Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kansanedustajat saa kakkosasuntoon asumistukea?

Vierailija
04.12.2022 |

Ei muutkaan reissutyötä tekevät saa. Välttämättä ei saa verovähennyksiäkään, jos perhetilanne ei ole verottajan vaatimusten mukainen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee tärkeää työtä.

Vierailija
2/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa iso osa "firmasta" on reissutyössä. Sitä on hankala hoitaa muuten. Muussa tapauksessa Helsingin alueen kansanedustajille pitäisi maksaa pienempää palkkaa, ja olisiko se edes mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että heidän palkoilla maksais vaikka 5 asuntoa. Muillakin tulot vaikuttaa miksi ei heillä. Suurin osa tee yhtään mitään. Heti kun eka palkka kilahtanut tilille unohtuu kaikki.

Vierailija
4/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on raukoilla niin pienet palkat. Sen vuoksi ne saa myös kulkea Helsingissä joukkoliikennevälineillä ja takseilla ilmaiseksi. Ressukat.

Vierailija
5/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kulut omasta pussista alkaa valikoitumaan oikeasti sydämenasialla olevia työntekijöitä jotka tekee työtä kansan eikä oman tilipussin eteen.

Vierailija
6/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova liksa ja järjettömät, verottomat edut on yksi syy siihen, että kansanedustajat eivät enää edusta tavallista kansaa, vaan ovat vieraantuneita ihmisten arkipäivästä ja huolista.

Vierailija
7/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillähän on valtavat tulot, miten voivat saada asumistukea?

Vierailija
8/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6k lähtönä kova palkka jos pitää olla 2 kämppää ?

Vierailija
9/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan muutkin, jos asunto on työn takia tarpeen.

Vierailija
10/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeeton tulo on etuustajan oikeus

Vierailija
11/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6k lähtönä kova palkka jos pitää olla 2 kämppää ?

No jos mulla on yks kämppä ja tulot 3k niin en mä mitään asumistukea saa ainakaan.

Vierailija
12/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he saavat itse päättää eduistaan.

Oikeasti se varmaankin on tasaamaan maakuntaerioja. Ihan kohtuullinen tasaus.

Vierailija
13/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asumistuki vaan kulukorvaus siitä, että työ tapahtuu pääkaupungissa ja omassa maakunnassa. Eli pitkämatkakaiset tarvitsevat kaksi asuntoa. Saa tavalliset keikkatyöläisetkin kulukorvauksia ja asumisen paikkakunnalla yms. Asumislisä on siis kulukorvaus eikä sen euromäärä riiou asunnosta. Se on kaikille kakkosasunnon tarvitsijoille sama.

Vierailija
14/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ne kakkoseen siellä kakkosasunnossa?

Vierailija
15/15 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asumistuki vaan kulukorvaus siitä, että työ tapahtuu pääkaupungissa ja omassa maakunnassa. Eli pitkämatkakaiset tarvitsevat kaksi asuntoa. Saa tavalliset keikkatyöläisetkin kulukorvauksia ja asumisen paikkakunnalla yms. Asumislisä on siis kulukorvaus eikä sen euromäärä riiou asunnosta. Se on kaikille kakkosasunnon tarvitsijoille sama.

Minä kävin kolme vuotta toisella paikkakunnalla töissä. En saanut mitään korvauksia, verovähennyksen omavastuun jälkeen matkoista ja asumisesta, jossa oli myös katto. Palkka huimat kolme tonnia / kk. Kyllä ihan itse piti kaikki maksaa muuten, eikä se verovähennys kata sitä koko erotusta, se vain pienentää maksettavan veron määrää. Mulla perhe oli toisella paikkakunnalla ja jos ei olisi ollut lukioikäistä lasta, en olisi käsittääkseni saanut edes verovähennystä. Mies haki töitä kyllä, lapsi oli erikoistuneessa lukiossa eikä siksi voinut vaihtaa.  Ehkä oikeammin oisi kysyä, miksi tavallinen työläinen, joka joutuu ottamaan työtä toiselta paikkakunnalta, joutuu maksamaan itse kaiken, mihin kansanedustaja paljon isommalla palkalla saa tukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä