Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset on niin äänekkäitä nykyään?

Vierailija
03.12.2022 |

Vai olenko korona-ajan jäljiltä herkistynyt? Tulen aina kiukkuiseksi, kun pitää olla bussissa, junassa tms. kun ihmiset meluaa niin älyttömästi nykyään. Totta kai voi rauhallisella äänellä jutella vieressä istuvan kanssa, mutta kun käytännössä huudetaan, joko toiselle tai kännykkään, tai sitten pidetään puhelimessa kaiutin päällä, kun katsotaan jotain videoita yms.

Apua, oikeesti!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuuloiset huutaa. Niillä on puhelimen äänenvoimakkuus liian pienellä, ne ei meinäaa kuulla ja siksi ne luulevat, ettei se toinenkaan kuule. 

Lisäksi kaikille on kertynyt sentin paksu vaikku korviin pandemia-aikana. PItäis huuhtoo.

Ja: tietenkin melulle herkistyy jos on kökkinyt kotona pari vuotta hiljaisuudessa.

Vierailija
22/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa vanhempien Naisten käytöstavat ovat kadoksissa, kävelytiellä ja lenkkipolulla huutavat (eli puhuvat) toisilleen kovaan ääneen. Eikö edes kävely/juoksulenkillä voi hiljentyä hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina noita mölöjä on ollut. Hanki vastamelukuulokkeet tai käytä korvatulppia. Niin mä tein jo 1990-luvun alussa samasta syystä.

Vierailija
24/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoretkikohteissa ärsyttää 1) meluajat 2) tupakoijat. 

Eikö jumalau** voi nauttia luonnon äänistä ja tuoksuista ?!?!?

Vierailija
25/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa vanhempien Naisten käytöstavat ovat kadoksissa, kävelytiellä ja lenkkipolulla huutavat (eli puhuvat) toisilleen kovaan ääneen. Eikö edes kävely/juoksulenkillä voi hiljentyä hetkeksi.

Jaa se on kirkko vai? Mitäs jos oletetaan, että ne tapaavat toisensa vain lenkillä. Hiljaako pitäisi olla ja mökötellä kuin miehet, jotka kuolevat mököttelyynsä vuosia liian aikaisin. Tai no, ei yhtään liian aikaisin, toisaalta.

Vierailija
26/26 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta mikä totta, ärsyttää kuin pientä oravaa. Olen sitten lenkkipolulla (pururata metsässä) tai muuten vaan luonnossa, niin helvetin kaukaa jo alkaa kuulumaan karmeeta puheensorinaa ja kovaäänistä keskustelua. Minulla menee oikeasti hermot noiden mellastajien kanssa, jopa lenkkipolulla pitää mölistä ja nyt en tarkoita lapsia vaan AIKUISIA. Eikö noi voi mennä jonnekin festareille ulvomaan, minä tosiaan vaadin saada olla kuntoilemassa ihan omassa rauhassani, en kaipaa metsään karmeaa komppaniaa huutamaan.

Tämä on niin tuttua :D Aina kun menen keskellä metsää kulkevalle pururadalle (ainoa paikka tässä lähellä, minne esim. autojen äänet eivät kuulu) toiveena nauttia vähän aikaa hiljaisuudesta, perässäni kulkee pari täyttä kurkkua kaakattavaa tätiä. Usein heillä on vielä kävelysauvat, niin että kaakatuksen lisäksi kuuluu taukoamatta se kaksinkertainen TÖKS-TÖKS-TÖKS-TÖKS. Yritän aina hidastella ja päästää nämä jonnekin kauas edelle, mutta menevät niin hitaasti, että pitäisi ties kuinka kauan seisoskella odottamassa että kailotus häipyy kuuluvista.

Jep, ihan just näin. En vain tajua, että ketä kiinnostaa kuunnella lenkillä jonkun kovaäänistä puhetta. Juoksin parin naisen ohi, niin jopa työkavereista puhuttiin ikävään sävyyn ja sitten vaan toljotettiin minua. Ihan millin päässä oli, etten sanonut että kuulin joka sanan ketä haukuitte. Välillä tekis mieli pysähtyä ja alkaa höökimään, sen verran ärsyttää nämä huutajat.