Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, margariinia, vessapaperia. Toimeentulotuki 532e/kk on täysin riittämätön
Jouduin viime kuuksi ottamaan velkaa kaverilta, ja nyt maksoin tämän kuun alussa velan pois.
Nyt on jäljellä 150e koko loppukuuksi, eli myös jouluksi.
MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?
HALLITUS????
Kommentit (1822)
Kelapummi kirjoitti:
Ruuan hinta noussut 80% Ei ihme kun rahat ei riitä.Ennen pärjäsi 200 eurolla. Nykyään menee 400 euroa. Tuet ei ole noussut kun muutaman euron.
No ei mene yhdellä ihmisellä. Täyttä pas kaa.
Ennen olen tuntenut sympatiaa myös toimeentulotukilaisille. Nyt kun raadan niska limassa 247 työmaalla, eikä silti tahdo rahat riittää edes siihen kanaan, niin en ehdi tuntea sääliä enää kuin itseäni kohtaan. Elän jo nyt huonommin kuin monikaan tukia saava, kaikki rahat menevät ruokaan, sähköön ja bensaan ja liian pieneen vuokra-asuntoon Voitte pitää minua kuinka mulkkuna tahansa, mutta kyllä se ensisijainen apu pitäisi nyt kyllä tulla meille, jotka elantomme eteen jotain muutakin teemme kuin rustaamme muutaman hakemuksen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä tekemällä saa rahaa. Ei tarvii anella almuja
Paitsi Suomessa, jossa pienipalkkaiset työntekijät on silti toimeentulotuella ja joutuvat maksamaan tuosta surkeasta rahasta vielä työn tekemiseen liittyviä kustannuksiakin kuten esimerkiksi kulkemisen sinne työpaikalle. Vaatetukset viimisen päälle jne. Lounaan, vai nälässäkö sieläkin sitä pitää tehdä jne.
P*ska maa. Ei voi olla työtön eikä isossa osaa suomalaisia työpaikkojakaan enää.
Tuosta saat kiittää sohvallanotkujia, joita ei työnteko kiinnosta. Suorana seurauksena tekijäpulaa ja rahoitusvajetta julkisella puolella vaikka verot on maailman huippua.
Miksei työttömiä oteta töihin? Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa.
Monella on myös opintotuet käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella vaatii luvan työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta opiskelua.
Neljä työpaikkaa kuukaudessa ei ole kyllä juuri mitään. Itse olen aina saanut töitä hakiessani, mutta kyllä se on vaatinut ihan useita kymmeniä hakemuksia, ennen kuin yksi on napannut. Ja näitä useita kymmeniä pystyin kyllä kirjoittelemaan ihan useamman päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja vastauksia olet saanut. Itse ehdotan leipäjonoa, hävikki ruoan hyödyntämistä ja kanan vaihtamista esim. soijarouheeseen, jos pakki kestää.
Miusta on kummaa että se soijarouhe-siis papua-olisi niin monelle vatsalle huono, ja silti kansa vetää hernekeittoa kaksin käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene saatana ' loinen töihin!!
Käyn kunta alan työssä ja saan tt tukea. Olenko loinen?
t: lastenhoitajaNo... olet
Et maksa veroja koska saat palkkasi oikeiden ihmisten maksamista veroista.
Eli päiväkodit, koulut, sairaalat,tielaitos, palokunta ja poliisi voidaan lakkauttaa? Vai pakotatteko te Kokoomus ihmiset niihin ilmaistöihin?
Sanoin vain ettette de facto maksa veroja joten loisitte yhteiskunnan varoilla.
Päiväkodeista ja muista palveluista voisi velottaa niitä käyttäviä. Monessa maassa lapsen päivähoitomaksu on esim. 1200€ kuussa. Veloitetaan se kaikilta niin eiköhän tarhatädeillekin riitä enemmän palkkaa, eikä sitä leikkiä kustanneta verorahoista.
Synnytykselle hinnaksi 10 000€ kuten se on suomessa yksityisellä niin kätilöille saadaan enemmän palkkaa.
Sopii minulle. Muutetaan myös teiden käyttö ja muut palvelut maksulliseksi, lopetetaan yritystuet ja työterveys.
Vierailija kirjoitti:
kerrotko vielä meille työssäkäyville, miksi meidän pitää maksaa veroja sinun elättämiseksi? mitä me siitä hyödymme?
Arkesi on turvallisempaa eikä sinun tarvitse pelätä katuryöstäjiä eikä murtoja.
Kelapummi kirjoitti:
Ruuan hinta noussut 80% Ei ihme kun rahat ei riitä.Ennen pärjäsi 200 eurolla. Nykyään menee 400 euroa. Tuet ei ole noussut kun muutaman euron.
80% mistä ajanhetkestä?
70-luvusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä tekemällä saa rahaa. Ei tarvii anella almuja
Paitsi Suomessa, jossa pienipalkkaiset työntekijät on silti toimeentulotuella ja joutuvat maksamaan tuosta surkeasta rahasta vielä työn tekemiseen liittyviä kustannuksiakin kuten esimerkiksi kulkemisen sinne työpaikalle. Vaatetukset viimisen päälle jne. Lounaan, vai nälässäkö sieläkin sitä pitää tehdä jne.
P*ska maa. Ei voi olla työtön eikä isossa osaa suomalaisia työpaikkojakaan enää.
Tuosta saat kiittää sohvallanotkujia, joita ei työnteko kiinnosta. Suorana seurauksena tekijäpulaa ja rahoitusvajetta julkisella puolella vaikka verot on maailman huippua.
Monella on myös opintotuet käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella vaatii luvan työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta opiskelua.
Neljä työpaikkaa kuukaudessa ei ole kyllä juuri mitään. Itse olen aina saanut töitä hakiessani, mutta kyllä se on vaatinut ihan useita kymmeniä hakemuksia, ennen kuin yksi on napannut. Ja näitä useita kymmeniä pystyin kyllä kirjoittelemaan ihan useamman päivässä.
Mihin hait?
Kaikkiin työpaikkoihin ei voi hakea esim. palomies, poliisi, parturi, puheterapeutti, hammashoitaja, lääkäri, putkimies, sähkömies, linja-autonkuljettaja, laivan perämies, lentäjä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olen tuntenut sympatiaa myös toimeentulotukilaisille. Nyt kun raadan niska limassa 247 työmaalla, eikä silti tahdo rahat riittää edes siihen kanaan, niin en ehdi tuntea sääliä enää kuin itseäni kohtaan. Elän jo nyt huonommin kuin monikaan tukia saava, kaikki rahat menevät ruokaan, sähköön ja bensaan ja liian pieneen vuokra-asuntoon Voitte pitää minua kuinka mulkkuna tahansa, mutta kyllä se ensisijainen apu pitäisi nyt kyllä tulla meille, jotka elantomme eteen jotain muutakin teemme kuin rustaamme muutaman hakemuksen silloin tällöin.
Ei ole pakko alistua palkkaorjuuteen. Oma valinta.
NEWSFLASH: toimeentulotuella on myös sairaita, eläkeläisiä ja... wait for it... Työssäkäyviä!
3 siivoojanpaikkaa auki, yhteen vaaditaan oma auto ja 2 työtunteja 6 viikossa.
Muka hoitajapula ja lähihoitaja kouluun oli hakijoita enemmän kuin paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene saatana ' loinen töihin!!
Käyn kunta alan työssä ja saan tt tukea. Olenko loinen?
t: lastenhoitajaNo... olet
Et maksa veroja koska saat palkkasi oikeiden ihmisten maksamista veroista.
Eli päiväkodit, koulut, sairaalat,tielaitos, palokunta ja poliisi voidaan lakkauttaa? Vai pakotatteko te Kokoomus ihmiset niihin ilmaistöihin?
Sanoin vain ettette de facto maksa veroja joten loisitte yhteiskunnan varoilla.
Päiväkodeista ja muista palveluista voisi velottaa niitä käyttäviä. Monessa maassa lapsen päivähoitomaksu on esim. 1200€ kuussa. Veloitetaan se kaikilta niin eiköhän tarhatädeillekin riitä enemmän palkkaa, eikä sitä leikkiä kustanneta verorahoista.
Synnytykselle hinnaksi 10 000€ kuten se on suomessa yksityisellä niin kätilöille saadaan enemmän palkkaa.
Sopii minulle. Muutetaan myös teiden käyttö ja muut palvelut maksulliseksi, lopetetaan yritystuet ja työterveys.
Työterveydestä maksetaan. Se on osasyy miksi palkat ovat pienempiä kuin vaikkapa keski-euroopassa.
Yritystuet taas... voi pientä. Yritystukea on vaikkapa energiaveron kompensointi. Laitos joka itse tuottaa sähköä joutuu maksamaan energiaveroa käyttämästään sähköstä. Sitä sitten maksetaan osa takaisin koska veroprosentttia ei ole tehty näitä tapauksia ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Raadat 247 mutta täällä sä palstailet päivästä toiseen.
Joku ei nyt täsmää
Kyllä ton summan pitäisi riittää. Sitten jos tulee jotain yllättäviä menoja niin voi tehdä tiukkaa mutta ihan riittävä raha on.
Onkohan tässä lisääntyneessä köyhillewiduilusa taustalla yritys nostattaa oikeiston suosiota? Ei ainakaan mulle purase, että äänestä ilkeitä pskiaisia ja kiusaajia.
On se outoa, että vaikka Pohjoismaissa asiat on hyvin, kansa vaatii silti että hallituksen pitäisi olla vastuussa kaikesta.
Vastuuta omasta elämästään ei vaan osata ottaa. Koko ajan: "mitä Marin tekee, ei anna rahaa, ottaa vain selfietä!"
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kannattaisi ottaa yhteyttä työsuojeluun, kun työaika on 24/7. Luulisi noilla tunneilla tilinkin silti olevan aika suuri.