Mieluisin työaika?
Olen itse vähän virka-aikaa vastaan ja pidän 06:00-14:00 työajasta, sekä viikonloppuvapaista.
Kommentoi myös, pidätkö viikonloppuvapaista, vai onko vapaapäivillesi aivan sama.
Kommentit (24)
Tykkään tehdä kaksivuorotöitä. Koska kummassakin vuorossa on hyviä ja huonoja puolia. Vaihtelua!
Viikonloput ovat vapaita, mutta omasta halusta voin tehdä ylitöitä, mikä on myös mukava välillä.
Yötyöt parhaimpia, kun pomo on silloin kotona nukkumassa.
Tykkään että on kaksi vapaata peräkkäin, sillä ei ole väliä olisiko ne la-su vai jotkut muut. Ja välillä olisi kiva pe-la tai la-su. Vaihdoin pois vuorotyöstä, koska vapaata oli yleensä vain yksi.
Oikeasti haluaisin tehdä 3-4 päivää viikossa, voisin tehdä about 25-40h, mutta pidempiä päiviä.
9-17 tai 10-18, viikonloput vapaat.
Vierailija kirjoitti:
Kysely on siinä mielessä vähän huono, etten voi ottaa kantaa sekä aikaan että vapaisiin.
Itse teen töitä liukuen pitkin päivää. Joskus 12h ja toisena päivä 3+3h. Joskus olen 3 päivää vapailla viikon aikana yhteen putkeen tai erikseen. Riippuen vähän omista ja työnantajan tarpeista. Normaalin työajan ulkopuolella saa myös tunneistaan paremman korvauksen.
Miten asettelisit kysymykset niin, että voi ottaa kantaa myös viikonloppuihin?
Jokaisen kellonajan jälkeen vapaa-vaihtoehto?
Mulla ei ole työaikoja ja se on ihan hyvä. Nyt ei sitten kyseessä ole mikään vitsi. Vitseistä, jos olet kiinnostunut, niin katso vaikka tuolta https://www.veksi.com/vitsit.jsp
Viikko töitä ja viikko vapaata, mieluiten yöt töissä.
Tänään vauvailemassa vian 26 henkeä.
Nykyinen virka-aika liukuvasti sopii hyvin. Voi ottaa taukoa silloin kun huvittaa ja vaikka talvella käyttää ne harvat valoisat tunnit ulkoiluun silloin kun ei ole pakkopalavereja.
Arkipäivävapailla voi käydä asioilla. Viikonloppuvapailla moni muukin on vapaalla ja onnistuu kylästely.
9-17 voitolla. Eikö tuossa just mene aamu ja ilta aivan hukkaan?
Joustava työaika, jolloin voi käydä keskellä päivää tarvittaessa hoitamassa asioita, ja ja jatkaa sitten illalla vastaavasti vähän pidempään. Eli niin, että työt ei määräydy ajan vaan suoritteiden mukaan, ja että on sama, milloin ne tekee.
14-22. Aamulla ehtii touhuta kaikki oman elämän ja arjen asiat. Oma päivä on tavallaan jo ohi ja en tekisi loppupäivänä muutenkaan enää mitään, kun on töihin lähtö. Viikonloppuvapailla ei olisi minulle väliä, ellei mies tekisi virastotyöaikaa.
Yövuoro olisi paras jos silloin on tosiaan vain pari muuta työntekijää töissä. Siinä on omarauhansa kun ei kukaan hengitä niskaan eikä ole kiirrettä. Harmi vaan etten sovellu tekemään yövuoroja....
Nykyisesä työpaikassa paras työaika on klo 6:oo-14:oo mutta Jos olisi toimistotyö tai työ missä minulla on omat hommani niin tekisin mielelläni klo 8:oo-16:oo työtä...
Keskeytymätön 3 vuoro teollisuuden tyylin esim. 2 aamua,2 iltaa, 2 yötä ja 4 vapaata. Päivätyössä on tympeä kun pitää herätä aikaisin joka päivä ma-pe.
Työskentelen sairaalassa ja eniten pidän iltavuoroista ja viikonlopuista. Ne ovat rauhallisinta aikaa kun kaikki toimenpiteet yms painottuu aamuun ja päivävuoroon.
Yövuorot menettelee kyllä, aamuvuorot on stressaavimpia.
Minua ei haittaa yhtään tehdä olla töissä iltaisin tai viikonloppuisin. Mielestäni on mukavaa kun saa vapaata viikolla. Asun ja elän yksin joten ketään ei tarvitse ottaa huomioon tässä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sairaalassa ja eniten pidän iltavuoroista ja viikonlopuista. Ne ovat rauhallisinta aikaa kun kaikki toimenpiteet yms painottuu aamuun ja päivävuoroon.
Yövuorot menettelee kyllä, aamuvuorot on stressaavimpia.
Minua ei haittaa yhtään tehdä olla töissä iltaisin tai viikonloppuisin. Mielestäni on mukavaa kun saa vapaata viikolla. Asun ja elän yksin joten ketään ei tarvitse ottaa huomioon tässä.
Eli työaika ei ole pointtisi, vaan työmäärä
Joustoa pitää.olla. kellokortti ahdistaa.
Kysely on siinä mielessä vähän huono, etten voi ottaa kantaa sekä aikaan että vapaisiin.
Itse teen töitä liukuen pitkin päivää. Joskus 12h ja toisena päivä 3+3h. Joskus olen 3 päivää vapailla viikon aikana yhteen putkeen tai erikseen. Riippuen vähän omista ja työnantajan tarpeista. Normaalin työajan ulkopuolella saa myös tunneistaan paremman korvauksen.