaa. Kohdun pohjan korkeus oli 34, joten tasaista kasvua edetään siellä keski-ja yläkäyrän välissä.

Täällä joku jo kerkesi valittaa tylsyyttä, sama täällä. Tekemistä kyllä aina olisi kotiaskareissa, muttei enää hirveesti jaksa, kun väsähtää niin äkkiä. Vauvaa varten on kutakuinkin kaikki valmiina, kun sais tuon kassin vielä pakattua valmiiksi, jos se lähtö kuitenkin tulis aikaisemmin.

Hyviä vointeja kaikille!!! Taidan lähteä ulkoilemaan tohon pihalle lumitöitä tehden, kun tuo ulkoilukin tuppaa niin vähälle jäämään.

Minea 75 ja maha-asukki 37+5

Vierailija
20/56 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa uutista saan tulla kertomaan. Bubbles sitten lähti yöllä 02.30 aikaan sairaalaan ja sai 03.55 pitkätukkaisen pojan; 50 cm, 4280 g!

Onnea koko perheelle!!